Nieuw A2 forum deelnemer.
Geplaatst: 25 mei 2015, 21:51
Goedendag,
Ik ben Maurice en ik kwam jullie website toevallig tegen toen ik een artikel las over de A2.
Toen zag ik ook dat er een meeting gepland stond en ook nog eens in de buurt was, dacht ik daar ga ik heen. Inmiddels al aangemeld en het verzoek gekregen om jezelf en de auto voor te stellen.
Na Porsche 944 type 1 versleten te hebben, op zoek naar een auto die mij en mijn vriendin veilig van A naar B kan brengen. De Porsche wou de vriendin niet in rijden, koppeling zwaar geen stuurbekrachtiging iet te veel kabaal door een DTM uitlaat er op te monteren die eigenlijk voor golfjes bedoelt is. De 944 type 1 had geen cat en nu maar 1 demper waar je dwars door heen kon kijken en eigenlijk geen demping gaf, foutje maar uitlaat was er al afgezaagd voordat ik de demper een goed had bekeken.
Ook werd de 944 zeer snel slechter op motorisch gebied, 1L koelvloeistof in de week(koppakking lek) en 0,5L olie(kleppendeksel pakking en de rest).
Na wat speurwerk wat voor nieuwe auto op 2 januari 2010 een A2 1.2 TDI aangeschaft met 89.000 op de teller. De reden voor deze aanschaf was zijn lage verbruik(in vergelijking van 1:12 van de 944), ruimte en toen geen wegenbelasting voor deze mooie TDI.
Na de aan aankoop steeds meer gaan lezen over deze vreemde auto van AUDI.
Hoewel ik de vele enigenaarde eigenschappen van deze auto bewonder, las ik ook over de vele interessante storingen van dit model.
In het begin al direct problemen met starten, het duurde zeer lang (5-8min) voordat de startmotor eens zin had om dat kleine blokje eens een slinger te geven. Dus maar eens bellen met auto garage dat ik het wachten wel een beetje zat was. Ik kon direct langs komen, zal wel een probleem zijn met de accumulator. Inderdaad nadat deze vervangen was in de garantie ging het veel sneller.
Na een jaar en wat kilometers verder na een ontspannen rit richting het werk pak ik de afrit van de snelweg en sta stil voor het stoplicht te wachten op groen.
Plotseling valt de motor uit en tegelijk springt het ligt op groen (heb ik weer).
Na wat gepruts en frustratie blijkt dat de versnellingsbak helemaal weer in P moet zetten om dit apparaat weer tot leven te wekken. Helaas gebeurde dit bij het volgende stoplicht weer
. Auto snel weer gestart en kon toen in een keer naar het werk.
Op de terugweg een route gezocht die geeeen stoplichten had. Eenmaal thuis aangekomen toch maar wat onderzoeken waarom de auto uitvalt, wat blijkt er zit een start stop systeem op!!!!!!! nooit verwacht van een auto uit 2002 had ik ook nog niet gelezen toch maar wat meer speuren over deze auto.
Na een jaar rijden kam ik er op dezelfde afrit achter dat hij niet meer de koppeling intrapt bij gas loslaten, en kwam vervelend tot stilstand bij het stoplicht, dit gebeurde helaas bij elk stoplicht. In de middag was dit verschijnsel weer over en kon ik rustig naar huis. Helaas bleef het niet bij die ene keer. Op een ritje op de snelweg kwam ik er achter dat ik langzamer ging, en de motor ging meer toeren maken?? Ja hoor tijdens het rijden is de bak in de vrij gesprongen. Auto aan de kant gezet en een belletje gedaan naar de ANWB, na een half uur insneeuwen kamen de vrienden van de ANWB. De specalist van de ANWB had door alleen al te kijken hadden de auto gemaakt, hij reed zonder problemen van de vluchtstrook af(of de A2 had angst om weggesleept te worden).
Ik kwam er snel achter als je de auto 5min met rust laat dat je dan meestal wel weer verder kan als de bak het weer eens laat afwezen. Door wat speurwerk op het web kwam ik er achter dat er een "specialist" in Dieverbrug zit, auto daar heengebracht probleem uitgelegd zij gingen zoeken..... niks, geen foutcodes andere vreemde meldingen helemaal niks. Klein slokje hydraulische vloeistof kon geen kwaad dus doe maar.
Een tijd geen problemen meer gehad tot ik in december tijdens mijn laatste werkdag (helaas ontslagen
) weer problemen kreeg met de versnellingsbak. Auto weer naar Dieverbrug gebracht en gezegd houd hem maar een tijdje er is geen haast mee (toch geen werk) maar zou wel fijn vinden als jullie het probleem kunnen vinden. Na 3 maanden niks gevonden, gelukkig weer nieuw werk en na de lease auto afgezwaaid te hebben de A2 weer ingezet voor woon werkverkeer. Geen problemen meer auto reed prima, tot dat ik op een zaterdag het einde van de straat niet haalde en een heel mooi spoor kon volgen naar mijn huis van hydraulische olie. Een gesprongen koppelingscilinder, heb ik weer. Nadat dit gerepareerd was had ik de goede hoop dat dit de boosdoener was, helaas een maand later weer het einde van de straat niet gehaald, deze keer een gesprongen slang. Nieuw slangetje tussen de pomp en koppelingscilinder en gaan met die banaan. Deze vreugde was ook niet van hele lange duur, de hydraulische pomp stond weer zonder olie, dit keer geen duidelijke oordzaak. Gelukkig heeft de specialist het gevonden, er bleek een O ring het begeven heeft binnen in de hydraulische pomp. Na een O ring van een sloop A2 af te halen, (je kan niet die O ring los bestellen) geen centje pijn meer en rij meer dan 2 jaar probleemloos rond.
Het mooie van het hele verschijnsel was, dat na wat nadenken het eigenlijk alleen optrad als het rond de -10 was. Bij hogere temperaturen was het zeldzaam dat de bak het liet afweten, altijd als het lekker koud was en je werd er meteen aan herinnerd dat de auto van aluminium is(koelt snel af).
De A2 heeft heel wat hoofdpijn bezocht in zijn begin carrière, maar het blijft een fijne auto en de teller staat nu op 277.000 en nog geen plannen om hem weg te doen.
Ik ben Maurice en ik kwam jullie website toevallig tegen toen ik een artikel las over de A2.
Toen zag ik ook dat er een meeting gepland stond en ook nog eens in de buurt was, dacht ik daar ga ik heen. Inmiddels al aangemeld en het verzoek gekregen om jezelf en de auto voor te stellen.
Na Porsche 944 type 1 versleten te hebben, op zoek naar een auto die mij en mijn vriendin veilig van A naar B kan brengen. De Porsche wou de vriendin niet in rijden, koppeling zwaar geen stuurbekrachtiging iet te veel kabaal door een DTM uitlaat er op te monteren die eigenlijk voor golfjes bedoelt is. De 944 type 1 had geen cat en nu maar 1 demper waar je dwars door heen kon kijken en eigenlijk geen demping gaf, foutje maar uitlaat was er al afgezaagd voordat ik de demper een goed had bekeken.
Ook werd de 944 zeer snel slechter op motorisch gebied, 1L koelvloeistof in de week(koppakking lek) en 0,5L olie(kleppendeksel pakking en de rest).
Na wat speurwerk wat voor nieuwe auto op 2 januari 2010 een A2 1.2 TDI aangeschaft met 89.000 op de teller. De reden voor deze aanschaf was zijn lage verbruik(in vergelijking van 1:12 van de 944), ruimte en toen geen wegenbelasting voor deze mooie TDI.
Na de aan aankoop steeds meer gaan lezen over deze vreemde auto van AUDI.
Hoewel ik de vele enigenaarde eigenschappen van deze auto bewonder, las ik ook over de vele interessante storingen van dit model.
In het begin al direct problemen met starten, het duurde zeer lang (5-8min) voordat de startmotor eens zin had om dat kleine blokje eens een slinger te geven. Dus maar eens bellen met auto garage dat ik het wachten wel een beetje zat was. Ik kon direct langs komen, zal wel een probleem zijn met de accumulator. Inderdaad nadat deze vervangen was in de garantie ging het veel sneller.
Na een jaar en wat kilometers verder na een ontspannen rit richting het werk pak ik de afrit van de snelweg en sta stil voor het stoplicht te wachten op groen.
Plotseling valt de motor uit en tegelijk springt het ligt op groen (heb ik weer).
Na wat gepruts en frustratie blijkt dat de versnellingsbak helemaal weer in P moet zetten om dit apparaat weer tot leven te wekken. Helaas gebeurde dit bij het volgende stoplicht weer

Op de terugweg een route gezocht die geeeen stoplichten had. Eenmaal thuis aangekomen toch maar wat onderzoeken waarom de auto uitvalt, wat blijkt er zit een start stop systeem op!!!!!!! nooit verwacht van een auto uit 2002 had ik ook nog niet gelezen toch maar wat meer speuren over deze auto.
Na een jaar rijden kam ik er op dezelfde afrit achter dat hij niet meer de koppeling intrapt bij gas loslaten, en kwam vervelend tot stilstand bij het stoplicht, dit gebeurde helaas bij elk stoplicht. In de middag was dit verschijnsel weer over en kon ik rustig naar huis. Helaas bleef het niet bij die ene keer. Op een ritje op de snelweg kwam ik er achter dat ik langzamer ging, en de motor ging meer toeren maken?? Ja hoor tijdens het rijden is de bak in de vrij gesprongen. Auto aan de kant gezet en een belletje gedaan naar de ANWB, na een half uur insneeuwen kamen de vrienden van de ANWB. De specalist van de ANWB had door alleen al te kijken hadden de auto gemaakt, hij reed zonder problemen van de vluchtstrook af(of de A2 had angst om weggesleept te worden).
Ik kwam er snel achter als je de auto 5min met rust laat dat je dan meestal wel weer verder kan als de bak het weer eens laat afwezen. Door wat speurwerk op het web kwam ik er achter dat er een "specialist" in Dieverbrug zit, auto daar heengebracht probleem uitgelegd zij gingen zoeken..... niks, geen foutcodes andere vreemde meldingen helemaal niks. Klein slokje hydraulische vloeistof kon geen kwaad dus doe maar.
Een tijd geen problemen meer gehad tot ik in december tijdens mijn laatste werkdag (helaas ontslagen

Het mooie van het hele verschijnsel was, dat na wat nadenken het eigenlijk alleen optrad als het rond de -10 was. Bij hogere temperaturen was het zeldzaam dat de bak het liet afweten, altijd als het lekker koud was en je werd er meteen aan herinnerd dat de auto van aluminium is(koelt snel af).
De A2 heeft heel wat hoofdpijn bezocht in zijn begin carrière, maar het blijft een fijne auto en de teller staat nu op 277.000 en nog geen plannen om hem weg te doen.