Eerste Audi

Stel hier jezelf en je A2 voor.
MartijnA2
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2017, 21:53 0 x

Beste allemaal,

Graag introduceer ik mij aan jullie op dit forum. Als autoliefhebber altijd een brede interesse gehad in auto's.

De afgelopen weken lang gezocht naar een Audi A2 voor mijn vrouw. Zij wilde een betrouwbare, kleine maar praktische auto die niet teveel verbruikt. Uiteindelijk heb ik m gevonden: een 1.4L benzine met een aparte kleur (groen pareleffect), leuke opties en niet teveel km's. De auto opgehaald in duitsland en nu nog even importeren.
Dan de auto een grondige schoonmaak, polijstbeurt en lakverzegeling geven.

Ik kijk er naar uit om lekker te cruisen met de A2; een auto die zijn tijd ver vooruit was.
De komende tijd zal ik het forum afstruinen omdat ik enthousiast ben geworden van dit kleine ruimtewonder.

Hartelijke groet,

Martijn

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Little Green Bag...
Spinazie
Audi A2 clublid

17 mei 2017, 09:57 0 x

Welkom!

Je hebt zo te zien de markt al even in de gaten gehouden. Hele nette en goed uitgeruste A2!
Bert
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

17 mei 2017, 13:01 0 x

Welkom!

Heb je deze uit Erfurt vandaan, bij Tom, ben er zelf namelijk mee bezig geweest en deze kleur zie je ook niet zo vaak vandaar mijn vraag, erg mooie A2, Gefeliciteerd!
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
MartijnA2

17 mei 2017, 20:30 0 x

Hoi Bert, 

Goed gezien! Komt inderdaad van Tom.
Grappig dat je er ook naar gekeken hebt.
In het daglicht zie je het verschil met "normaal" groen. Dat is wel apart. Het was best een trip om hem op te halen (groot ongeluk gebeurd waar we de volgende dag bij terugreis nog last van hadden) maar het is het waard geweest: 1ste oudere eigenaar met originele aankoopfactuur erbij en gloednieuwe winterbanden. Het enige wat leuk was geweest is elektrische ramen achter maar dat is uiteraard geen showstopper. 
Little Green Bag...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 mei 2017, 10:05 0 x

Hoi Martijn,

Welkom hier en wat heb je een prachtige A2 en complete bemachtigd. Gefeliciteerd! De officiële benaming van de kleur is Piniengrün, in de combinatie leer/alcantara heb ik hem nog niet eerder voorbij zien komen. Uniek! Heeft deze ook een zwarte dakhemel? Dan is het een echte S-Line. Ik had hem ook bij Toms Youngtimer gespot. Hij heeft ook nog 2 gele staan, helaas zonder OSS ;)

Kijk op dit forum naar de aankooptips: http://audi-a2.nl/index.php?p=/categories/aankooptips. Daar kan je veel inspiratie opdoen. En ik blijf het tot vervelens toe aan iedere nieuwe bezoeker/eigenaar melden: als de schroeven van de kentekenplaatverlichting verroest zijn: direct vervangen door RVS. Als ze afbreken wanneer je de glaasjes los moet halen voor het vervangen van een lampje, dan ben je verder van huis. Gouden tip van @AudiFanSedert1971 is het voorverwarmen van de kop met een soldeerbout zodat ze wat makkelijker losgedraaid kunnen worden.

Verder ga ik zaterdag naar Dld om een nieuwe bestelling knipperlicht- (1 x tikken = 3 knippers) en cruise-control modules en overige Audi onderdelen op te halen. Mocht je in één van beide interesse hebben stuur me dan even een PB. Verder is er een waslijst met upgrades mogelijk waar ik je nu nog niet mee zal vermoeien. Het A2 virus zal zich vanzelf verspreiden en dan komt het ongetwijfeld wel een keer aan bod  B)

Veel succes met de invoer en we zien de updates graag tegemoet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
MartijnA2

18 mei 2017, 22:43 0 x

Ha HansJan,
Dank. De auto staat nu in de garage bij mijn broer dus ik kan het even niet checken maar ik meen dat hij (helaas) geen zwarte hemel heeft. Dank voor de tip van de rvs schroeven. Dat pak ik op ondanks dat de schroeven nog roestvrij waren. Voorkomen is beter dan genezen hè?!
Upgrades ben ik wel voor te porren zolang het originele karakter/uitstraling intact blijft. Ik bedoel Audi onderdelen ed. maar daarvoor zit ik hier wel goed. 
Ik stuur je even een berichtje over de knippers en cruise controle. 

Vrouwlief heeft zelf als hoogste prio een handsfree set en ik velgbeschermers ;-)
ik denk aan alloygators. Goede ervaringen voor een handsfree set? 
Little Green Bag...
HansJan
Moderator

18 mei 2017, 23:01 0 x

Ook zonder zwarte hemel is hij al fraai en ik had het eigenlijk al kunnen beantwoorden. Het tellerhuis in jouw A2 heeft chromen ringen en een echte S-Line heeft titanium ringen. 

Als de schroeven nog roestvrij waren dan zijn het mogelijk al RVS schroeven maar voor het geld niet laten, voordeel is heel groot als het eenmaal een keer los moet (voor de APK). 

De upgrade naar carkit kan meelas niet met originele Audi onderdelen uitgevoerd worden, maar de Yatour is een populaire. Merk op dat deze via de CD wisselaar ingang van de radio wordt geschakeld, dat blijft een manuele actie bij het bellen. Je moet dan altijd de CD als bron kiezen. Wil je dat niet, dan is de Parrot bijv. een oplossing. Deze schakelt de radio uit en maar het geluid wordt via de speakers gestuurd. Voordeel van de Yatour is dat deze ook via BT audio kan streamen, of de Parrot dat kan weet ik niet.

Ik heb deze ingebouwd: http://www.audi-a2.nl/bluetooth-carkit- ... t2786.html

De PB zie ik wel tegemoet ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
mennoras
Motortype: Weet ik niet

19 mei 2017, 08:05 0 x

Ik heb een Parrot MKi9200 ingebouwd en deze ondersteund alle mogelijke audio functies. Ben er zeer tevreden over, doet het zelfs beter dan mijn MMI :-(  
Audi A2 ‘zoek naar ultiem exemplaar’
Volvo Amazon Combi P220 1966
BMW iX3 high executive Sophistogrey 2022
Audi e-tron 55 quattro Typhoon grijs 2019
HansJan
Moderator

19 mei 2017, 09:43 0 x

@mennoras: dat is inderdaad een mooie oplossing! Heb je deze gecombineerd met een Concert II?
mennoras
Motortype: Weet ik niet

19 mei 2017, 15:45 0 x

HansJan schreef:
@mennoras: dat is inderdaad een mooie oplossing! Heb je deze gecombineerd met een Concert II?
Ja dat klopt.
Audi A2 ‘zoek naar ultiem exemplaar’
Volvo Amazon Combi P220 1966
BMW iX3 high executive Sophistogrey 2022
Audi e-tron 55 quattro Typhoon grijs 2019
Plaats reactie