Stiekem ben ik al een beetje actief op het form, nu de belangrijkste mechanische dingen klaar zijn wou ik me even voorstellen.
Sinds jaren een verknocht volvo en audi rijder. Mijn volvo's waren een 144 en nu een v40 uit 2002 2.0T (ander forum voor).
Eerdere audi's waren een audi 80 b3 uit december 86 (wegenbelastingvrij op lpg). zoals jullie waarschijnlijk weten had deze een verzonken chassis. Hier waren we erg blij mee totdat onze regering besloot de oldtimer regeling eraf te halen...
De volgende was een audi 80 b3 uit 1992 met daarna een audi 80 coupé b4. Omdat mijn vrouw wat nieuwers wou zijn we gaan zoeken naar een nieuwe auto. Door mijn schoonvader al eens gewezen op de a2 maar in eerste instantie leek ons dat helemaal niets... totdat een goede vriend er 1 kocht en we toch onder de indruk waren van de rijeigenschappen (zeker voor zo'n lichte auto).
Dus de coupé met pijn in het hart verkoopklaar gemaakt (wordt zo opgehaald

Bij de verkoop bleek dat de auto onderhoud nodig was en de db riem wissel was ook niet bekend. Hierdoor wat korting op de auto bedongen en we hebben de auto ontvoerd naar Friesland.
Direct enthousiast van alles los gehaald en erachter gekomen dat wanneer je een db riem verwisseld eigenlijk 2 stukjes gereedschap ontontbeerlijk zijn (krukas sleutel VAG, een hele grote) en zo'n blokeer ding met 2 pennen voor in de nokkenastandwielen. de rest van zo'n set op bol.com ben je niet nodig dus gericht deze 2 stukken kopen is mijn advies.

Verder is het als je onderstaand filmpje volgt https://www.youtube.com/watch?v=9ZDVZKr ... 36&t=3723s een fluitje van een cent ( als je vaker hebt gesleuteld en je kop er goed bij houd). Voordat je begint even kijken of je een veeltand dop hebt voor de krukaspoelie. Die had ik niet standaard in mijn koffer (evenals dop 16).
Verder heb ik de versnellingsbakolie gewisseld (waarom wachten todat je problemen krijgt). dmv een slangenpompje een fluitje van een cent. De olie aftap en bijvulpluggen kunnen een uitwendige veeltand m16 zijn met een gat in de midden. Als je bij je onderdelenboer vraagt om een dop hiervoor (spline voor VAG) komt het goed. Ik heb de bak gevuld totdat ie overliep.

Verder de olie en alle filters vervangen. interieurfilter kon ik eerst niet vinden, gelukkig is er youtube.
Hij zit onder het handschoenenkastje.
De stuurbekrachtiging olie ook maar vervangen (ook met slangenpomp) hiervoor heb ik de linker koplamp even los gehaald (zomaar klaar)..
Wat meer voeten in de aarde heeft is een elektrisch probleem. De cv doet het alleen bij de voordeuren en de
kofferbak (niet de achterdeuren) en de afstandbedieningen werken niet. (ook niet met nieuwe batarij). Wat ook opmerkelijk is dat bij het open doen van de deur het tankdopje opengaat. Nadat we heb aan de computer hebben gehangen geeft ie aan dat er teveel errors zijn. dat hielp me verder...
Door info op het forum heb ik bij forumlid Paul 65 een comfortmodule gekocht en ik hoop dat dat de oplossing is. Al met al een heel verhaal, hoop me zo voldoende geïntroduceerd te hebben