Nog wat plaatjes van de A2. Omdat ik geen historie van de auto had bij aankoop (tricky, maar ik had er wel vertrouwen in...) heeft hij afgelopen weekend op de brug gestaan voor een goede inspectie. Meteen de wielen gebalanceerd en een lekkende pakking bij de motor gedicht. Ook de computer uitgelezen. Dus ik ben nu helemaal op hoogte van de staat van de auto. Voorlopige conclusies:
- Technisch staat de auto er behoorlijk netjes voor met z'n bijna 200dkm;
- Een velg heeft een buts en moet uitgedeukt worden;
- AIrco uitlaattemperatuursensor geeft foutcodes, temperatuurregeling lijkt het wel te doen. Lijkt geen heel lastige klus, dus die ga ik op termijn zelf vervangen;
- Linkerraam gaat niet open, ook veiligheidsontgrendeling doet het niet, en de rechter spiegel gaat alleen op en neer. Waarschijnlijk problemen met de linker deur unit en/of bekabeling. Dit lijkt me een wat lastiger klus om uit te zoeken. Ik post de VCDS codes hieronder;
- Distributieriem lijkt er goed uit te zien en gaat nog wel een jaartje mee. Sparen voor een vervanging volgend jaar dus.
- Verder wat klein grut zoals de linkerachterdeur die niet helemaal makkelijk sluit en de bekleding van de achterklep die los zit; ook handvat achterklep is gebroken. Allemaal zaken waar wel mee te leven is.
- O ja, en (beetje bummer, maar wel te fixen denk ik) een rookinterieur. Niet ontzettend bij stil gestaan bij de koop, maar hopelijk wel met wat poetswerk en middeltjes (Meguiar's Odor Eliminator staat klaar om gebruikt te worden...) te verminderen of zelfs te verhelpen.
Prima tevreden over de auto tot nu toe verder. Alleen het benzineverbruik had ik me wat minder voorgesteld bij zo'n licht autootje. Afgelopen weekend met bijna alleen maar snelwegkilometers 'slechts' 1:15,4 gehaald. Ik had hiervoor een Punto 1.2 16v ELX, die haalde makkelijker een laag verbruik. Klopt die 1:15,4 een beetje of is er wat aan de hand?
Dan de VCDS codes van de linkerdeur:
9 Faults Found:01559 - Drivers Door61-10 - Won't De-Safe - Intermittent01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)49-00 - No Communications00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)35-00 - -01031 - Central Locking Key Switch; Driver Side; Unlock27-00 - Implausible Signal00913 - Window Regulator Switch; Front Right Driver (E81)27-00 - Implausible Signal00936 - Electric Window Switch in Front Passenger Door (E107).27-00 - Implausible Signal01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)53-00 - Supply Voltage Too Low01560 - Passenger Door60-00 - Won't Safe00933 - Electric Window Motor; Passenger Side (V148)35-00 - -
Gaat er bij iemand een lampje branden? Bedankt voor het lezen!