Wil me even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
ferdi_t34

20 feb 2016, 10:58 0 x

Hey hallo. Ik ben ferdi, 36 jaar en woon in Veendam.
Ivm het plotselinge vertrek van onze lupo 3L zijn we op zoek gegaan naar een soortgelijke audi aangezien ik wel iets in de VAG groep wou hebben.
Doordat we al een keer een versnellingsbak van de lupo hebben laten vervangen wou ik geen 3L motor meer hebben. Dus is de keuze gevallen op een audi uit 2001, het is een 1.4 Tdi.
Origineel zou hij zwart moeten zijn, maar is overgespoten in een grijs metallic.
Het laatste half jaar (of langer) is er niets meer aan onderhoud of schoonmaken gedaan.
Gelukkig heb ik het interieur weer heel erg netjes kunnen krijgen. Nu opzoek naar een setje maten en naar goed passende hoezen voor de stoelen en achterbank.
Verder heeft ie wat opties waaronder een niet werkend panoramadak (hopelijk krijg ik dit weer werkend).verder ga ik volgende week beginnen met een grote beurt. Olie oliefilter brandstoffilter interieurfilter luchtfilter thermostaat waterpomp multiriem en gloeipluggen worden allemaal vervangen. Daarna wil ik de distributie laten doen. Ook zit er een standkachel in, heb de werking alleen nog niet kunnen testen. Heb nog wel wat vraagjes en problemen en hoop ze hier op het forum beantwoord te kunnen krijgen
Bluemotion

20 feb 2016, 15:06 0 x

Ik wens je veel plezier met deze auto. ik heb ook naar deze auto gekeken, maar de "black box" van het zonnedakprobleem weerhielden mij ervan,

ik zou een nieuw (gebruikt, gereinigd) setje interieurdelen van onze forumleden kopen, goede prijs en dan heb je alles weer netjes. O.a. Johan 3L of Foppe heeft volgens mij nog een setje.
HEb je de winterset er ook bijgekregen? De verkoper was volgens mij zeer redelijk.
standkachel is standaard, tenzij er een aparte ab bij zit.

Over de matten is genoeg te vinden, via de meeting vorig jaar kon je via profimats.com een gelijk aan orignele set kopen http://www.profimats.com/gambio_shop2/p ... -2005.html
Audi_gekkie

20 feb 2016, 18:18 0 x

Hallo Ferdi welkom hier en gefeliciteerd met je A2.
Waarom doe je er stoelhoezen over de stoelen als je deze netjes hebt schoon gekregen? Wil je niet genieten van het mooie interieur en mag een volgende eigenaar dit wel? ;)

Goed dat je gelijk een grote beurt geeft, maar de volgorde is wel raar.
Eerst doe je o.a. de waterpomp en later de distributieriem? Dit kun je beter gelijktijdig doen.

De diesels hebben allemaal een extra interieurverwarming die werkt vanaf 5gr en kouder. De eerste types werkten op diesel en later werden deze elektrisch. Wel moet de climate control dan niet op ECON staan.

Er zijn later veel meer veranderingen doorgevoerd in A2's, zoals vanaf juni 2002 grotere brandstoftank van 42L.
muurman

20 feb 2016, 20:49 0 x

Audi_gekkie schreef:

De diesels hebben allemaal een extra interieurverwarming die werkt vanaf 5gr en kouder.

Weer wat geleerd :) En ik altijd maar eco aan en niet te hoog om motor sneller te laten opwarmen :)
Audi_gekkie

20 feb 2016, 22:37 0 x

@muurman Om je motortemperatuur nog sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen plaats ik vanaf november tot april een scherm voor mijn radiateur.
ferdi_t34

21 feb 2016, 09:37 0 x

Bedankt voor de reacties. Heb idd een extra set velgen gekregen. Hier zitten zomerbanden op.deze set komt onder de auto. De winterset op licht metaal ga ik verkopen om de distributieriem van te betalen.
Wat bedoel je met black box? Denk dat het probleem in een kabelmechanisme zit die het dak scheef aantrekt.
Tenminste dat hoop ik,hoorde al dat een dak vervangen vrij duur is, maar schijnt ook een bedrijf te wezen in Duitsland die het voor 250 euro kan repareren, maar ga eerst zelf kijken.
De waterpomp gaat idd tegelijkertijd met de distributieriem vervangen worden maar heb hem iig al gekocht.
Heeft helaas met budget te maken dat ik de riem nog niet kon aanschaffen.
Hoe zit dat precies met de standkachel, kan ik die ook aanzetten als de auto uit staat net zoals elk andere standkachel? Of helpt deze alleen een beetje mee vanaf een bepaalde temperatuur? En hoe zit dat met een afstandsbediening?
Klopt het ook dat een tdi heel laat op temperatuur komt? Bij mijn audi denk ik dat de thermostaat open staat.
Verder denk ik dat hij motorisch prima is, vindt alleen dat hij nogal luidruchtig is (vergeleken met een golf 4 diesel en een lupo 3L diesel) ook heb ik een storing ergens denk ik.hij trekt vlot op maar zodra ik de 120 km/ph bereik gaat hij vertraagd richting 140. Verminder ik snelheid naar bv 50 en wil ik daarna weer richting 120 blijft het langzaam gaan. Pas na stilstand (tenminste dat vermoeden heb ik) trekt hij weer zoals het hoort.
Daarom wil ik ook een obd2 apparaat aanschaffen maar zie op sites dat dat pas voor diesel auto's van na 2004 werkt, klopt dat?.
Bedankt voor die tip van de matten. Wil graag een passende bekledingsset omdat ik een zoontje heb die er een bende van kan maken met viltstiften en eten.
En dat wil ik graag voorkomen
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

21 feb 2016, 09:45 0 x

Hi Ferdi,

Welkom op het forum.
Mooie opties heb je op je auto zoals: panoramadak en standkachel.

Dat eerste werkt bij mij ook niet. Ik geloof dat Ron47 op dit forum het dak kan repareren en veel ervarin ermee heeft. Via de zoek functie moet je hem en de discussies erover makkelijk kunnen vinden. 

Heb je extra interieurverwarming of is het een standkachel? Als je dat laatste hebt dan is het een extra mooie optie. Gezien de binnenruit vaak bevriest bij temperaturen onder is het ook een handige optie.

WHM
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2016, 11:57 0 x

Welkom :)  

De winterset zou ik lekker zelf houden. Je krijgt er niet zo gek veel meer voor terug, en in Duitsland is ie soms verplicht. En je zomerbanden slijten minder snel ;)

Over het schuifdak zou ik inderdaad contact opnemen met @Ron47: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... -problemen

Volgens mij zit er altijd een elektrische interieur verwarmer in de TDI's. Zoals Audi_gekkie al schreef, onder de 4 a 5 graden gaat deze automatisch aan, net zoals de elektrisch verwarmde spiegels als je die hebt. Hier staat de A2 in de garage waar het ook als het vriest een graadje of 10 blijft. Als ik dan een stukje rij en de Audi doorheeft dat het toch koud is, komt er opeens warme lucht uit de roosters. Dit is wat anders dan een (Webasto) bijverwarmer die op Diesel loopt, en voor zover ik weet zeldzamer is. 

Heb je er al langere stukken mee gereden? Als ook dan de temperatuur niet boven de 70 a 80 graden komt is het waarschijnlijk de thermostaat. Deze is ook eventueel zelf te vervangen, en is een onderdeel van rond de 10 euro. Wat betreft het vermogenverlies boven de 120; het klinkt alsof ie in een noodloop terechtkomt. 
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 feb 2016, 15:37 0 x

Welkom, jij kunt in ieder geval vooruit.
succes met je a2.
ferdi_t34

22 feb 2016, 21:25 0 x

Werkt een obd2 apparaat op m'n motor? Of moet ie dan echt van na 2004 zijn
Plaats reactie