Ik vond het eerst ook raar, maar kwam eigenlijk overal alleen maar 'meeneemprijzen' tegen. De BOVAG zelf zegt daar het volgende over:
http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&categoryID=5
M'n budget was tussen de 4500 en 5500 euro, dus misschien dat het daar aan ligt. Uiteindelijk heb ik 5500 euro betaald voor m'n A2 inclusief nieuwe APK, afleveringsbeurt en 3 maanden garantie. Er waren wel wat kleine mankementjes:
- Dashboardkastje defect - Wordt vervangen door een gloednieuw exemplaar.
- Vlek bekleding achterbank - Wordt gereinigd met garantie dat vlek weg is.
- Kleine defecten - Worden opgelost tijdens afleveringsbeurt (nieuwe bougies o.a.).
- Asbak sluit niet meer - Ga ik zelf wel aan prutsen.
Het Open Sky System heb ik zelf een aantal keer geopend en gesloten. Dat liep nog goed, maar was wel voordat ik van de problemen met dat schuifdak wist. Ik heb ook wat basale testjes gedaan om te zien of de auto goed uitgelijnd is e.d.
Ik beschouw het zelf als een voordeel dat ik een proefrit heb kunnen maken voordat de dealer zelf echt goed naar de auto heeft kunnen kijken. De auto was feitelijk gewoon in de staat zoals de vorige eigenaars hem ingeleverd hadden (de CD-wisselaar was zelfs nog gevuld met CD's

). Ik schijn de derde eigenaar te zijn. Gekocht in 2001 door de eerste eigenaar. In 2002 ingeruild bij de bewuste dealer en verkocht aan de tweede eigenaar die hem in 2010 weer teruggebracht heeft naar dezelfde dealer en ingeruild heeft voor een nieuwe Mazda 2. Waarom die eerste eigenaar hem maar zo kort heeft gehad, is me compleet onduidelijk. :?