Even voorstellen.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Luc17

19 jan 2011, 00:12 0 x

Hallo,

Sinds ongeveer twee maanden zijn we de gelukkige bezitters van een Audi A2 1.4 benzine. Hoog tijd om me aan te melden bij dit forum.

Het meeste woon/werk verkeer gaat per motor, maar in de winter ga ik liever per auto. Al vanaf september was ik aan het kijken naar een A2, en in november vond ik een A2 naar mijn zin in de buurt van Dusseldorf. Het importeren viel erg mee, en half november lag het kenteken in de bus.

De A2 had ongeveer 74500 kilometer gelopen, en er was naar mijn idee weinig op aan te merken. Ik heb de A2 bij een particulier gekocht, maar de Duitse Audidealer die de A2 in onderhoud had, heeft kopieen gestuurd van alle rekeningen. Echt top! Verder staat de A2 nu op winterbanden.

Halverwege december is de A2 verwend met een nieuwe distributieriem en een beurt, bij de Audidealer. Daarna alweer 4000 kilometer gereden. Gemiddeld verbruik 1 op 16, met als zuinigste 1 op 17.4. Het meest onzuinig tot nu toe 1 op 14.6...

Wat mij wel stoort is een licht geruis uit de versnellingsbak/koppeling. Volgens de dealer is dit de drukgroep, en hoef ik me daar niet al teveel zorgen over te maken. Ik ben echter behoorlijk allergisch voor geluidjes die er niet horen te zijn, dus erger mij er behoorlijk aan. Misschien toch binnenkort maar laten vervangen? Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Verder een heerlijke praktische en zuinige auto. Ik heb geregeld dat mensen achterin plaatsnemen, en behoorlijk verbaasd zijn over de ruimte daar. Wordt vervolgt.

Luc17
Peter

19 jan 2011, 08:53 0 x

Hoi en welkom ! Leuke introductie. Mooie kilometerstand ! Ps: we zijn hier gek op foto's
Romulus

19 jan 2011, 13:47 0 x

Mooi verhaal Luc! Goed gehandeld, er ontbreekt nog maar één ding en dat zijn foto's :lol:

Wat achterin zitten betreft, dat kan ik bevestigen. Ik zat eerder nooit zo graag achterin, maar bij de A2 heb ik daarmee geen moeite. Laatst zat ik 2x anderhalf uur op de achterbank, naast de kleine in zijn kinderstoel, en heb ik met de laptop op schoot wat werk kunnen verzetten terwijl de wederhelft ons door het land reed (en haar broer mee voorin zat). Echt geen straf!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 jan 2011, 13:17 0 x

Hallo Luc, welkom.
V.w.b. die ruis, let toch even op voordat je door een dealer zo maar alles laat vernieuwen! Ik heb twijfels bij de stelling van de dealer dat het de drukgroep zou zijn aangezien een drukgroep anzieg eigenlijk aleen geluid zou kunnen maken op het moment van intrappen en loslaten van de koppeling (dan worden n.l. de veren ingedrukt of ontspannen en dat zou in extreem geval misschien te horen kunnen zijn). Indien de wagen rijdt en gekoppeld is (dus je koppelingspedaal los) dan kan in principe de drukgroep geen geluid meer voortbrengen.

Een mogelijkheid is wel het druklager, maar dat hoor je dan juist bij ingetrapte koppeling aangezien het dan draait, ook hier is het weer zo dat bij gekoppelde toestand dit lager als één geheel meedraait en dus niet te horen is.

Indien het een ruis is die in alle versnellingen hoorbaar is dan kan het ook uit de V-bak vandaan komen.

Theo
Luc17

20 jan 2011, 22:19 0 x

Bedankt voor jullie berichten! Ik zal binnenkort mijn A2 eens op de foto zetten, en ze hier plaatsen.

Theo bedankt voor het meedenken. Ik hoop er nog meer over te weten te komen, en ik ben er ook nog niet zeker van of ik ermee naar de dealer ga. Misschien zijn er ook andere adresjes die veel expertise hebben op dit gebied. Ik zet het als nieuw topic bij de technische problemen, en zal daar wat preciezer proberen te omschrijven wat ik hoor. Als je daar ideeen over hebt, dan hoor ik dat graag.
Plaats reactie