Voorstellen en vraag

Stel hier jezelf en je A2 voor.
a twee

07 jun 2011, 01:22 0 x

Al enige tijd volg ik het a2 forum... toch maar eens tijd om te registreren dacht ik ;) super dat er een dergelijk forum bestaat trouwens.

Sinds een jaar heb ik een A2 in bezit. Een donkerblauwe 1.4 benzine om precies te zijn (foto's volgen). Ik heb hem gekocht voor mijn vriendin, maar rijdt er nu ook zelf in (lease-auto uit de bijtelling gehaald).

Ik heb er originele 16 inch onder laten zetten (de 15 inchers waren erg beschadigd), verrassend genoeg rijdt de a2 op de 16 inch vele malen comfortabeler vind ik.. Tevens heb ik er een setje winterbanden op velg bij gekocht. Voor het betere DIY werk heb ik een kabeltje gekocht om hem uit te lezen... Op de wensenlijst staan nog mistlampen en cruise-control

Ik ben nog steeds erg positief over de ruimte, het verbruik en de uitrusting. Wat minder ben ik te spreken over de betrouwbaarheid, wellicht is dat exemplarisch... Rijden doet ie wel, maar met name elektronische problemen.. Zo heb ik een stuurhoeksensor G250 moeten laten vervangen, hapert momenteel de G2 koelvloeistof temp sensor en de G200 ESP/ABS sensor. Daarnaast heb ik problemen met het elektrische raam aan de bestuurderszijde, die gaat niet meer open, ik hoor wel een klikje in de deur als ik de schakelaar bedien maar dat is alles.

Over dat laatste probleem iemand daar wellicht ervaring mee? ik kan er namelijk maar niet uitkomen. Ik heb op de sloop een vervangende motor plus module gekocht, maar helaas geen resultaat. De schakelaar heb ik doorgemeten en is goed. Centrale deurvergrendeling in dezelfde deur hapert soms, voor de rest werkt alles.

Alle trucjes om de modules te resetten heb ik al geprobeerd ook zonder resultaat.

Binnen Vag com ook geen meldingen... alleen 1 op de comfortmodule dat de deur af en toe niet op slot gaat (wat dus klopt..).

Ik hoop niet dat de comfortmodule defect is want die is nogal prijzig dacht ik. Misschien dat iemand me nog wat tips kan geven??....
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

07 jun 2011, 08:36 0 x

Heej leuk dat je je hebt aan gemeld :) het probleem van het raam klinkt wel enigsinds bekend. bij mij is denk ik de schakelaar een beetje gaar want vooal bij koud weer doet hij niet zo veel :P

Ik hoop dat hij toch nog wat betrouwbaarder word. balen als hij steeds stuk gaat.

Thijs
Peter

07 jun 2011, 09:47 0 x

Hoi en welkom ! Mooie intro met een paar probleembeschrijvingen die hier vast opgelost gaan worden. We zijn benieuwd naar de foto's !
lemoi

07 jun 2011, 11:58 0 x

die deur, is de kabel misschien beschadigd waar de kable van het chasis in de deur gaat?. Ik zou eens wat draden doormeten. En gewoon eens het de motor van het raam direct op de 12V zetten (wel voorzichtig zijn en loskoppelen van de andere draadjes voo rje het probeert)
a twee

07 jun 2011, 12:36 0 x

Ik heb de kabels nagelopen (optisch) en er leek niets aan de hand te zijn... de centrale deurvergrendeling heeft spanning en de elektrische spiegels ook. Maar wellicht heeft de raammotor een aparte voedingskabel... De motor direct op de 12 volt heb ik nog niet geprobeerd, goede tip. Volgens mij moet ik dan de motor van de module losmaken, ik ga het proberen!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 jun 2011, 12:59 0 x

Volgens mij zit er ook een beveiling in waardoor de motor uitschakeld indien het raam blokkeerd, het zou dus ook kunnen dat je raam zelf klemt.
Na loskoppelen van de verbindingstangen even uitproberen.
Bij het omhooggaan is het zeker zo dat waneer je je hand ertussen stopt de motor stopt.
Mogelijk dat dit bij het naar beneden gaan ook zo is indien het raam vastzit.

Theo
a twee

07 jun 2011, 13:11 0 x

Dat het raam klemt is inderdaad ook een mogelijkheid. Ik heb al wel geprobeerd de motor (met module eraan) los te bedienen, dat wil zeggen zonder dat ie aan de deur vast zat, maar met de kabels eraan zeg maar... helaas draaide de motor toen ook niet..

Wat ik nog steeds vreemd vind is dat ik nergens een melding in Vag Com zie staan...

Ik ga maar eens wat kabeltjes doormeten

Nog een vraag, zou ik de ramen moeten kunnen openen met de sleutel? of is dat bij de a2 niet mogelijk? dat doet ie in ieder geval niet...
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

07 jun 2011, 18:46 0 x

ow schiet me opeens te binnen! van het weekend had ik dit ook. ik had het raam opengedaan en toen de accu losgekoppeld, daarna accu vast gezet en toen ging het raam niet meer. 2de keer accu los en toen ging hij weer prima dicht. Mss is dat het. het is in ieder geval makkelijk te testen :)

Thijs
a twee

07 jun 2011, 23:27 0 x

De accu heb ik al losgekoppeld gehad maar helaas, ook schijn je door het trekken van zekering nummer 42 e.e.a. te resetten.. ook dat heeft niet gewerkt. Aankomende dagen ga ik een en ander doormeten, laat ik daar maar mee beginnen.. ik zal jullie op de hoogte houden!
mister

08 jun 2011, 02:01 0 x

Hoi,

Welkom op het beste forum van NL.

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn vorige auto. Seat Arosa.

Bij mij ging ie ook niet meer open. Je hoorde de motor wel maar er gebeurde niks. Ik heb toen ook van alles geprobeerd maar tevergeefs. Ik gooide de deur hard dicht met knop bediend en voila raam ging weer open. En probleem was opgelost.

Dus ik zou zeggen gooi je deur heel hard dicht met knop bediend. Wel met beleid natuurlijk... :D
Plaats reactie