Na een jaar lang op de motor naar m'n werk te hebben gereden werd het tijd voor een 2de auto in het gezin. De motor bleek toch niet zo sterk als gedacht en had er erg veel kosten aan. Rij 80 kilometer op een dag dus na een jaar ben je 20.000km verder, dit in het achterhoofd kom je al snel tot het besluit dat je een zuinige auto nodig hebt. Na veel verschillende auto sites te hebben doorzocht kwam ik elke keer op ongeveer dezelde type auto's uit. C1, 107, Aygo dat soort blikjes. Maar aangezien ik totaal geen fan ben van zulke blikjes kon ik maar niet slagen.
Totdat ik bij een garage een groene A2 zag staan waar met kleine lettertjes bij stond: lage motorrijtuigenbelasting, toen gingen mijn alarm bellen rinkelen. En van het een kwam het ander. Doordat het voor ons een 2de auto is had ik totaal geen eisen betreft luxe, zolang die maar weinig kilometers had gereden. Gelukkig stond er 1tje niet al te ver weg en dus maar eens gaan kijken.
Heb de A2 altijd al een leuk model gevonden en 2.5 jaar geleden toen we voor een andere auto aan het kijken waren was de A2 nog vrij prijzig. En achteraf zou ik hem ook te klein hebben gevonden als gezinsauto!! Maar vandaag werd de droom dan toch eindelijk waarheid. Mijn eigen Audi ophalen, voelde me gelijk een klein kind haha. Het blijft toch een luxe merk (dat vind ik dan toch) en had dan ook niet verwacht dat het zou gaan gebeuren.
Het is uiteindelijk een 1.4 geworden uit 2001 met 131.000km op de teller

Nu moet er zeker nog wel het een en ander aan gebeuren, de velgen hebben flinke beschadigingen en de rechterspiegel werkt niet maar dan blijven we ook lekker bezig zullen we maar zeggen. Reden te meer om er een eigen versie van te maken, velgen gaan zeker te weten gedipt worden. Vanwege die beschadigingen is er dan ook wat van de prijs afgegaan dus dat is wel zo netjes.
Zo dat was het voor nu.
Fijne avond iedereen en spreken elkaar!!
Grt Ruud