Even voorstellen + foto's

Stel hier jezelf en je A2 voor.
j.hoeben1

09 jun 2009, 17:35 0 x

Wij hebben onze kinderen groot en hadden geen grote auto meer nodig.
Sinds 2,5 jaar rijd ik een A2 1.4 Pro Line uit 2004. Ik kocht hem in Maastricht bij een Honda dealer waar hij was ingeruild. Had 18000 op de teller en in een smetteloze staat. Ik had eerst bij ons bij de dealer gekeken (omdat ik altijd al gecharmeerd ben geweest van deze auto) maar daar was een A2 veel te duur. Ik kreeg ook een stuk minder terug voor mijn Scenic. Dit was een totaal verschil van €4500 wat natuurlijk veel geld is. De auto bij de dealer had ook nog eens 45000 km op de teller. Daar kreeg ik wel een jaar garantie voor. Ik kocht hem zonder garantie maar met autopas, dus gegarandeerde km en schade vrij. Ik had ook nog bij de dealer waar hij gekocht was navraag gedaan. Zij hadden hem alleen maar een keer terug gezien met een kapotte lamp. Ik heb hem wel gelijk bij onze garage een onderhoudsbeurt laten geven. Volgens hun zeggen was hij in een prima staat. Voorheen had ik een Renault Scenic 2.0L automaat. Het was in het begin wel even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. Deze wagen rijd perfect. Ben zelf 1.91 lang en heb een perfecte zit achter het stuur. Welke wagen van dat formaat heeft dat! Hij is super zuinig. Ik hoop er nog jaar en dag mee te kunnen rijden. De meeste in mijn kennissenkring vinden hem maar niks. Men zegt klein en lelijk. Ik ben het daar niet mee eens. Over smaak valt niet te twisten maar rijden doet hij perfect. Een klein min puntje heeft hij. Als de motor warm is wil hij niet goed weg rijden. Wat wel eens lastig is bij een stoplicht of een drukke weg oversteken. Volgens de garage is daar niets aan te doen. Dat is een instelling vanaf de fabriek waar men niets aan kan wijzigen. Was even wenen dat wel. Maar verder super!!

Hierbij de foto's van mijn karretje. Persoonlijk een van de mooiste kleur. Contrast met het zwart van de onderkant deuren en bumpers vind ik mooi met deze lichte kleur (Kristallblau metalic kleurnr. LST OM2 Y7R) . De naderhand ingebouwde Audi radio staat ook mooi bij het geheel en werkt veel beter als mijn oude Sonny.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bob

11 jun 2009, 11:03 0 x

Kijk, een nette introductie, welkom hier!

Komt die auto toevallig origineel bij Ploemen vandaan? Daar komt mijne ook vandaan namelijk, is (1 van) de dealer(s) in Maastricht e.o.

Dat wegrijden bij warm komt me vaag bekend voor ... hij pakt dan pas erg laat zeker?

En de negatieve reacties zijn mij ook niet onbekend ... laat ze maar eens een rondje sturen, dan piepen ze over het algemeen veel anders, ruimte-ervaring in die auto is echt goed namelijk...
Peter

11 jun 2009, 12:58 0 x

Hallo en welkom op het forum ! Inderdaad een uitgebreide introductie !
j.hoeben1

11 jun 2009, 15:24 0 x

Ook deze auto komt van Ploemen
Bob

12 jun 2009, 13:55 0 x

Ha, wat leuk dat zijn dus al 2 Ploemen A2's op het forum :D

(mijne komt 2e hands bij Bosch Car Service Meerssen vandaan overigens, ook een goeie tent)
Romulus

13 mar 2010, 21:08 0 x

[quote="Bob"]Ha, wat leuk dat zijn dus al 2 Ploemen A2's op het forum :D
[/quote]

Als ik me niet vergis staat er bij Ploemen al een hele tijd een mooie A2 te koop - hij heeft alleen babyblauwe :s hock: bekleding! Dan heb ik toch liever een wat meer gedekte tint. Het zou wel eens kunnen zijn dat die A2 er nog een tijdje staat, je moet maar net een liefhebber vinden.

Dat van het wegrijden uit stilstand heb ik trouwens ook. Je moet heel bewust koppelen en evt. wat gas bijgeven, de motor heeft bijna 0 kracht bij het (ook erg lage) stationair toerental. Ik ben er nu in het begin nog erg voorzichtig mee om gevaarlijke situaties te voorkomen. Onze oude Golf kon je als een diesel (weg)rijden zonder gas te geven, maar dat zie ik met de A2 niet lukken.

De A2 is inderdaad ook mooi in het kristallblau - wel een heel andere auto dan dat gedekte donkere delfingrau van ons!
loquitos

07 mei 2010, 16:21 0 x

Hallo mede A2 rijders. Hier mijn eerste bericht.

Ik had in 2001 een A2 (donkerblauw) uit een lease pool. Heb er 3 jaar met plezier in gereden totdat ik van werkgever veranderde. Tussentijds heb ik een Smart Roadster gehad (privé) en na 3.5 jaar en 63K km waren de kleppen verbrand. Met een nasmaak in mijn mond heb ik de auto laten repareren en uiteindelijk toch maar ingeruild voor een A2.

In 2007-12 heb ik een A-Selectie A2 (van 2004-4) gehaald bij Vallei Auto Groep te Veenendaal (heb andere velgen dan op de foto) met 64K Km op de teller. Zag er keurig uit enzo. maar echt goed opgelet had ik niet want het bleek eerst een demo wagen geweest te zijn en daarna was die verkocht aan een dame. Dat die van een dame geweest was is niet zo erg maar ik had het "demo" wagen deel gemist...(stom natuurlijk)..

De standaard radio zit er niet in (nooit in gezeten) en heb zelf een Pioneer BT-65 radio/mp3/cd erin zitten. Daarnaast een Brodit Pro Clip voor mijn telefoon (Nokia).

In de eerste jaren nooit problemen met de auto gehad maar sinds de afgelopen halfjaar al diverse reparaties uit laten voeren:
- defecte EGR klep (250), rond september 2009
- defecte bobine (250), rond maart 2010
- waterpomp en distributie riem (725), mei 2010

Hoop alleen dat het voor nu zo blijft want ik vind het nog steeds een leuke wagen (nu 101K KM)
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2010, 16:58 0 x

Welkom op dit forum.Keurige wagen. wat betreft de waterpomp en distributieriem dit valt onder onderhoud. Kan het zijn dat de wagen rond de 100.000km zit ?
loquitos

07 mei 2010, 17:30 0 x

Klopt... 101 K KM op de teller (Bijna 102 K KM)... Jammer maar het is gewoon zo.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mei 2010, 18:28 0 x

Tja, dat zijn prijzige rekeningen. Ik probeer altijd bij de aanschaf van een auto er bij uit te houden dat de distributieriem met waterpomp vervangen wordt, ook bij mijn huidige A2. Hij is vervangen toen ik hem kocht bij 112.000km,terwijl hij was vervangen bij 81000km. Heb er 150euro destijds extra voor moeten betalen, ik heb er nu geen omkijken meer na. De teller staat inmiddels bijna bij 150.000km en heb aan de wagen in 3 jaar tijd geen extra onkosten gehad behalve de voorste Lambdasonde (110 euris) en een defect knipperlicht relais (35 euris). Nu moet ik er wel bij zeggen dat in de garantieperiode het comfort stuurapparaat kapot was, dit heben ze bij van de Mossel vernieuwd alsmede, de motor van de electrische raam rechts en motor van de electrische spiegelverstelling. Kostenpost in totaal bijna €1400,-
Plaats reactie