En ook nieuw

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Hanzel

16 jul 2014, 01:20 0 x

Hallo Audi liefhebbers,

Mijn naam is Hans de Bruijn ben bijna 47 jaren jong en woon in het noorden van het land. Helaas ben ik nog niet in het bezit van een A2 maar hoop dat hier snel verandering in gaat komen. Ik rij momenteel een Clio II 1.6 16V op LPG(G3) die mij overigens op zich prima bevalt maar toch wat klein is. Ik heb deze auto 4 jaar geleden gekocht ivm mijn scheiding, wilde klein en goedkoop rijden. Heb er 100.000km mee gereden 0 extra onkosten. Alleen normaal onderhoud, bandjes en een set remblokken. Het is dus weer tijd om iets groters aan te schaffen maar toch redelijk voordelig. Toen ik een aantal jaren geleden nog geplaatst was in Duitsland heb ik al een keer een proefrit gemaakt in een gele 1.4 Colourstorm en dit beviel prima. Helaas wilde mij Ex-vrouw toen liever een 3 serie compact als 2e auto dus helaas. Ik heb de A2 altijd een leuke auto gevonden dus nu wil er voor gaan. De tijden dat ik echt behoorlijk geld aan een auto wilde uitgeven zijn voorbij. Ik heb veel auto's gehad en het is gewoon een slechte investering.

Ik heb heel wat zitten lezen hier op het forum en moet zeggen dat er meer dan voldoende en goede info is te vinden :) . Ik vermoed dat ik hier nog veel zal zijn. Trouwens het Clio forum was ook prima voor elkaar. Heb daar een sleuteladresje gevonden waar ik met de toekomstige audi ook heen ga. Echt een top monteur en niet duur.

Nu ben ik dus driftig opzoek naar een nette en goede A2 die niet al teveel kilometers erop heeft staan. Zit te denken aan maximaal 120.000km. Helaas vind je ze niet op LPG(G3) want dat zou echt voordelig rijden worden. Ik heb er trouwens wel 1 gezien die hier op het forum ook al langs is gekomen. Ik rij ongeveer 25000km per jaar, hoofdzakelijk snelweg en niet harder dan 110km/h. Ik ben tegenwoordig een erg rustige rijder en vind dit super relax.

Ik hoop hier nog veel te lezen en tips en tools te ontvangen. Mijn technische kennis op het gebied van auto's in minimaal maar hoop toch ook wat te kunnen delen.

Greetz,

Hans
Ivocare

16 jul 2014, 01:30 0 x

Hallo Hans,

Welkom op het forum!
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 jul 2014, 01:34 0 x

Alvast van harte welkom op het forum en een leuke introductie over de aanleiding tot de aanschaf van de A2.

Het aanbod in Nederland is redelijk, maar in Duitsland groot. Voor hulp bij de aanschaf en/of import zou je eens in contact kunnen treden met Jan Eenink van het Audi A2 Centrum uit Ruurlo. Hij is een begrip in het wereldje van de A2 en kan je zeker goed op weg helpen. Hij heeft mij destijds ook ontzettend goed geholpen met de aanschaf en import van onze knalgele A2 1.4 benzine.

Er zijn forumleden die een A2 bezitten met een achteraf ingebouwde LPG installatie (oa @chipsoer). Zij kunnen je mogelijk wat achtergrond informatie verstrekken. Informatie over dit onderwerp zal je ook zeker kunnen vinden op het forum.

Succes met je speurtocht en als het eenmaal zover is horen we het graag!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

16 jul 2014, 03:29 0 x

Hoi Hans, welkom op het forum.
Zeker met jou kilometrage zou ik voor een diesel gaan. Rijdt erg relaxed met een stuk meer koppel onderin t.o.v. de benzine/gas broeder. Omslagpunt diesel ca. 18.000 km t.o.v. benzine.
Wat @HansJan zegt in Duitsland is er veel keus en na het lezen op dit forum van hoe je een auto kunt importeren, zou ik daar zeker niet bang voor zijn.

Zelf heb ik dit ook gedaan nar het lezen van deze topic:
hoe-te-handelen-met-een-auto-invoeren-vanuit-duitsland-t1458.html

Veel succes met je zoektocht!
Hanzel

16 jul 2014, 22:50 0 x

Dank voor het welkom tot nu toe. Ik heb een berichtje gestuurd naar die Jan Eenink en wacht op reactie.

Aan een diesel heb ik zeker ook gedacht en weet dat dit voor mij waarschijnlijk voordeliger zou zijn. Het probleem is er 1 te vinden met niet al te veel kilometers voor een leuke prijs. Ik wil eigenlijk max 7000€ uitgeven. Ik heb die rode colourstorm in Bathmen (van Keulen) op het oog alleen gaat hij net boven mijn budget. De elders reeds genoemde hoge afleveringskosten staan mij niet aan. Deze zijn zo hoog omdat ze de distributieriem bij verkoop gaan vervangen. Ik vind dat dit geen reden mag zijn om de afleveringskosten omhoog te drijven.

Greetz,

Hans
Ivocare

16 jul 2014, 23:11 0 x

Hallo Hans,

Is deze niets voor jou?
a2-proline-2004-te-koop-ruil-t3146.html

Ik kan hem voor een leuke prijs aanbieden. :D

Groetjes,

Ivo
Hanzel

16 jul 2014, 23:33 0 x

Hoi Ivo,

Ik heb hem al lang bekeken en moet zeggen dat hij er echt top uitziet op de foto!! :) Ik begrijp eigenlijk niet waarom je hem nog niet kwijt bent. Ik zit natuurlijk met mijn eigen auto die ik bij een garage in kan ruilen. Ik schrik trouwens wel wat terug van het blijkbaar hoge olieverbruik van de 1.4 benzine motor.

Cheers
Ivocare

16 jul 2014, 23:39 0 x

Dat hij nog niet verkocht is ligt ook aan mij. Door gezinsuitbreiding moet ik er nu wat meer vaart achter zetten.
Olie verbruik hoeft niet altijd hoog te zijn. Ik heb bij 15000 km 1,5l bijgevuld.

Mocht u interesse hebben, ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd met mijn gegevens. Ik heb nog wat extra zaken die ik meelever met de auto omdat ik ook pas besloten heb dat ik een grotere auto nodig heb.
Audi_gekkie

17 jul 2014, 02:13 0 x

[quote="Hanzel"]Dank voor het welkom tot nu toe. Ik heb een berichtje gestuurd naar die Jan Eenink en wacht op reactie.

Aan een diesel heb ik zeker ook gedacht en weet dat dit voor mij waarschijnlijk voordeliger zou zijn. Het probleem is er 1 te vinden met niet al te veel kilometers voor een leuke prijs. Ik wil eigenlijk max 7000€ uitgeven...

Greetz,

Hans[/quote]

Met jou kilometers per jaar kun je gerust een diesel nemen vanaf 200.000km.
Zo kun je er nog wel 8 jaar van genieten.
Waarom zijn mensen toch zo bang voor hogere kilometerstanden?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2014, 19:59 0 x

Welkom op het forum en succes met de zoektocht naar een mooie A2.

Wat de km's betreft, het risico op onverwachte mankementen en pech onderweg is bij hogere km-standen groter.
Daar staat een lagere aanschafprijs tegenover.
Vaak zijn hiermee de extra onkosten wel op te vangen, zeker als je de mogelijkheid hebt om zelf
te sleutelen.

Alleen wordt dit vaak door de mensen vergeten als ze panne krijgen ...

Belangrijkste bij de aankoop van een auto is een goede registratie van het gedane onderhoud/reparaties,
of hij nu weinig of veel km's heeft gereden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie