Pagina 1 van 1
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 09:32
door javier.vilar
Hey,
nadat we twee jaar geleden ons geliefde audi a2 1.4 tdi met approx 400k hebben ingeruild (8 jaar mee gereden) voor een nieuwe seat leon 5f fr tdi is de nostalgie voor "der kugel" toegenomen. Hierdoor zijn we nu zoekende naar een mooie a2 als derde transportmiddel (rijd zelf het hele jaar motor met weinig mogelijkheden voor het uitrusten van twee isofix zitjes
Tot op heden hebben we enkele 1.4 benzine a2tjes gereden en plannen binnenkort met een 1.6 te gaan rijden om beide motorvarianten met elkaar te kunnen vergelijken.
Wat mij tegenvalt is het vinden van een goed uitgeruste a2 met een lage km stand (approx 100k) Onze vorige was compleet uitgerust waarbij hoofdzakelijk de open sky, bose en de leren bekleding ontbraken (vorige had als extra elektrische ramen achter, bis, zonneschermen achter, middenconsole achter, mistlampen). OSS is een optie welke hoog op de verlanglijst staat welke de zoektocht uitdagender maakt en ook leuker (chasing cars

)
zijn er tips mbt waar ik op kan letten mbt OSS, hoe te zien/horen/navragen of deze goed werkt? Daarnaast een algemene vraag mbt de ervaringen/voorkeur/betrouwbaarheid tussen de 1.4 en 1.6. Verbruik is geen probleem daar het aantal km gering zal zijn (max 5k p jr)
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 10:58
door Peter_Maathuis
Motorkeuze: ik heb bewust gekozen voor de 1.4 omdat de 1.6 ingewikkelder (toen nieuwe) FSI-techniek bevat - de 1.4 is technisch simpeler en daarom betrouwbaarder en 75pk in de A2 is niet echt behelpen.
Er worden wel A2's met lage km-stand aangeboden, maar daar betaal je de hoofdprijs voor... Zeker als je niets inruilt is importeren uit Duitsland een optie (zie websites autoscout24.de, mobile.de en ebay.kleinanzeigen). Daar is aardig wat aanbod en vaak luxueuzer uitgerust dan in NL.
Wat betreft de opties: zonneschermen, middenconsole achter en mistlampen kun je altijd nog aanbrengen, niet ingewikkeld of duur, dus die hoeven bij de keuze niet mee te spelen.
Waarom wil je lage km-stand als je weinig rijdt???
Ik heb een jaar geleden 2 A2's 1.4 aangeschaft (een voor mijn zoon) en die hebben nu samen 30.000 km gelopen (170k=>180k resp. 180k=>200k) zonder enig probleem. Met een A2 met 150k km op de teller kun je 10 jaar vooruit.
Als je er een koopt waarvan de distributie recent is gedaan, heb je weinig onderhoudskosten.
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 11:28
door javier.vilar
Goeie en terechte vraag mbt lage km stand! Het is met name dat we graag een auto willen hebben welke als nieuw rijdt en er ook zo uitziet. Hogere km stand kan ook en is meer een indicatie. 150k snelwegkm is beter dan 100k korte afstandsritjes...
Deze heb ik gisteren bekeken maar viel beetje tegen na het bekijken van de onderkant mbv een brug
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=296706606
Veel oppervlakkige roest mbt de draagdelen (en tussendemper incl kat) waarbij onze vorige nagenoeg roestvrij was. Vermoed dat deze uit een hele koude gedeelte komt in duitsland. Is geen showstopper maar voor deze prijs ... Paar andere dingen welke te verhelpen zijn vielen mij op (wiellagers, uitlijnen) maar dat is te bespreken.
Duitsland heb ik op mijn radar maar lage km autos zijn nagenoeg hetzelfde mbt prijs (incl invoerkosten) als in NL. Uiteraard is het aanbod net even wat ruimer dan in ons landje hetgeen het zoeken makkelijker maakt.
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 11:33
door Pocoloco
@
javier.vilar
Zeg die afspraak af van die 1.6Fsi , want dan wil je echt geen 1.4 meer . 35 pk 45% meer vermogenl dat is echt veel en veel meer plezier met rijden.
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 17:20
door javier.vilar

zal het in mijn achterhoofd houden. Tank je altijd 98 of is het okayish om 95 te gebruiken in je fsi?
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 13 nov 2016, 17:59
door Pocoloco
Ik tank altijd 95 en niets anders al jaren.
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 15 nov 2016, 13:01
door stefan74
grappig. ik tank al bijna een jaar Vpower 98 (belgie) met mn 1.4 na een flush met forte.
@javier.vilar wellicht kun je je beter concentreren op onderhoudsboekjes/historie, dan op een lage km stand.
Na 2 jaar zonder A2 kriebelt het weer
Geplaatst: 15 nov 2016, 13:55
door AudiFanSedert1971
Javier ,
Al vanaf circa 165.000 km en spaar veel freebees dus tank Ultimate of VPower bij nood.
Ook ik zou gaan voor een goed onderhouden wagen maar het liefst een FSI en dan pas voor de 1.4 .
Er zijn niet veel goede FSi te vinden met weinig storingen ,maar zijn er wel degelijk ,dus let goed op het onderhoud en waar deze gedaan is..
Check bij Audi dealer dmv chassisnummer of orgineel nederlands kenteken wat bij hun het laatst bekende km stand is zo heb je indicatie km stand beetje voorspelbaar is....
Indien recent geimporteerde auto betreft check dmv chassisnummer te vragen of lees deze af onder het rechthoekig bakje (eruit nemen) aan de handrem gedeelte bij achterpassagiers.
Vaak is er ook een witte rechthoekige sticker bij de accu of achterbak waarop de wagen ID geplakt is met zijn configuratie code's
Zoals je zelf zegt kun je aan de staat van onderstel ondervinden deze wagen verkeerd mag hij echt niet deinend over de weg gaan na een drempel of kuil.
Ook bij die van mij is onderstel niet erg aan roest onderhevig na jawel 284.000 km NAP km ters en minimaal sinds de laatste 120. 000 km buitenslaper is geworden.
Ook aan de staat van uiterlijk auto en de velgen met de banden kun je zien er zorgvuldig mee omgegaan door eigenaar.
maar die zijn natuurlijk vast opeens goede poetsers bij verkoop ..
succes met het aan de haak slaan van een mooi exemplaar Audi A2 na jou wens.
Update 15/11/16 14:13 uur
zie
http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/disc ... 500#latest
grt
Rolf