Pagina 1 van 4
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 12 dec 2014, 22:28
door luukske
Ik zal er toch een keer aan moeten geloven om me een keer voor te stellen.In juni 2012 heb ik me hier aangemeld kort voor of nadat ik een 3L uit Duitsland heb geïmporteerd. Deze had 161.000 km gelopen met boekjes die tot 120 waren gestempeld.Helaas geen mistlampen maar voorde rest wel redelijk aangekleed. Inmiddels staat hij op 231.000.Ik heb er behoorlijk wat kosten aan gehad, eerst de gangsteller, toen de koppeling en daarna bakrevisie, totaal 4500 lichter. Wat dat betreft heb ik de kosten voorlopig wel gemaakt denk ik en is ie super betrouwbaar.Sinds vorige week heb ik daar nog een ebony schwarze fsi van 2002 bij gekocht voor de vrouw die nog reed in een golf type 4 met 4 ton achter zijn kiezen. auto hat zwei vorbesitzer maar wel 235 gelopen. Er ontbreekt nog het bovenste rubber om de kap af te sluiten dus wordt hij nat de rubber is besteld en dan brandt er nog dat gele lampje, keer uitlezen denk ik.
<div>Hopelijk heb ik met een week of twee kenteken en dan kom ik zeker een keer naar een meeting toe. Heb trouwens wel een leuk idee, deden we met mijn vorige auto ook , een rollenbankmeeting

</div>kijken wat er nog over is van al die stampende paardjes , kom ik met de 3L

audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 00:57
door Audi_gekkie
Hoi Luuske, welkom!
Het duurde wel even deze voorstellen, maar het is je vergeven
Jammer dat je zoveel onkosten hebt gehad aan de 3L. Daar heb ik ruim mijn TDI voor kunnen kopen.
Maar ach een bijzondere auto kost nou eenmaal geld.
Blijkbaar houdt je van bijzondere auto's, want de FSI is ook een bijzondere versie van de A2.
Ik wens jou en je vrouw heel veel plezier aan deze bijzondere boliden!
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 06:40
door foppe
Welkom hier Luukske,
Qua kosten ben je beslist geen lucky Luuk man. ~:>
Als ik de prijzen zie, heb je het bij de dealer laten doen. Klopt dit? Een 3L specialist zoals ecomotive of Jos rekent ongeveer de helft schat ik in.
Qua meetings heb je leuke ideeën man, daar ben ik wel voor in.

audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 12:37
door luukske
Audi_gekkie : ik reed teveel om hem weg te doen en had al zoveel verdiend tov mijn mercedes E300 op LPG (1 op 6) dat ik die kosten maar heb weggestreept tegen het voordeel in tanken
@Foppe Hahah geen lucky luke inderdaad

.<div>De gangsteller heb ik bij jos laten doen en tegelijk de riem mee en de koppelingscilinder , toen had ik hem net. dat kostte me dan 1500 euro maar 2600 km later stond ik op de a16 op de linkerbaan in de spits en toen was de koppeling zelf klaar :-c De ANWB wilde me niet naar Dieverbrug slepen vanaf Breda dus heb ik hem bij een plaatselijke garage af laten leveren hier in de buurt, en die hebben hem voor 995 gerepareerd, arbeidsloon was alleen al 399 ex btw.Toen ik 15k later voor de apk grote beurt had staan heb ik gevraagd of ze de bakolie erbij konden verversen en kijken of daar gruis inzat want ik hoorde al een tijdje wat in de aandrijving en moest de radio steeds harder zetten

)Die garage zei we reviseren hem wel is ie morgen klaar daar kon ik geen nee tegen zeggen . 800 kostte die revisieset ex ,en dan weer de uurtjes ...
Ach je kunt het maar gehad hebben hé !
Hier staan ze neusje aan neusje : </div>
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 12:38
door luukske
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 12:39
door luukske
De FSI staat hier nog op winterwielen met lichtmetaal maar die liggen inmiddels in de schuur want daar doen we hier niet aan 8-X
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 14:19
door Peter_Audi_A2
Welkom op het forum, en hopelijk vallen de komende km's wat voordeliger uit ...
Die zwarte FSI in combinatie met de velgen komt mij heel bekend voor.
Heeft de auto nog een Nederlandse eigenaar gehad?
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 17:31
door luukske
Hoi Peter,
Dank voor je steun

Die zwarte heb ik maandag opgehaald in dld ergens veel te ver over de grens.
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 19:42
door koop9
Welkom Luukske.
Leuk dat je er nu 2 hebt! Zijn er niet veel op het forum die dat kunnen zeggen.
Je hebt meteen 2 uiterste te pakken... een 3L en een FSI, het 1400cc gebeuren laat jij mooi links liggen haha!!
Jammer dat je zoveel kosten hebt gehad, als hier nwe forumgangers vragen stellen over de 3L dan raden vele 1,4, TDI rijders het af om een 3L te kopen door de ervaringen die jij nu ook hebt gehad en daar moet je heeeel veeeel km´s voor maken om dat weer terug te verdienen en tegen die tijd is er wellicht weer wat terwijl de 1,4 TDI rijden lekker door tokkelt en bijna niet stuk te krijgen is (hoop ik...haha).
En tevens controleer ik regelmatig historie en km standen van de 3L´s en de meeste falen...... Maar ze kunnen heel veel km´s hebben dat blijkt daar maar weer uit. En da´s ook knap en nog net zo zuinig ook!!
Maar ik moet bekennen dat ik wel een fan ben van de 3L (A2 en de Lupo) vanwege de techniek. Ze waren vooruitstrevend en dat er na 15 jaar nog steeds geen auto is die (veel) zuiniger rijd zegt ook wel iets....
audi a2 3L en Fsi rijdert
Geplaatst: 13 dec 2014, 22:36
door luukske
leuk antwoord

Ik heb er nu ook 1 met donker en 1 met licht interieur, dat is echt een wereld van verschil, vind zwart echt veeeel mooier. superleuk ja om er twee te hebben mijn vrouw wilde alleen een a3 5 deurs :-h gelukkig ga ik over de auto's en zij over de gordijnen.
<div>
Ik had me destijds al ingelezen en wist wat er kon komen. Ik moest en zou een 3L hebben dus heb er echt geen spijt van. Helaas ging alleen alles wat duur was kapot. Mijn kilometerstand is destijds gecheckt door jos en bleek te kloppen. dat was 161.000 duitse kilometers .</div>BTW koop kun jij op chassisnummer de onderhoudsgeschiedenis in DLD ook terugzien, begreep ik dat goed uit een thread hier ergens? Of heb ik er zelf wat bijverzonnen?