Van Arosa naar A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
mister

25 okt 2010, 23:38 0 x

Beste A2 bezitters,

Na 3,5 jaar in een Arosa te hebben gereden was ik weer toe aan iets anders. Echt iets anders. Wat je niet zo in elke hoek van de straat tegenkomt. En jawel hoor de A2. Dat moest hem worden. Ik vond hem vanaf begin al mooi. Maar was toen een beetje prijzig.

Na veel speurwerk, proefritten heb ik uit eindelijk een mooi A2 weten te bemachtigen. In kleur lichtblauw (sorry) ik weet niet precies hoe die kleur heet. Ik zal meteen foto's plaatsen. Dat mag niet gemist worden. Want hij komt uit showroom waar ze hem goed hebben gepoetst.

Wat ik meteen heb gemerkt toen ik wegreedt uit garage is dat ik echt opval met dit schitterende karretje. Dat was wel anders met de Arosa. Toen keken ze ook wel maar dat was omdat ik niet snel genoeg was bij de stoplichten :D Zo van wie rijdt daar nu in? Een oude opa ofzo. Ja het kon ook niet anders met 999 cc 50 pk met 839 kg.

Wat een verschil zeg vergeleken met de Arosa. 31 kg en 25 pk meer. Maar dat merk je echt goed. Auto is onderhand 9 jaar oud maar geen een piepje of kraakje. Wat ben ik verbaasd over de ruimte. Echt heel ruim van binnen. Goede zitpositie dankzij in hoogte/diepte verstelbaar stuur en in hoogte verstelbaar stoel. Volwassenen kunnen ook achter lekker comfortabel zitten. Wat ik ook een pluspunt vind is dat je 4 deuren hebt. Is makkelijk met de kids.

Ik heb ook meteen distributieriem met spanrollen en waterpomp laten vervangen door een bekende garage in Bladel die het doet voor de helft van de dealer. Het moest wel want distributieriem was nooit vervangen. Dat kon ik niet riskeren.

Ik hoop dat ik hier op dit forum veel kennis kan uitwisselen. Want wat is de A2 toch compact onder de motorkap. Wat ik niet gewend ben.

Ik wens iedereen op dit forum veile km's toe.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

25 okt 2010, 23:40 0 x

Welkom, Blijft toch leuk elke keer enthousiaste aanmeldingen!

Thijs
Romulus

26 okt 2010, 00:49 0 x

Welkom! Mooi gepoetst inderdaad, zo wat glimt die.

Heb je deze bij een garage gekocht of particulier? Je noemt Bladel; is het toevallig die A2 die al een tijd in Eindhoven particulier op Marktplaats werd aangeboden met een geel Tweety zonnescherm (als ik me goed herinner)? Ik durfde dit toen niet aan, maar de prijs was best scherp (dan houd je wat in reserve voor tegenvallers...). De kleur (volgens mij Mauritiusblau metallic) komt in elk geval overeen en de Style-velgen volgens mij ook. Mooie combi hoor!

Indien garage en garantie: laat hun het probleem met de uitlijning maar oplossen. Voor zo'n prijs mag je inderdaad wat verwachten. Ik ben bij mijn verkoper ook een aantal keer terug geweest.
Indien particulier, dan gaat helaas het bovenstaande verhaal over reserve op. Geen enkele tweedehands auto is natuurlijk perfect dus je kunt altijd iets treffen wat je bij de proefrit over het hoofd ziet.

Succes ermee en vele fijne kilometers!
Rens 79

26 okt 2010, 02:27 0 x

Je ziet het er niet vanaf hoor(9jaar)
Hij glimt als een honde.......
Welkom en veel lees plezier en vele veilige km's toegewenst
mister

26 okt 2010, 02:30 0 x

Dank je wel!!!

Nee ik heb hem bij een garage gekocht. Zonder garantie anders moest ik 1000 euro meer betalen. Voor dat geld kan ik ook zelf onderhoud aan plegen. Met 2e hands auto´s heb je bijna altijd wat.

Met Bladel bedoel ik waar ze mijn distributieriem vervangen hebben. Uiteraard heb ik daar wel 2 jr. garantie.

Ik vind velg wel mooi maar jammer genoeg door vader lief stoeprand geraakt. Er zit op dit moment ook nog goede winter baden op. Voorlopig rijdt ik hier nog wel mee. Komend zomer wil ik kijken naar RS4 velgen 17 inch die zijn wel mooi.

Voorlopig wil ik ff geen geld meer uitgeven aan auto.
Peter

26 okt 2010, 10:57 0 x

Hoi en welkom op het forum ! Weer een hele mooie A2 in een kleur die je iets minder vaak tegenkomt. Een forumsticker staat'm vast prachtig :) Mooie intro met foto's !
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

26 okt 2010, 21:36 0 x

Welkom!

Leuk een A2 te zien in dezelfde kleur! :D Is Atlantic Blue volgens mij. Veel plezier & veilige km metd A2!

Groeten, Joris
mister

07 apr 2011, 01:45 0 x

Hoi,

Onze A2 is weer voor een jaar gekeurd. Ik had ook niet anders verwacht.

Ik laat mijn auto altijd keuren bij een neutraal keuringsstation. Ik kom er al jaren en altijd komt mijn auto door de keuring. Je kunt er zonder afspraak terecht. Binnen 15 min. zijn ze klaar.

Als je auto niet door keuring komt, heb je nog altijd 2 weken de tijd om kosteloos opnieuw gekeurd te worden. En dit voor maar 40 euro.

Voorheen ging ik altijd naar een garage waar ze hem keuren voor 25 euro. Achteraf krijg je een rekening met wat ze allemaal hebben gedaan. Paar lampjes vervangen, waar ze uurtarief voor rekenen. Hier trap ik niet meer in.

Indien iemand adres van dit keuringsstation wilt kan ik altijd via PM gegevens doorsturen.
MvdD

07 apr 2011, 14:12 0 x

In die kleur komt de A2 zo ontzettend mooi tot zijn recht, echt heel gaaf!
mister

07 apr 2011, 19:19 0 x

Hoi MvdD,

Toen je nog opzoek was naar een A2, zat ik nog te twijfelen om hem aan jou te verkopen. Omdat jij een goeie met weinig km zocht. En die heb ik. Weet je ik zit net aan de grens tussen benzine/diesel. Alleen omdat A2 in diesel 3 cilinders heeft houdt dat mij tegen.
Daarom gekozen voor benzine. Achteraf gezien beetje duurder dan diesel.

Maar ik kan mijn A2 niet missen. Ik ben er gewoon op verliefd!!!

Dat kun je wel zien aan mijn A2... :D :D :D
Plaats reactie