Zeeuws Vlaanderen onveilig maken!!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
AudiA2Life

08 feb 2017, 19:13 0 x

Goedenavond,

Na een jaar lang op de motor naar m'n werk te hebben gereden werd het tijd voor een 2de auto in het gezin. De motor bleek toch niet zo sterk als gedacht en had er erg veel kosten aan. Rij 80 kilometer op een dag dus na een jaar ben je 20.000km verder, dit in het achterhoofd kom je al snel tot het besluit dat je een zuinige auto nodig hebt. Na veel verschillende auto sites te hebben doorzocht kwam ik elke keer op ongeveer dezelde type auto's uit. C1, 107, Aygo dat soort blikjes. Maar aangezien ik totaal geen fan ben van zulke blikjes kon ik maar niet slagen.

Totdat ik bij een garage een groene A2 zag staan waar met kleine lettertjes bij stond: lage motorrijtuigenbelasting, toen gingen mijn alarm bellen rinkelen. En van het een kwam het ander. Doordat het voor ons een 2de auto is had ik totaal geen eisen betreft luxe, zolang die maar weinig kilometers had gereden. Gelukkig stond er 1tje niet al te ver weg en dus maar eens gaan kijken.

Heb de A2 altijd al een leuk model gevonden en 2.5 jaar geleden toen we voor een andere auto aan het kijken waren was de A2 nog vrij prijzig. En achteraf zou ik hem ook te klein hebben gevonden als gezinsauto!! Maar vandaag werd de droom dan toch eindelijk waarheid. Mijn eigen Audi ophalen, voelde me gelijk een klein kind haha. Het blijft toch een luxe merk (dat vind ik dan toch) en had dan ook niet verwacht dat het zou gaan gebeuren. 

Het is uiteindelijk een 1.4 geworden uit 2001 met 131.000km op de teller
Afbeelding

Nu moet er zeker nog wel het een en ander aan gebeuren, de velgen hebben flinke beschadigingen en de rechterspiegel werkt niet maar dan blijven we ook lekker bezig zullen we maar zeggen. Reden te meer om er een eigen versie van te maken, velgen gaan zeker te weten gedipt worden. Vanwege die beschadigingen is er dan ook wat van de prijs afgegaan dus dat is wel zo netjes.

Zo dat was het voor nu.

Fijne avond iedereen en spreken elkaar!!

Grt Ruud 
Audi_gekkie

08 feb 2017, 19:59 0 x

Welkom Ruud op dit leuke forum.

Ja een A2 is nog zo slecht niet. Het model is inmiddels 17 jaar oud, maar dat zie je er niet van af. Zowel in gewicht als verbruik laat hij veel moderne auto's achter zich. Voorsprong door techniek zullen we maar zeggen.

Leuk dat er een foto bij zit. Heb je nog meer foto's? Zitten er nog leuke opties op? Ze werden bijna standaard geleverd met climatetronic en elektrische ramen voor.

Heel veel rijplezier!

Hieronder nog een paar leerzame links.

http://www.audia2museum.de/7.html

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Hauptseite
AudiA2Life

08 feb 2017, 20:42 0 x

Hoi Audi_gekkie,

Ze zijn zeker zo gek nog niet, rijd echt heerlijk. Wat je zegt en dat voor een auto van 16 jaar oud haha. 

Heb wel meerdere foto's maar ze worden er niet beter op haha, zal van de week mooiere maken en die op het forum knallen!! Foto's zeggen alles!! Zit idd climatetronic op en elektrische ramen voor en achter maar dan het echt wel op volgens mij. 

Misschien dat ik er nog wel verstralers in laat zetten, vind ik altijd net dat beetje extra smoel geven aan een auto!! 

Grtz
Audi_gekkie

08 feb 2017, 21:22 0 x

Elektrische ramen achter is zeker een optie. Komt zelfs sporadisch voor bij een A2. Cruise control komt bijvoorbeeld veel meer voor. Dit is achteraf makkelijk in te bouwen.

Mistlampen of volgens jou versterkers maken het zeker af. Je kunt ze makkelijk koppelen zodat het dagrijverlichting wordt.
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2017, 17:22 0 x

Welkom Ruud en gefeliciteerd met een mooie A2 (en weinig km's!) en ach, van die velgen heb je tijdens het rijden weinig last...

Mistlampen inbouwen is vrij simpel, dan heb je de looks. @Paulds bood recent een complete set aan (lampen en plastic delen voor in de bumper), maar ik weet niet of hij die nog heeft. Nieuw ben je ca € 80 voor de lampen (Marktplaats) en € 35 (bij de Audi dealer) kwijt voor de plastic delen.
Het aansluiten is wat lastiger (een pdf-beschrijving staat op het Duitse forum, maar ik kan hem je ook mailen), met name om met een draad het interieur in te komen, naar de lichtschakelaar (die je moet vervangen tenzij je de mistlampen uitsluitend als dagrijverlichting wilt gebruiken).

Er is hier wel het nodige te vinden over dit onderwerp - ik heb mijn inbouw net vorige week afgerond.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
AudiA2Life

09 feb 2017, 20:17 0 x

Hoi peter,

Dank je wel voor je compliment, ben er zelf ook erg content mee hehe. Zou je dat bestandje mij kunnen mailen over de mistlampen verlichting?? Alvast bedankt
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 feb 2017, 21:37 0 x

Graag gedaan  :)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
AudiA2Life

28 feb 2017, 20:03 0 x

Zo eindelijk wat mooier weer om nog wat foto's te maken. Zoals beloofd zou ik er nog wat plaatsen, bij deze!!
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 feb 2017, 21:29 0 x

Mooie foto's, niet alleen van de auto maar ook van de achtergrond, moest meteen hier aan denken:

"Hier aan de kust, de Zeeuwse kust
Waar de mensen onbewust
Zin in mosselfeesten krijgen
En van eten slechts nog zwijgen
Als ze zat zijn en voldaan
Dan weer rustig slapen gaan"

Vele veilige km's gewenst met de A2, hij heeft voor zijn leeftijd nog maar weinig km's gemaakt.
Succes met de aanpassingen aan de A2.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
marcel.bree

01 mar 2017, 13:13 0 x

Bij mij is het exact op dezelfde manier gegaan. Mazda 2? Lupo.. Nissan Note (toch wel zwaar).. en toen zag ik een bruine A2 bij Jan Eenink. Helaas zat daar een achterbank in voor 2 personen maar had hij nog een 3 persooons achterbank wat weer heel bijzonder blijkt te zijn. Het rijd heerlijk stabiel op de weg en je hebt er een volwaardige snelweg auto aan.
Plaats reactie