#A2-Owner stelt zich voor#

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
A2-Owner

06 nov 2014, 21:52 0 x

Hallo allemaal,
Mijn naam is Erwin en ben sinds een half jaar (nou ja, de Mrs dan...) van een A2.
Daarmee is Audi Nr3 een feit (rij zelf een A6 en heb nog een 80 B3)
Ben daardoor al jaren actief op Audiforum.nl
Nadat de Audi 80 ongeveer 7 jaar als 2e auto voor de Mrs dienst heeft gedaan, is deze 3 jaar geleden als hobbyproject naar de garage (restauratie) verhuist.
Vanaf dat moment wilde ze een kleinere auto, wat toen een Fiat Panda 1.1 is geworden.
Deze heeft ze ruim een jaar gereden, maar wilde toch wel een wat luxere auto (met elec. vergrendeling, elec. ramen, airco e.d.)

Dat was voor mij een mooi moment om haar enthousiast te maken voor een A2, wat ook lukte. Afbeelding
Daar begon de zoektocht naar een A2 met diverse opties, meer dan in de Panda.
Om diverse redenen zijn er ook diverse A2-tjes gezien maar niet geworden. (Te duur, teveel km's, verkeerde kleur, ouder dan de Panda enz.)
Uiteindelijk is het vorig jaar Juli wéér een Fiat Panda geworden, met alles erop en eraan. Afbeelding

Toch bleef het enthousiasme voor de A2 bestaan wat de laatste tijd steeds meer werd. De argumenten van ouder, duurder, meer km's werden overboord gegooid. Afbeelding
De knoop doorgehakt om de Panda particulier te verkopen en de zoektocht naar de A2 kon eindelijk beginnen.
Al met al hebben we een stuk of 10 A2-tjes bekeken, van benzine tot diesel, maar man, man, man, wat een "knakenbakken" zitten er toch tussen.
Opvallend is dat de meeste allemaal schade aan 1 of meer wielkasten hebben.

Het leverde in ieder geval een hoop informatie en inzicht op.Afbeelding
De keuze is uiteindelijk gevallen op een originele Nederlandse auto met aanwezige boekjes en volledige onderhoudshistorie.
Betreft een 1.4 benzine uitvoering met een Km.stand van 100.000. De distributie en grote beurt zijn 5.000 km geleden nog gedaan. 
Inmiddels vervangen/gedaan:
  • Andere radio (DAB+)
  • Poetsbeurt binnen en buiten
  • Complete motorflush (Wereld van verschil!)
  • Aanjager/kachelventilator vervangen
  • Nieuwe mattenset
To do/wishlist: Afbeelding
Afbeelding
foppe

06 nov 2014, 22:13 0 x

Welkom Erwin, Vrouwen zijn soms zo kieskeurig hè, voordat hun ogen open gaan ; ;) <div>Mooi exemplaar heb je, lang zoeken loont.</div>
Audi_gekkie

06 nov 2014, 22:20 0 x

Hoi Erwin, welkom op dit informatieve forum.
Mooi om te lezen dat je ook een audi-gekkie bent :D
Ik was ook redelijk actief op het Audiforum.nl, maar sinds de overstap van een typ44 en 90 B2 naar een 8Z (A2) ben ik hier neergestreken.

Mooie A2 hebben jullie gekocht, met een erg lage kilometerstand die blijkbaar ook nog klopt :)
Knap dat je haar op die manier in een A2 hebt gekregen, hoewel het wel even mis ging. :D

Waarom heb je de radio vervangen? Zat er mooie Yoko in of Audiosonic?
Motorflush klinkt interessant. Forumlid @Hansjan is bezig geweest met Forte om zijn motor te reinigen.
Wat jij hebt laten doen gaat denk ik nog een stapje verder? Dit heb je gedaan omdat er waarschijnlijk veel korte ritjes mee is gereden.

Ik wens je/jullie heel veel plezier met de A2.

PS. Ook lid van AACN?
Peter

07 nov 2014, 08:06 0 x

Welkom ! De geplaatste links zitten achter een login, jij ziet ze wel, wij niet :)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 nov 2014, 08:26 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2. De A2 wordt niet comfortabeler met 17 inch. Geen probleem voor de Mrs.?Wat zijn de grote verschillen voor en na de motorflush? Heb je nog meer laten schoonmaken/vervangen aan de motor?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

07 nov 2014, 08:34 0 x

Welkom buurtgenoot :D Had de A2 al gespot maar het is altijd maar de vraag of er dan ook een forumlid achter schuilt. Gezien de A6 voor de deur had ik daar niet aan moeten twijfelen. Enfin, weer een mooi exemplaar in ons midden en met een prachtige anekdote. We spreken elkaar snel ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
A2-Owner

07 nov 2014, 09:00 0 x

@Audi-gekkie
Lid 1434, echter niet officieel meer lid.
Ben actiever op Audiforum.nl
@Peter
Foto's zijn aangepast. Bedankt voor het melden.
@Peter_Audi_A2
Terechte opmerking van de 17 duimers... het is idd de vraag of dit is wat ze wil. We gaan het vergelijken.
Wat betreft de verschillen. De motor loopt veel soepeler, minder rauw, schakelt nu beter.
Ik heb dit ook bij zowel mijn huidige A6 C5(2.4 aut) als mijn vorige A6 4F 3.0 TDI gedaan. Voor mij nu standaard om bij elke volgende Audi te doen.;-)
HansJan
Moderator

07 nov 2014, 09:10 0 x

Kan het effect van de motorreiniging beamen, de motor loopt er een stuk egaler en rustiger mee. Als er nog twijfel is over het schakelgedrag dan is het aan te bevelen om de versnellingsbakolie ook te vernieuwen. En dat zou na 100.000 kilometer geen kwaad kunnen.

Je bent van harte welkom om een proefrit in de onze te maken om het effect van de 17 inchers te beoordelen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie