Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 mar 2018, 21:24 0 x

Ha allemaal,

Ruim twee jaar geleden meldde ik me hier aan. Ik was toentertijd op zoek naar een A2, maar tot een aanschaf is het niet gekomen. Het afgelopen half jaar heb ik een Nissan Micra uit '94 in m'n bezit gehad. Van de eerste eigenaar, iets meer dan een ton op de teller, veelbelovend dus. Helaas, aan dit sprookje kwam al snel een einde. De automaatbak is gesneuveld en zodoende is mijn vriend economisch total loss verklaard. Wat nu? Mijn eerste gevoel zei gelijk dat ik nu maar wel voor de A2 moet kiezen. Ik vind het moeilijk, want voor een oude auto zijn ze best prijzig. Anderzijds lees ik veel dat ze betrouwbaar zijn, doorgaans lang meegaan en veel rijplezier opleveren. Dat is natuurlijk ook wat waard. En hoewel de A2 in mijn ogen het lelijke eendje van de Audi familie is, vind ik 'm toch wel aantrekkelijk.

Ik verwacht tussen de 10 en 15K kilometer per jaar te gaan rijden. Voornamelijk woonwerkverkeer, zo'n 30 kilometer per dag. Qua budget denk ik aan 4-5K, rekening houdend met een afschrijving van 1K per jaar. Met andere woorden, uitgangspunt is dat de A2 minimaal 4-5 jaar meegaat. Idealiter heeft de auto bij aanschaf minder dan 150K gelopen. Een benzine variant lijkt me, gezien de afstanden die ik wil rijden, het meest logisch.

Schiet vooral op hetgeen ik hierboven geschreven heb. Dat is de reden dat ik mijn verhaal met jullie deel. Mochten mijn eisen niet realistisch zijn dan hoor ik dat graag. En als jullie een mooi passend exemplaar kennen, aarzel niet me een berichtje te sturen.

Merci.

Jelle

P.S. Het siert me niet dat ik toentertijd niets meer van me heb laten horen. Bij dezen mijn welgemeende excuses.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 mar 2018, 22:18 1 x

Welkom terug😉, ik denk dat je uitgangspunten zeker realiseerbaar zijn. Verkijk je niet op kmst, liever een met wat ervaring en goed onderhoud. Dan een met weinig kms die of is teruggedraaid of alleen korte stukjes heeft gereden binnen het dorp. Blokken zijn betrouwbaar en relatief eenvoudig aan te komen mocht het mis gaan. Gebruik vooral de tips van dit forum en stel gerust nog aanvullende vragen als je twijfelt. Succes met de zoektocht ( is ook leuk😝).
En houdt ons op de hoogte van de vorderingen 👍
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2018, 07:27 1 x

Hoi Jelle,

Leuk dat je toch weer je weg terug heb gevonden naar een A2 avontuur.

Je zou ook eens over de grens kunnen kijken bij onze oosterburen, daar liggen de prijzen voor een A2 iets lager dan in Nederland. Ik heb de mijne ook net uit Duitsland geïmporteerd. Je hoeft nou ook weer niet zoals ik helemaal naar Duits Tsjechische grens te rijden voor een mooi exemplaar. :joy:

Ik heb veel gebruik gemaakt van de volgende sites,

https://www.autoscout24.nl

https://www.mobile.de

https://m.ebay-kleinanzeigen.de

Maar geniet nu maar eerst van de zoektocht, want dat ben ik met @DED@2 eens, die is minstens net zo leuk, succes. :thumbmin:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2018, 07:54 2 x

Welkom terug hier! We zijn in 2005 uitgebreid op jouw op jouw voorstelronde ingegaan, wellicht leuk om dat terug te lezen. Veel is nog steeds relevant! Zie viewtopic.php?t=3814.

Onderwijl is hier ook het eea veranderd. Het forum is overgedragen, de officiële Audi A2 Club Nederland is opgericht en het forum is in een nieuw jasje gegoten. Leden zijn vertrokken en we hebben er veel nieuwe mogen verwelkomen. Kortom, de A2 is nog steeds (en misschien wel meer dan) hip and happening! :cool:

De excuses zijn niet nodig maar laten zien dat je uit het juiste hout bent gesneden. ;)

Wederom succes met de zoektocht gewenst! :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2018, 07:13 1 x

Hoi Jelle,

Ik heb zelf nu een half jaartje een A2 in mijn bezit. Reden dat ik dit model wilde was dat ik een zuinige auto wilde die er leuk uit ziet, rij comfort biedt en ook nog een beetje betaalbaar zou zijn. Dit alles heb ik echt gevonden in de A2 en ben daarom nog steeds heel erg blij met de aanschaf.

Ivm een lekke band heb ik pas een paar dagen in de Toyota Aygo van mijn vader gereden; dat is ook een zuinige auto die nog eens veel jonger is. Maar in die auto heb ik echt het gevoel dat ik in een "blik op wielen" zit terwijl de A2 ondanks zijn kleine formaat toch echt als een auto aanvoelt. Heerlijke stoelen, een verhoogde zitting en de overige rij eigenschappen zijn gewoon heel prettig.

Uiterlijk en smaak zijn natuurlijk persoonlijk; maar ik vind het ook nog eens een hele mooie auto om te zien. Je ziet er echt niet vanaf dat het al een wat ouder model is omdat het design destijds zijn tijd ver voor uit was.

Het feit dat dit forum er is waar je heel veel handige info vandaan kan halen en waar veel behulpzame mede A2-rijders zitten, is weer een extra reden om een A2 te willen rijden.

Mijn A2 (1.4 benzine) had "al" 2 ton gereden toen ik hem een half jaar geleden kocht maar mede door alle positieve ervaringen hier, heb ik dat wel aangedurfd omdat ik er van overtuigd ben dat ik er nog meerdere jaren veel plezier van ga hebben. Ik weet zeker dat jij met jouw budget een hele mooi exemplaar kan scoren.

Op internet kom je ze tegen tussen de € 1800-8000 grofweg; afhankelijk van bouwjaar, km-stand, uitvoering, opties, onderhoud, uiterlijke staat enz. En voor een ongeveer gelijkwaardig exemplaar vraagt de 1 veel meer voor dan de ander omdat men ook weet dat de A2 nog steeds populair is. Zie onderstaand voorbeeld van 2 advertenties

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/aud ... ousPage=lr

Ik zou voor jezelf eerst bepalen wat je exacte eisen zijn (type motor, kleur, uitvoering, km-stand, opties enz.) en dan gaan zoeken. Laat je niet misleiden door mooi uitziende exemplaren op foto's maar ga zelf kijken. Ik heb het 2x achter elkaar gehad dat ik ging kijken en dat de auto in werkelijkheid veel minder mooi was dan op de foto's.
Zoals al gemeld, let vooral op de onderhoudshistorie. Maar ook de staat van het exterieur en interieur zeggen vaak al heel veel hoe er met de auto om gegaan is.
En als je het kenteken hebt, kijk dan ook even op de site van het rdw zodat je kan zien hoe lang iemand hem al in zijn bezit heeft zodat je ook weet dat het verhaal van de verkoper/advertentie klopt.

Succes en we zijn benieuwd welke het gaat worden!
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2018, 07:18 1 x

ik weet trouwens niet of je deze site kent maar voor het zoeken op de nederlandse markt is hij handig: www.gaspedaal.nl
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2018, 07:25 1 x

Je hoeft niet verder te zoeken:

https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=16&t=7682

Veel mooier zal je er geen vinden.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 mar 2018, 15:27 0 x

@ DED@2
Helder, dank voor de tips. En vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte!

@ kobus1978
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga me hier binnenkort eens in verdiepen. Merci voor de websites.

@ HansJan
Haha, ik heb m'n topic al door zitten lezen. Ook jij bedankt voor het warme welkom en het succes wensen.

@ trebbor77
Leuk en leerzaam om je verhaal te lezen! Bedankt voor zowel de tips als de websites.

@ rolf
Ik vind 'm er netjes uitzien, maar wel duur. Wellicht is 'ie het waard hoor, maar ik moet nog gevoel krijgen bij de prijzen. In ieder geval bedankt voor het onder de aandacht brengen.
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2018, 15:56 1 x

@iKnijff Als je vragen hebt omtrent importeren, stuur me maar een pm.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 mar 2018, 16:01 0 x

kobus1978 schreef:
22 mar 2018, 15:56
@iKnijff Als je vragen hebt omtrent importeren, stuur me maar een pm.
Yes, goed om te weten.
Plaats reactie