Even voorstellen
Geplaatst: 17 jan 2018, 17:00
Goedemiddag allemaal,
Graag stel ik mij even voor als nieuwe Audi A2 bezitter. Mijn naam is Arnaud Gaakeer, 45 jaren jong en na jaren al een droom te hebben gehad om een Audi A2 bezitter te worden inmiddels deze droom kunnen verwezenlijken.
Het betreft een A2 1.4 AUA met 270.000 kilometer op de teller, donkergrijs, climatronic en cruise control en donkergrijs interieur. De auto is overgenomen voor een zeer schappelijke prijs, genoeg ruimte een grondig onderhoud te gaan plegen, van een familie lid die na verschillende hoge garage rekeningen de auto zat was. Er zit dus wat werk aan te komen maar dit zie ik alleen maar als uitdaging.
Met de vele posts hier op het forum moeten de meeste zaken goed aan te pakken en op te lossen zijn. Tijdsspanne met een prachtig gezin weet ik op dit moment niet. Alvast dank daarvoor. Tevens mijn complimenten voor dit prachtige forum en leuk om de verschillende posts te lezen.
Inmiddels al het nodige aan onderdelen besteld. Grootste prioriteiten:
1) alle vloeistoffen vervangen
2) alle filters vervangen
3) motor spoelen (Forte)
4) Vibraties in aandrijflijn oplossen. Zeer waarschijnlijk homokineet problemen zowel binnenste als buitenste. Knak geluiden in scherpe bochten en vibraties alleen tijdens accelereren in met name z'n 3,4 en 5. Aangezien auto geen volledige onderhoudshistorie heeft gaan de assen er onderuit en worden volledig door mij nagekeken en daar waar nodig worden de homokineten vervangen.
5) Kan via een VAG COM kloon niet in alle modules komen waar ik het vermoeden heb dat er in het verleden creatief met ABS/ASR/ESP problemen is omgegaan. Deze lampjes verschijnen bij op contact zetten niet in het instrument cluster alsmede geen waarschuwings toon. Mogelijk de 60 Amp zekering bij voeteneinde eruit gehaald?
6) zie punt 5) geen toegang tot immobilizer, instrument cluster en abs module. Melding can't sink baudrate. Verschillend baudrates ingevoerd maar helaas. Ik heb nog niet gekeken onder de bekleding maar dit is een vermoeden. Andere modules zijn wel toegankelijk.
7) nadat bovenstaande te hebben opgelost is het doel LPG G3 in de auto te plaatsen. Dit zal onder begeleiding van een LPG bedrijf worden uitgevoerd. Ik installeer zij regelen keuring en G3 aantekening op kentekenbewijs. Wij rijden al > 20 jaar zonder noemenswaardige lpg. De huidige 2e auto is een VW polo op lpg g3 , Koltec Necam met 380.000 kilometer op de teller. Nog altijd met originele cilinderkop.
8) Verschillende cosmetische zaken aanpakken maar dat is van latere zorg.
9) zo snel mogelijk uitvinden wat het olieverbruik is en mogelijke actie hierop nemen.
10) G263 sensor van airco vervangen deze fout komt repetitief terug.
11) Thermostaat vervangen. Auto komt zeer langzaam op temperatuur en zowel VAG COM als de temperatuur meter geven ongeveer de gelijke waarde aan 65 graden Celsius na warm rijden.
Ik ga mijn best doen jullie op de hoogte te houden van de vorderingen.
Graag stel ik mij even voor als nieuwe Audi A2 bezitter. Mijn naam is Arnaud Gaakeer, 45 jaren jong en na jaren al een droom te hebben gehad om een Audi A2 bezitter te worden inmiddels deze droom kunnen verwezenlijken.
Het betreft een A2 1.4 AUA met 270.000 kilometer op de teller, donkergrijs, climatronic en cruise control en donkergrijs interieur. De auto is overgenomen voor een zeer schappelijke prijs, genoeg ruimte een grondig onderhoud te gaan plegen, van een familie lid die na verschillende hoge garage rekeningen de auto zat was. Er zit dus wat werk aan te komen maar dit zie ik alleen maar als uitdaging.
Met de vele posts hier op het forum moeten de meeste zaken goed aan te pakken en op te lossen zijn. Tijdsspanne met een prachtig gezin weet ik op dit moment niet. Alvast dank daarvoor. Tevens mijn complimenten voor dit prachtige forum en leuk om de verschillende posts te lezen.
Inmiddels al het nodige aan onderdelen besteld. Grootste prioriteiten:
1) alle vloeistoffen vervangen
2) alle filters vervangen
3) motor spoelen (Forte)
4) Vibraties in aandrijflijn oplossen. Zeer waarschijnlijk homokineet problemen zowel binnenste als buitenste. Knak geluiden in scherpe bochten en vibraties alleen tijdens accelereren in met name z'n 3,4 en 5. Aangezien auto geen volledige onderhoudshistorie heeft gaan de assen er onderuit en worden volledig door mij nagekeken en daar waar nodig worden de homokineten vervangen.
5) Kan via een VAG COM kloon niet in alle modules komen waar ik het vermoeden heb dat er in het verleden creatief met ABS/ASR/ESP problemen is omgegaan. Deze lampjes verschijnen bij op contact zetten niet in het instrument cluster alsmede geen waarschuwings toon. Mogelijk de 60 Amp zekering bij voeteneinde eruit gehaald?
6) zie punt 5) geen toegang tot immobilizer, instrument cluster en abs module. Melding can't sink baudrate. Verschillend baudrates ingevoerd maar helaas. Ik heb nog niet gekeken onder de bekleding maar dit is een vermoeden. Andere modules zijn wel toegankelijk.
7) nadat bovenstaande te hebben opgelost is het doel LPG G3 in de auto te plaatsen. Dit zal onder begeleiding van een LPG bedrijf worden uitgevoerd. Ik installeer zij regelen keuring en G3 aantekening op kentekenbewijs. Wij rijden al > 20 jaar zonder noemenswaardige lpg. De huidige 2e auto is een VW polo op lpg g3 , Koltec Necam met 380.000 kilometer op de teller. Nog altijd met originele cilinderkop.
8) Verschillende cosmetische zaken aanpakken maar dat is van latere zorg.
9) zo snel mogelijk uitvinden wat het olieverbruik is en mogelijke actie hierop nemen.
10) G263 sensor van airco vervangen deze fout komt repetitief terug.
11) Thermostaat vervangen. Auto komt zeer langzaam op temperatuur en zowel VAG COM als de temperatuur meter geven ongeveer de gelijke waarde aan 65 graden Celsius na warm rijden.
Ik ga mijn best doen jullie op de hoogte te houden van de vorderingen.