Na 3,5 jaar in een Arosa te hebben gereden was ik weer toe aan iets anders. Echt iets anders. Wat je niet zo in elke hoek van de straat tegenkomt. En jawel hoor de A2. Dat moest hem worden. Ik vond hem vanaf begin al mooi. Maar was toen een beetje prijzig.
Na veel speurwerk, proefritten heb ik uit eindelijk een mooi A2 weten te bemachtigen. In kleur lichtblauw (sorry) ik weet niet precies hoe die kleur heet. Ik zal meteen foto's plaatsen. Dat mag niet gemist worden. Want hij komt uit showroom waar ze hem goed hebben gepoetst.
Wat ik meteen heb gemerkt toen ik wegreedt uit garage is dat ik echt opval met dit schitterende karretje. Dat was wel anders met de Arosa. Toen keken ze ook wel maar dat was omdat ik niet snel genoeg was bij de stoplichten

Wat een verschil zeg vergeleken met de Arosa. 31 kg en 25 pk meer. Maar dat merk je echt goed. Auto is onderhand 9 jaar oud maar geen een piepje of kraakje. Wat ben ik verbaasd over de ruimte. Echt heel ruim van binnen. Goede zitpositie dankzij in hoogte/diepte verstelbaar stuur en in hoogte verstelbaar stoel. Volwassenen kunnen ook achter lekker comfortabel zitten. Wat ik ook een pluspunt vind is dat je 4 deuren hebt. Is makkelijk met de kids.
Ik heb ook meteen distributieriem met spanrollen en waterpomp laten vervangen door een bekende garage in Bladel die het doet voor de helft van de dealer. Het moest wel want distributieriem was nooit vervangen. Dat kon ik niet riskeren.
Ik hoop dat ik hier op dit forum veel kennis kan uitwisselen. Want wat is de A2 toch compact onder de motorkap. Wat ik niet gewend ben.
Ik wens iedereen op dit forum veile km's toe.