Sinds een jaar heb ik een A2 in bezit. Een donkerblauwe 1.4 benzine om precies te zijn (foto's volgen). Ik heb hem gekocht voor mijn vriendin, maar rijdt er nu ook zelf in (lease-auto uit de bijtelling gehaald).
Ik heb er originele 16 inch onder laten zetten (de 15 inchers waren erg beschadigd), verrassend genoeg rijdt de a2 op de 16 inch vele malen comfortabeler vind ik.. Tevens heb ik er een setje winterbanden op velg bij gekocht. Voor het betere DIY werk heb ik een kabeltje gekocht om hem uit te lezen... Op de wensenlijst staan nog mistlampen en cruise-control
Ik ben nog steeds erg positief over de ruimte, het verbruik en de uitrusting. Wat minder ben ik te spreken over de betrouwbaarheid, wellicht is dat exemplarisch... Rijden doet ie wel, maar met name elektronische problemen.. Zo heb ik een stuurhoeksensor G250 moeten laten vervangen, hapert momenteel de G2 koelvloeistof temp sensor en de G200 ESP/ABS sensor. Daarnaast heb ik problemen met het elektrische raam aan de bestuurderszijde, die gaat niet meer open, ik hoor wel een klikje in de deur als ik de schakelaar bedien maar dat is alles.
Over dat laatste probleem iemand daar wellicht ervaring mee? ik kan er namelijk maar niet uitkomen. Ik heb op de sloop een vervangende motor plus module gekocht, maar helaas geen resultaat. De schakelaar heb ik doorgemeten en is goed. Centrale deurvergrendeling in dezelfde deur hapert soms, voor de rest werkt alles.
Alle trucjes om de modules te resetten heb ik al geprobeerd ook zonder resultaat.
Binnen Vag com ook geen meldingen... alleen 1 op de comfortmodule dat de deur af en toe niet op slot gaat (wat dus klopt..).
Ik hoop niet dat de comfortmodule defect is want die is nogal prijzig dacht ik. Misschien dat iemand me nog wat tips kan geven??....