Even voorstellen
Geplaatst: 02 jun 2015, 00:15
Hallo,
Mijn naam is meneer Jansen en woon in Zaandijk. Ik zou mijn A2 1.4 TDI even voorstellen.
Hiervoor reed ik een Chrysler Stratus cabrio op lpg. Maar ik had, en heb, enige tijd een serieuze relatie met mijn vriendin 200km verderop. Ik was dus meer een gezinsauto nodig die zuinig reed. In december 2013 heb ik deze via domeinenrz mijn A2 gekocht.
Dit was natuurlijk een grote gok. Op domeinen veilen ze oa voertuigen per geheim bod. Je weet dus niet wat een ander bied. Je kan de auto wel bekijken maar niet starten... De prijs die ik er voor bood en dus betaalde was ongeveer 1000 euro onder de marktwaarde. Nogsteeds een grote gok immers kan het zijn dat de auto niet eens start! Maar ik heb uiteindelijk geluk gehad.
Mijn A2 is een TDI 1.4. Met als "extra" xenon verlichting. Ik weet verder niet wat er standaard wel en niet op hoort te zitten maar deze weet ik toevallig wel.
De auto had geen schade anders dan wat gebruikers krasjes en een niet werkende dashboardkasthendel. De kilometerstand was behoorlijk met nog net geen 230.000. Maar voor een auto van 11 jaar betekende dat 20.000 per jaar en ik ging er minstens het dubbele per jaar mee rijden dus dat was voor mij geen bezwaar!
Allereerst heb ik de banden vervangen want toen ik hem kocht reden de voorwielen op hun karkas. Ook alle filters en olie vervangen. Oowjah en de v-snaar geloof ik. (Iig een snaar die wat begon te rafelen en dus direct vervangen moest worden, je merkt al ik heb niet echt verstand van auto's) Daarna tot de apk even niets aan de auto gedaan, dit om aan elkaar te wennen natuurlijk. Bij de APK in mei 2014 bleken de remmen niet gelijk te remmen en de handrem aan te lopen oid. Dus de gehele achter remmen vervangen samen met een beunhaas. De kosten bleven zo lekker laag en ik was inmiddels al erg te spreken over het rijgedrag.
In de zomervakantie van 2014 de grote test voor mijn A2'tje... Op vakantie naar Kroatie en op de heenweg even langs een maatje in Zwitserland. Op de Duitse wegen kon even "testen" wat de 1.4 TDI in zich had. En dat viel me eigenlijk best mee. De auto was volgeladen met tent en andere vakantie zooi maar reed met gemak 160, en dat vond ik een prima snelheid voor de lichte auto. In de bergen hield hij zich karig en de temperaturen in Kroatie kon mijn wagen prima aan. Zelfs een file van 6 uur deerde hem niet.
De winter kwam en ik heb mijn auto op all-weather banden staan dus daar hoefde ik niets aan te doen. De matige winter zorgde ervoor dat ik niet koos om extra winterbanden aan te schaffen. Ik raad dit iedereen wel aan bij rijden op gladde wegen! In de winter geen enkel probleem gehad.
In het voorjaar even wat olie aanvullen en de koelvloeistof. Brrrr wat is die airco koud. En toen kwam de APK.... En probleemloos erdoor. Mijn eerste auto in een reeks van 6 die direct door de APK kwam.
Inmiddels ben ruim een jaar en meer d n 50.000 km verder. Nog voor de zomervakantie laat ik de distributieriem en waterpomp vervangen want die is vast al meer dan 90.000 geleden wat ik opmaak uit een half bijgehouden onderhoudsboekje. Ik twijfel echter of ik dit samen met de beunhaas doe of bij de kwik-fit voor iets minder dan 500 euro? Wat vinden jullie?
Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag. Oowja voor komende zomer wil ik nog dakdragers en koffer aanschaffen en zag al wat moois op marktplaats staan maar tips zijn welkom!
Mijn naam is meneer Jansen en woon in Zaandijk. Ik zou mijn A2 1.4 TDI even voorstellen.
Hiervoor reed ik een Chrysler Stratus cabrio op lpg. Maar ik had, en heb, enige tijd een serieuze relatie met mijn vriendin 200km verderop. Ik was dus meer een gezinsauto nodig die zuinig reed. In december 2013 heb ik deze via domeinenrz mijn A2 gekocht.
Dit was natuurlijk een grote gok. Op domeinen veilen ze oa voertuigen per geheim bod. Je weet dus niet wat een ander bied. Je kan de auto wel bekijken maar niet starten... De prijs die ik er voor bood en dus betaalde was ongeveer 1000 euro onder de marktwaarde. Nogsteeds een grote gok immers kan het zijn dat de auto niet eens start! Maar ik heb uiteindelijk geluk gehad.
Mijn A2 is een TDI 1.4. Met als "extra" xenon verlichting. Ik weet verder niet wat er standaard wel en niet op hoort te zitten maar deze weet ik toevallig wel.
De auto had geen schade anders dan wat gebruikers krasjes en een niet werkende dashboardkasthendel. De kilometerstand was behoorlijk met nog net geen 230.000. Maar voor een auto van 11 jaar betekende dat 20.000 per jaar en ik ging er minstens het dubbele per jaar mee rijden dus dat was voor mij geen bezwaar!
Allereerst heb ik de banden vervangen want toen ik hem kocht reden de voorwielen op hun karkas. Ook alle filters en olie vervangen. Oowjah en de v-snaar geloof ik. (Iig een snaar die wat begon te rafelen en dus direct vervangen moest worden, je merkt al ik heb niet echt verstand van auto's) Daarna tot de apk even niets aan de auto gedaan, dit om aan elkaar te wennen natuurlijk. Bij de APK in mei 2014 bleken de remmen niet gelijk te remmen en de handrem aan te lopen oid. Dus de gehele achter remmen vervangen samen met een beunhaas. De kosten bleven zo lekker laag en ik was inmiddels al erg te spreken over het rijgedrag.
In de zomervakantie van 2014 de grote test voor mijn A2'tje... Op vakantie naar Kroatie en op de heenweg even langs een maatje in Zwitserland. Op de Duitse wegen kon even "testen" wat de 1.4 TDI in zich had. En dat viel me eigenlijk best mee. De auto was volgeladen met tent en andere vakantie zooi maar reed met gemak 160, en dat vond ik een prima snelheid voor de lichte auto. In de bergen hield hij zich karig en de temperaturen in Kroatie kon mijn wagen prima aan. Zelfs een file van 6 uur deerde hem niet.
De winter kwam en ik heb mijn auto op all-weather banden staan dus daar hoefde ik niets aan te doen. De matige winter zorgde ervoor dat ik niet koos om extra winterbanden aan te schaffen. Ik raad dit iedereen wel aan bij rijden op gladde wegen! In de winter geen enkel probleem gehad.
In het voorjaar even wat olie aanvullen en de koelvloeistof. Brrrr wat is die airco koud. En toen kwam de APK.... En probleemloos erdoor. Mijn eerste auto in een reeks van 6 die direct door de APK kwam.
Inmiddels ben ruim een jaar en meer d n 50.000 km verder. Nog voor de zomervakantie laat ik de distributieriem en waterpomp vervangen want die is vast al meer dan 90.000 geleden wat ik opmaak uit een half bijgehouden onderhoudsboekje. Ik twijfel echter of ik dit samen met de beunhaas doe of bij de kwik-fit voor iets minder dan 500 euro? Wat vinden jullie?
Als er nog vragen zijn hoor ik ze graag. Oowja voor komende zomer wil ik nog dakdragers en koffer aanschaffen en zag al wat moois op marktplaats staan maar tips zijn welkom!