Bas A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
bas.van-den-hoogen

08 mar 2017, 20:16 0 x

Hallo
Bas hier! Heb sinds twee dagen een Audi A2.
Het is een zilvergrijze met open sky dakkie (wat uiteraard niet werkt ;) )
Een aantal jaar geleden hebben we al eerder een A2 gehad en mijn vrouw heeft sindsdien geen fijnere auto meer gereden. Zelfs een dik aangeklede VW Up! (Black edition) moest het, wat mijn vrouw betreft, het afleggen tegen de A2.
Hoop veel "ins and outs" op dit forum te vinden omtrent de A2.
Groeten
Bas
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2017, 21:46 0 x

Welkom Bas! Leuk om te horen dat je weer een A2 hebt en ook dat je vrouw er zo enthousiast over is. De mijne heeft nog niet in een A2 gereden; zij is wat verwend met haar VW Polo met DSG-automaat - ze wilde eerste geen automaat en wil nu niet meer schakelen, vrouwen hè   ;) Maar dat komt nog wel...

Misschien een idee om je profiel wat aan te vullen, vooral het type A2 en woonplaats zijn handig als je de hulp inroept van mede-forummers. Er zit hier veel kennis van en ervaring met de A2, toch nog steeds (of steeds meer?) een bijzondere auto. En foto's zien we ook altijd graag! Die kun je zo van je pc je bericht in slepen, gemakkelijker kan niet.

Veel plezier en veilige km's toegewenst!
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2017, 22:15 0 x

Welkom hier! Bijzonder om te lezen dat zelfs een recent model het moet afleggen tegen de A2. Blijkt maar weer dat deze zijn waarde in vele opzichten nog niet verloren heeft!

Ik sluit me aan bij de tips van Peter, daarmee kunnen we je beter op weg helpen. Het OSS kan vast hersteld worden, ik meen dat hier op het forum een paar leden zijn die hier expertise in hebben.

Tenslotte geef ik iedereen de tip mee om de schroeven van de kentekenplaatverlichting te vervangen door RVS varianten, dat is een van de weinige onderdelen die goed roesten. Breekt de kop af, dan ben je verder van huis. Dan moet de hele achterplaat er vanaf om de unit te vervangen. Best ingrijpend klusje. En je wilt toch de lampjes kunnen vervangen als het moment eenmaal daar is. De kop eerst verhitten met een soldeerbout is ook al eens geopperd om de schroef eenvoudiger los te kunnen draaien. Ik zou zeggen: voorzichtig proberen.

Heel veel plezier van de tweede en houd ons op de hoogte van je ervaringen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie