Project a2 maar toch verzot op de a2
Hallo allemaal,
Met gepaste schaamte stel ik mij nu pas voor terwijl ik al even lid ben.
Vorig jaar zomer na heel veel zoeken en kijken bijna de hoop opgegeven op een nette a2 met kloppende gegevens. Na het hele land wel afgereden te hebben NB in onze eigen woonplaats Lelystad de uiteindelijke koop gedaan. Een blauwe 1.4 benzine uit 2002 met 1 vorige particuliere eigenaar voor de handelaar!
Met 294.000 op de klok maar daar schrik ik niet van. Onze vorige BMW 5 serie had ook 4 ton op de teller. Dus goed ingereden geen bezwaar. Inmiddels staat de auto op 302.000.
Onze a2 is vrij standaard maar dat is niet erg. De laatste periode bij de vorige eigenaar is er achteraf gezien goed bezuinigd, ahum, op het onderhoud. Dit zijn we nu aan het inlopen en alle standaard kwaaltjes gelijk aanpakken. Witte knoppen van schakelaars etc. Lang leve soft touch lak...
Hoe dan ook, zonder aanleiding deze voorstelronde en hoop veel van jullie te leren en wellicht aat onderdelen te kopen. Van alle opties wordt je hebberig.
Mvg Johan
Met gepaste schaamte stel ik mij nu pas voor terwijl ik al even lid ben.
Vorig jaar zomer na heel veel zoeken en kijken bijna de hoop opgegeven op een nette a2 met kloppende gegevens. Na het hele land wel afgereden te hebben NB in onze eigen woonplaats Lelystad de uiteindelijke koop gedaan. Een blauwe 1.4 benzine uit 2002 met 1 vorige particuliere eigenaar voor de handelaar!
Met 294.000 op de klok maar daar schrik ik niet van. Onze vorige BMW 5 serie had ook 4 ton op de teller. Dus goed ingereden geen bezwaar. Inmiddels staat de auto op 302.000.
Onze a2 is vrij standaard maar dat is niet erg. De laatste periode bij de vorige eigenaar is er achteraf gezien goed bezuinigd, ahum, op het onderhoud. Dit zijn we nu aan het inlopen en alle standaard kwaaltjes gelijk aanpakken. Witte knoppen van schakelaars etc. Lang leve soft touch lak...
Hoe dan ook, zonder aanleiding deze voorstelronde en hoop veel van jullie te leren en wellicht aat onderdelen te kopen. Van alle opties wordt je hebberig.
Mvg Johan
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat is een chique kleur blauw Johan die ik nog niet zo veel gezien heb .Auto ziet er zo op de foto ook heel netjes uit. Voor mij ook weer een geruststelling om te lezen dat jij de auto gekocht hebt met bijna 3 ton op de teller. Die van mij had er een half jaar 2 ton op staan toen ik hem (1.4 benzine ook) kocht en ik ben er heel blij mee!
BlauweA2. Volgens mij is het azurblau lz5h. Deze kleuren lijken heel erg op elkaar. Dit jaar ga ik de buitenkant helemaal opknappen dus dan ga ik dit helemaal uitpluizen.
De vorige eigenaar die in Amsterdam woonde kende het fenomeen kleien niet, dus de lak is net schuurpapier. Kan ik ook gelijk een paar kleine krassen aanpakken. Laat de zomer maar komen.

Dank je wel Trebbor77. De versnellingsbak was al wel gereviseerd en het blok verbruikt 0 olie. Al zou het blok opraken, dan zit er voor €500,- een andere in. Lang leve VAG en het toepassen van deze motor in vele modellen. Laat wel preventief bij elke beurt een oliewissel doen. Jij kan dus nog heel veel rijplezier krijgen!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd met de A2 en vele veilige km's gewenst.
Wat betreft de toepasbaarheid van motoren uit andere VAG-types zou ik niet zo stellig
durven te zijn. Uit dit draadje blijkt dat niet niet alle motoren met dezelfde motorcode
zondermeer in de A2 passen:
viewtopic.php?f=7&t=7678
Bij mijn weten is de 1.4 16V BBY nooit in de Audi A3 geleverd ...
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier met de prachtige blauwe kogel! Op de foto staat hij er keurig bij.
En schaam je niet, er zijn er genoeg die meelezen, langzaam door het virus worden besmet en uiteindelijk kleur moeten bekennen
Hoe ga je de softlack problemen oplossen? Daar zijn maar weinig opties voor. Nog andere specifieke problemen? Als de auto weer tip top in orde is krijg je vast trek om leuke opties toe te voegen. Kom je naar de meeting dan zijn er genoeg die daar meer over kunnen vertellen.
Houd ons op de hoogte!
En schaam je niet, er zijn er genoeg die meelezen, langzaam door het virus worden besmet en uiteindelijk kleur moeten bekennen

Hoe ga je de softlack problemen oplossen? Daar zijn maar weinig opties voor. Nog andere specifieke problemen? Als de auto weer tip top in orde is krijg je vast trek om leuke opties toe te voegen. Kom je naar de meeting dan zijn er genoeg die daar meer over kunnen vertellen.
Houd ons op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16