Onze Nieuwste Aanwinst
Hallo forumleden,
Afgelopen zaterdag ons tweede proefritje gemaakt in onze nieuwe Audi A2
Kenmerken:
Audi A2 Proline 1.4 benzine
Ebonyschwarz Perleffekt
Bouwjaar: augustus 2003
Kilometers: 61.000
Mistlampen/breedstralers voor
Climate Control
Lichtbeige interieur
Audi Concert
Winterpakket (verwarmde buitenspiegels)
Auto is gekocht bij officiële Merkdealer, Distririem etc voor de zekerheid vervangen.
To Do List:
- Verse Koplampjes (extra afkitten)
- Xenon H7 (reeds gekocht)
- Parrot Carkit (zit nu een aftermarket in, welke erg slecht is ingebouwd)
- Audio uit oude auto overbouwen (iemand een How-To)
- Andere wielen (17"Audi Parabool kogelgepolijst OF Audi S3 wielen)
- Park Distance Control
Afgelopen zaterdag ons tweede proefritje gemaakt in onze nieuwe Audi A2
Kenmerken:
Audi A2 Proline 1.4 benzine
Ebonyschwarz Perleffekt
Bouwjaar: augustus 2003
Kilometers: 61.000
Mistlampen/breedstralers voor
Climate Control
Lichtbeige interieur
Audi Concert
Winterpakket (verwarmde buitenspiegels)
Auto is gekocht bij officiële Merkdealer, Distririem etc voor de zekerheid vervangen.
To Do List:
- Verse Koplampjes (extra afkitten)
- Xenon H7 (reeds gekocht)
- Parrot Carkit (zit nu een aftermarket in, welke erg slecht is ingebouwd)
- Audio uit oude auto overbouwen (iemand een How-To)
- Andere wielen (17"Audi Parabool kogelgepolijst OF Audi S3 wielen)
- Park Distance Control
Welkom en gefeliciteerd met deze aanwinst. Goed om de auto bij een dealer te kopen. Voor het overbouwen van audio staat er al heel veel info op deze site. Als je meer wilt weten dan kun je natuurlijk altijd even een vraag stellen in dit forum.
Veel plezier met je A2
Groeten,
@lf
Veel plezier met je A2
Groeten,
@lf
Volgende week zaterdag halen we de auto op.
UIteraard zullen de foto's daarna worden geplaatst.
Niet geheel onbekend in Forum land, aangezien we hiervoor erg actief waren op het VW Polo forum...
Ook daar de beginstand laten zien, en de tussenstanden bij diverse verbeteringen/uitbreidingen.
UIteraard zullen de foto's daarna worden geplaatst.
Niet geheel onbekend in Forum land, aangezien we hiervoor erg actief waren op het VW Polo forum...
Ook daar de beginstand laten zien, en de tussenstanden bij diverse verbeteringen/uitbreidingen.
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="Woco"]Inmiddels rij ik alweer enige weken heerlijk in mijn nieuwe 2tje...
elke dag 140 km op en neer, en moet zeggen... bevalt me SUPER!!!
Ik zal de eerste foto's eens gaan uploaden en plaatsen[/quote]
Mooi dat de A2 zo bevalt..... maar ff vraagje; Waarom geen tdi gekozen? :?:
Aangezien je 140km (of ist 280 :?: ) per dag rijd.
Diesel is toch wel rendabel dan!
Vriendelijke groet, Joris
elke dag 140 km op en neer, en moet zeggen... bevalt me SUPER!!!
Ik zal de eerste foto's eens gaan uploaden en plaatsen[/quote]
Mooi dat de A2 zo bevalt..... maar ff vraagje; Waarom geen tdi gekozen? :?:
Aangezien je 140km (of ist 280 :?: ) per dag rijd.
Diesel is toch wel rendabel dan!
Vriendelijke groet, Joris
- VerA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zou ook geen diesel kiezen, dat is voor trekkers.
Al de oude voordelen van diesel (motoren gaan heel lang mee, rijdt goedkoop (lage dieselprijs), zijn overboord gegaan met de moderne diesels, en ze maken lawaai en het stinkt.
Een diesel zonder turbo is niet te rijden of je moet een 3.0L 6 cilinder hebben maar als ik me niet vergis leveren ze die niet in een Audi A2. Trouwens een kleine diesel motor mét turbo rijdt nog maar amper aan als de airco aan staat en milieuvriendelijk zijn ze ook niet met die fijnstof.
Het enige wat ik nóg minder vindt dan Diesel, is elektrisch. Dat heeft milieutechnisch zoveel nadelen, daar wordt je bang van. Ja ik weet het maar die in de regering zitten hebben geen verstand en dit is niet het topic om het daar over te hebben.
Veel plezier met je benzine A2.
Al de oude voordelen van diesel (motoren gaan heel lang mee, rijdt goedkoop (lage dieselprijs), zijn overboord gegaan met de moderne diesels, en ze maken lawaai en het stinkt.
Een diesel zonder turbo is niet te rijden of je moet een 3.0L 6 cilinder hebben maar als ik me niet vergis leveren ze die niet in een Audi A2. Trouwens een kleine diesel motor mét turbo rijdt nog maar amper aan als de airco aan staat en milieuvriendelijk zijn ze ook niet met die fijnstof.
Het enige wat ik nóg minder vindt dan Diesel, is elektrisch. Dat heeft milieutechnisch zoveel nadelen, daar wordt je bang van. Ja ik weet het maar die in de regering zitten hebben geen verstand en dit is niet het topic om het daar over te hebben.

- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="VerA2"]Ik zou ook geen diesel kiezen, dat is voor trekkers.
Het enige wat is nog minder vindt dan Diesel is elektrisch. Dat heeft milieutechnisch zoveel nadelen, daar wordt je bang van. Ja ik weet het maar die in de regering zitten hebben geen verstand en dit is niet het topic om het daar over te hebben.
[/quote]
Nou VerA2, ik denk dat je met deze uitspraken nogal wat tdi-rijders tegen je krijgt
Maar geeft niks, is jou mening.
Persoonlijk vind ik de 1,4tdi die in de A2 gebouwd is prima, volop trekkracht
(& dat uit een 3cilinder!).
En de meeste diesels hebben een turbo VerA2, welkom in 2010
hock:
Nu heb ik hem zelfs laten chippen, rijd geweldig!
240nm & 100pk toch nog een gemiddeld verbruik van 1:21!!! :lol: :!:
Maar ik wens iedereen ook in 2011 veel plezier & geluk met zn A2 & een fijn nieuw jaar!
Vriendelijke Groet, Joris
Het enige wat is nog minder vindt dan Diesel is elektrisch. Dat heeft milieutechnisch zoveel nadelen, daar wordt je bang van. Ja ik weet het maar die in de regering zitten hebben geen verstand en dit is niet het topic om het daar over te hebben.

Nou VerA2, ik denk dat je met deze uitspraken nogal wat tdi-rijders tegen je krijgt

Maar geeft niks, is jou mening.
Persoonlijk vind ik de 1,4tdi die in de A2 gebouwd is prima, volop trekkracht
(& dat uit een 3cilinder!).
En de meeste diesels hebben een turbo VerA2, welkom in 2010

Nu heb ik hem zelfs laten chippen, rijd geweldig!

Maar ik wens iedereen ook in 2011 veel plezier & geluk met zn A2 & een fijn nieuw jaar!
Vriendelijke Groet, Joris
- jos_br
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="VerA2"]Ik zou ook geen diesel kiezen, dat is voor trekkers.
[/quote]
Geweldig, vooroordelen enz., en blijven roepen dat de benzine 1:20 rijdt|Ik ben inderdaad een dieselfanaat, zeker door de komst van de TDI. Juist het verhaal (net als electrisch rijden) over fijnstof is een goeie, de benzinevariant is juist daar gevaarlijker dan de diesel, die heeft pas FIJNstof.
Jos.

Geweldig, vooroordelen enz., en blijven roepen dat de benzine 1:20 rijdt|Ik ben inderdaad een dieselfanaat, zeker door de komst van de TDI. Juist het verhaal (net als electrisch rijden) over fijnstof is een goeie, de benzinevariant is juist daar gevaarlijker dan de diesel, die heeft pas FIJNstof.
Jos.
JBAutoservice BV