Sinds 2,5 jaar rijd ik een A2 1.4 Pro Line uit 2004. Ik kocht hem in Maastricht bij een Honda dealer waar hij was ingeruild. Had 18000 op de teller en in een smetteloze staat. Ik had eerst bij ons bij de dealer gekeken (omdat ik altijd al gecharmeerd ben geweest van deze auto) maar daar was een A2 veel te duur. Ik kreeg ook een stuk minder terug voor mijn Scenic. Dit was een totaal verschil van €4500 wat natuurlijk veel geld is. De auto bij de dealer had ook nog eens 45000 km op de teller. Daar kreeg ik wel een jaar garantie voor. Ik kocht hem zonder garantie maar met autopas, dus gegarandeerde km en schade vrij. Ik had ook nog bij de dealer waar hij gekocht was navraag gedaan. Zij hadden hem alleen maar een keer terug gezien met een kapotte lamp. Ik heb hem wel gelijk bij onze garage een onderhoudsbeurt laten geven. Volgens hun zeggen was hij in een prima staat. Voorheen had ik een Renault Scenic 2.0L automaat. Het was in het begin wel even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. Deze wagen rijd perfect. Ben zelf 1.91 lang en heb een perfecte zit achter het stuur. Welke wagen van dat formaat heeft dat! Hij is super zuinig. Ik hoop er nog jaar en dag mee te kunnen rijden. De meeste in mijn kennissenkring vinden hem maar niks. Men zegt klein en lelijk. Ik ben het daar niet mee eens. Over smaak valt niet te twisten maar rijden doet hij perfect. Een klein min puntje heeft hij. Als de motor warm is wil hij niet goed weg rijden. Wat wel eens lastig is bij een stoplicht of een drukke weg oversteken. Volgens de garage is daar niets aan te doen. Dat is een instelling vanaf de fabriek waar men niets aan kan wijzigen. Was even wenen dat wel. Maar verder super!!
Hierbij de foto's van mijn karretje. Persoonlijk een van de mooiste kleur. Contrast met het zwart van de onderkant deuren en bumpers vind ik mooi met deze lichte kleur (Kristallblau metalic kleurnr. LST OM2 Y7R) . De naderhand ingebouwde Audi radio staat ook mooi bij het geheel en werkt veel beter als mijn oude Sonny.