Eindelijk een A2...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteravond, na enkele weken (onder)zoeken, een mooie deal kunnen maken en mijn eerste A2 aangeschaft: zilverkleurig, van augustus 2001, met 170dkm ervaring, distributie en waterpomp vervangen bij 150dkm in 2014, net nieuwe remschijven, mistlampen, 16" LM-velgen en een setje (stalen) winterwielen met Audi wieldoppen. Geen condens in de koplampen, geen versleten softlack, alle ramen elektrisch, in- en uitwendig als een nieuwe auto. Alleen het opvouwbare bagageruimtevloertje ontbreekt en de grote speaker in het LA portier zwijgt in alle talen. De overige 7 speakers produceren een behoorlijk indrukwekkend geluid met de Audi Chorus II die er in zit.
En voor een prikkie gevonden bij Smolders in Budel, een aanrader qua autohandelaar trouwens!
Hier een fotootje...

Iets over mijzelf: ik ben 64 jaar jong en dit is ongeveer de 50e auto die ik aanschaf. Ik ben dus wel een beetje auto-gek en ook wel een beetje gek op Audi's: ik had ooit een 100, 100 Avant, 90, 80 cabrio (2x), A3 1.9TDI, A4 cabrio 2.5TDI, A6 Avant quattro 2.5TDI, A8 quattro 4.2 en S8 quattro 4.2, maar een A2 ontbrak dus nog.
Ik heb de A2 altijd een bijzondere auto gevonden, geheel uit aluminium net als de A8 en S8, maar het model was wel even wennen. Misschien dat ze ook daarom zo zeldzaam zijn. Maar aan het einde van mijn proefrit kwam ik in Budel (of all places) een donkerblauw metallic A2 tegen. Toch niet zo zeldzaam? Weet iemand hoeveel er in NL rondrijden?
Ik heb de A2 dus net, maar had al het nodige voorwerk gedaan, ook hier op het forum. Toch heb ik nu al een vraagje: de RDW heeft het gewicht van mijn auto (exaact) 100 kg te zwaar geregistreerd bij de invoer in 2007. Wat is de handigste manier daar iets aan te doen?
Ik ben redelijk handig met auto's (ik heb ook nog een 1992 Volvo 480 en een 2003 Mazda MX-5 die ik zelf onderhoud) dus ik hoop over enige tijd niet alleen vragen te stellen maar ze ook te kunnen beantwoorden. Dus ik zal me hier nog wel vaker melden!
En voor een prikkie gevonden bij Smolders in Budel, een aanrader qua autohandelaar trouwens!
Hier een fotootje...

Iets over mijzelf: ik ben 64 jaar jong en dit is ongeveer de 50e auto die ik aanschaf. Ik ben dus wel een beetje auto-gek en ook wel een beetje gek op Audi's: ik had ooit een 100, 100 Avant, 90, 80 cabrio (2x), A3 1.9TDI, A4 cabrio 2.5TDI, A6 Avant quattro 2.5TDI, A8 quattro 4.2 en S8 quattro 4.2, maar een A2 ontbrak dus nog.
Ik heb de A2 altijd een bijzondere auto gevonden, geheel uit aluminium net als de A8 en S8, maar het model was wel even wennen. Misschien dat ze ook daarom zo zeldzaam zijn. Maar aan het einde van mijn proefrit kwam ik in Budel (of all places) een donkerblauw metallic A2 tegen. Toch niet zo zeldzaam? Weet iemand hoeveel er in NL rondrijden?
Ik heb de A2 dus net, maar had al het nodige voorwerk gedaan, ook hier op het forum. Toch heb ik nu al een vraagje: de RDW heeft het gewicht van mijn auto (exaact) 100 kg te zwaar geregistreerd bij de invoer in 2007. Wat is de handigste manier daar iets aan te doen?
Ik ben redelijk handig met auto's (ik heb ook nog een 1992 Volvo 480 en een 2003 Mazda MX-5 die ik zelf onderhoud) dus ik hoop over enige tijd niet alleen vragen te stellen maar ze ook te kunnen beantwoorden. Dus ik zal me hier nog wel vaker melden!
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- DonGaspar
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Mooie A2! Welkom op dit forum met je Aluminium kogel!
Electrische ramen achter zijn vrij zeldzaam bij de A2.
Die 100 kilo verschil klopt misschien wel. Het verschil tussen massa rijklaar en massa ledig voertuig is (bij mij tenminste) namelijk ook precies 100 kilo. Misschien vergis je je daarin. Kijk maar even op rdw.nl met je kenteken.
Op het kentekenbewijs staat alleen massa rijklaar. Maar je betaalt belasting over de massa ledig voertuig.
Mijn A2 1.4 (met glazen dak, origineel Nederlands):
Massa rijklaar - 995 kg
Massa ledig voertuig - 895 kg
Mijn A2 1.2TDI (ingevoerd):
Massa rijklaar - 930 kg
Massa ledig voertuig - 830 kg
Die 100 kilo verschil klopt misschien wel. Het verschil tussen massa rijklaar en massa ledig voertuig is (bij mij tenminste) namelijk ook precies 100 kilo. Misschien vergis je je daarin. Kijk maar even op rdw.nl met je kenteken.
Op het kentekenbewijs staat alleen massa rijklaar. Maar je betaalt belasting over de massa ledig voertuig.
Massa rijklaar - 995 kg
Massa rijklaar - 930 kg
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
- Sturdygurdy
Beste Peter,
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je aanschaf.
Ik heb een donkerblauwe met beige interieur, ik was er zelf meteen weg van, en nog steeds.
Ik wil zelf graag een MX5 aanschaffen, welk model heb jij en mag ik met eventuele vragen jou benaderen?
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je aanschaf.
Ik heb een donkerblauwe met beige interieur, ik was er zelf meteen weg van, en nog steeds.
Ik wil zelf graag een MX5 aanschaffen, welk model heb jij en mag ik met eventuele vragen jou benaderen?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom Peter,
Op zich hoef ik u niet te vragen waarom een audi zien u autohistorie zijn het knappe auto's..
Denk dat vele mensen in uw kennissen kring verbazen naar de rijeigenschappen qua wegligging.
De A2 best met zijn grote broers qua bochten nemen zeer goed meekomt, indien onderstel relatief niet al te veel km-ters op de klok heeft.
Wie weet zien wij u bij een meeting.
groeten
Rolf
Almere
:-h
Op zich hoef ik u niet te vragen waarom een audi zien u autohistorie zijn het knappe auto's..
Denk dat vele mensen in uw kennissen kring verbazen naar de rijeigenschappen qua wegligging.
De A2 best met zijn grote broers qua bochten nemen zeer goed meekomt, indien onderstel relatief niet al te veel km-ters op de klok heeft.
Wie weet zien wij u bij een meeting.
groeten
Rolf
Almere
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Audi_gekkie
Hallo Peter welkom op dit forum.
We kunnen elkaar de hand schudden voor wat betraft de passie voor Audi's :-c
Mooie A2 heb je met dito opties.
Op het kenteken zie ik dat jou A2 een massa ledig gewicht van 970kg heeft.
Dit is inderdaad aan de zware kant voor een 1.4 benzine zonder OSS.
Misschien even een belletje naar RDW hoe je dit moet regelen.
Volgens mij heeft jou A2 heeft softlack, dit is bij de eerste serie nog niet gebruikt.
Ik zie dat jij mistlampen hebt, deze kun je eenvoudig omzetten naar drl's al je dit wil.
Veel plezier met je A2 en wellicht tot een volgende meeting.
We kunnen elkaar de hand schudden voor wat betraft de passie voor Audi's :-c
Mooie A2 heb je met dito opties.
Op het kenteken zie ik dat jou A2 een massa ledig gewicht van 970kg heeft.
Dit is inderdaad aan de zware kant voor een 1.4 benzine zonder OSS.
Misschien even een belletje naar RDW hoe je dit moet regelen.
Volgens mij heeft jou A2 heeft softlack, dit is bij de eerste serie nog niet gebruikt.
Ik zie dat jij mistlampen hebt, deze kun je eenvoudig omzetten naar drl's al je dit wil.
Veel plezier met je A2 en wellicht tot een volgende meeting.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bedankt voor jullie reacties!Mooie A2! Welkom op dit forum met je Aluminium kogel!
Massa rijklaar - 995 kg
Massa rijklaar - 930 kg
Ja, die el.ramen achter vind ik ook wel leuk ;-)
Vandaag originele cruise control laten monteren (goede smoes om eens 250 km te rijden); heel comfortabel! Kon alleen niet lekker doorrijden vandaag: zoveel zijwindgevoeligheid heb ik niet meer meegemaakt sinds mijn eerste auto in 1970 (dat was een Renault 8 van 1965, motor achterin, betonnen paaltje in de bagageruimte voorin). Ik ben me al aan het inlezen hoe dat kan worden verbeterd, want dit viel me zwaar tegen...
**@DonGaspar**: Wat betreft mijn gewicht: de verkoper vermeldde "98 euro belasting/kwartaal". Ik heb meteen in de RDW-administratie gekeken (kentekenkaartje is nog niet binnen) en daar staat 970kg leeg, 1070kg rijklaar, dus 100kg te veel.
Bij de RDW ben ik nog niet veel wijzer geworden (vraag per mail uitgezet). Ik kan me opnieuw laten wegen, maar dat garandeert niet dat er 100kg af gaat.
Ik heb nu eerst bij VW een CVO besteld (gratis!) en als ik dat heb en daarop 970kg rijklaar lees, net als in het instructieboekje trouwens, ga ik naar de RDW en probeer mijn registratie aangepast te krijgen zonder weging.
**@Audi_gekkie:** de mistlampen ombouwen tot DRL wil ik zeker doen, als dat niet te ingewikkeld is. Daar ga ik naar op zoek!
**@Sturdygurdy:** ik vind jouw kleurencombinatie het mooist (donkergroen + beige interieur is ook heel fraai), maar ik vond er alleen een (met de gewenste opties) met een blauw interieur en dat is nou weer net niet mijn smaak.
Wat betreft de MX-5: ik heb een NC "3rd generation limited edition" (waarmee ik met moeders de vrouw op (kampeer)vakantie ga) en een 2003 MX-5 NBFL Trilogy (die regelmatig door de kinderen wordt geleend en nu te koop staat op autoscout). Stuur me gerust PB als je meer over MX-5-en wilt weten!
De meeting van gisteren kwam net te vroeg (en was ook niet echt in de buurt), maar een volgende keer ben ik er zeker bij.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
- DonGaspar
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
OK dat is inderdaad te zwaar.
Wat betreft windgevoeligheid, het waait de afgelopen dagen ook wel behoorlijk harder dan normaal
Ergens op dit forum meldde iemand een keer dat zijn nieuwe / stuggere vering ook de windgevoeligheid verminderde.
Wat betreft windgevoeligheid, het waait de afgelopen dagen ook wel behoorlijk harder dan normaal

Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
- Audi_gekkie
Drl's inschakelen is niet moeilijk:
http://www.audi-a2.nl/discussion/2796/i ... chting-drl
http://www.audi-a2.nl/discussion/2796/i ... chting-drl