Goedemiddag allemaal! Ik kreeg het verzoek om mij even voor te stellen, dus bij deze.
Sinds eind juni vorig jaar zijn wij (mijn man Gerard en ik) in het bezit van een Audi A2 uit januari 2005. Wij waren op zoek naar een tweede auto en toen we eenmaal deze A2 tegenkwamen waren we verkocht! Wat een mooie en volwaardige auto kregen we erbij. Ook onze twee zoontjes van 6 en 3 jaar zijn er erg blij mee! We wonen in Brunssum (Zuid-Limburg), het valt me op dat er steeds meer A2's rondrijden in de buurt, waarschijnlijk uit Duitsland geïmporteerd. Wij hebben hem van een particulier in de buurt kunnen kopen. Wij zijn de tweede eigenaar en hopen nog lang plezier te hebben van onze A2!
Even voorstellen
-
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hallo, leuk om weer een trotse A2 rijder te verwelkomen, ik zelf rij een in een A2 Colorstorm sinds 2016 en bevalt uitstekend!
Deze is door Eenink Auto's geïmporteerd uit Duitsland omdat daar regelmatig deze uitvoering word aangeboden.
Ik wens jullie dan ook veel plezierige kilometers toe.
PS: foto's zijn altijd welkom
Gr Koos
Deze is door Eenink Auto's geïmporteerd uit Duitsland omdat daar regelmatig deze uitvoering word aangeboden.
Ik wens jullie dan ook veel plezierige kilometers toe.
PS: foto's zijn altijd welkom

Gr Koos
- HansJan
- Moderator
Dank voor de officiële aanmelding! Leuk om te horen dat ook jullie zo enthousiast zijn! Kan je nog iets bijzonders over de auto en zijn samenstelling vertellen? In oktober 2005 werd de laatste A2 van de productielijn gereden. Is jullie A2 ook geïmporteerd of origineel Nederlands?
Je hebt in het profiel de AUA 1.4 95pk gekozen, maar het model uit januari 2005 is voorzien van de 1.4 BBY tenzij deze heeeel lang in de showroom heeft gestaan voordat deze op kenteken werd gezet. Foto's zullen ons meer helderheid geven. We zijn benieuwd!
Je hebt in het profiel de AUA 1.4 95pk gekozen, maar het model uit januari 2005 is voorzien van de 1.4 BBY tenzij deze heeeel lang in de showroom heeft gestaan voordat deze op kenteken werd gezet. Foto's zullen ons meer helderheid geven. We zijn benieuwd!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Yvettevm
Bedankt HansJan. Ik heb het motortype aangepast. Ik had eerlijk gezegd geen idee... sorry. Ik ben een leek wat dat betreft!
Foto's volgen na een goede poetsbeurt
Wij zijn officieel tweede eigenaar (op papier 3e omdat de zwager van de eerste eigenaar de auto voor hem heeft verkocht en in de tussentijd op zijn naam gezet). Het is een Nederlandse auto. Toen we hem kochten vorig jaar stond er 130000km op de teller. Hier en daar helaas wat krasjes. En op de achterbumper een lelijke deuk van een fiets. (Er zit een trekhaak op de auto omdat de vorige eigenaar altijd het fietsenrek erop zette. We twijfelen nog of we deze eraf halen. Eigenlijk doet het afbreuk aan de auto. Maar hij biedt ergens ook bescherming tegen mensen die niet kunnen parkeren
).
De velgen zijn helaas ook niet meer de mooiste. We denken erover om hele nieuwe erop te zetten... maar welke....
Foto's volgen na een goede poetsbeurt

Wij zijn officieel tweede eigenaar (op papier 3e omdat de zwager van de eerste eigenaar de auto voor hem heeft verkocht en in de tussentijd op zijn naam gezet). Het is een Nederlandse auto. Toen we hem kochten vorig jaar stond er 130000km op de teller. Hier en daar helaas wat krasjes. En op de achterbumper een lelijke deuk van een fiets. (Er zit een trekhaak op de auto omdat de vorige eigenaar altijd het fietsenrek erop zette. We twijfelen nog of we deze eraf halen. Eigenlijk doet het afbreuk aan de auto. Maar hij biedt ergens ook bescherming tegen mensen die niet kunnen parkeren

De velgen zijn helaas ook niet meer de mooiste. We denken erover om hele nieuwe erop te zetten... maar welke....
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi,
Voor de velgen heb je 3 opties: 1) vervangen 2) laten herstellen 3) zelf herstellen. Zelf herstellen is natuurlijk het goedkoopste, zijn ook genoeg filmpjes en instructies voor te vinden. Ik wil het binnenkort ook proberen, eerst maar bij de sloop en "oefenvelg" gehaald.
Wil je toch vervangen zou je eens kunnen kijken naar deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... m.wheelsON
/ https://itunes.apple.com/nl/app/wheels- ... 54582?mt=8
Misschien zitten daar niet de gewenste velgen tussen maar het geeft wel een goede indruk wat voor type velg je mooi vind staan bij je eigen auto
Voor de velgen heb je 3 opties: 1) vervangen 2) laten herstellen 3) zelf herstellen. Zelf herstellen is natuurlijk het goedkoopste, zijn ook genoeg filmpjes en instructies voor te vinden. Ik wil het binnenkort ook proberen, eerst maar bij de sloop en "oefenvelg" gehaald.
Wil je toch vervangen zou je eens kunnen kijken naar deze app: https://play.google.com/store/apps/deta ... m.wheelsON
/ https://itunes.apple.com/nl/app/wheels- ... 54582?mt=8
Misschien zitten daar niet de gewenste velgen tussen maar het geeft wel een goede indruk wat voor type velg je mooi vind staan bij je eigen auto
- Blinq#4
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Tot mijn vreugde bestaat er een A2 forum!
Ja...ook ik ben enthousiast over deze auto geworden.
De vormgeving en techniek maken deze auto zeker bijzonder!
Duurzaamheid is iets wat ik zeer op prijs stel en een auto in algemene zin is dit zeker niet..! Maar de A2 is hierin toch wel een “ bijzondere eend”.
Materialen en aandrijving zijn voor de toekomst nog zeker “waterproof”.
Mijn intentie is om een A2 aan te schaffen.
Op basis van het geringe aanbod in NL zullen we ons oriënteren tot De EU.
Ik zal via dit forum mijn kennis uitbouwen en hoop in de toekomst lijfelijk mensen te ontmoeten met dezelfde intenties tav deze auto.

Ja...ook ik ben enthousiast over deze auto geworden.
De vormgeving en techniek maken deze auto zeker bijzonder!
Duurzaamheid is iets wat ik zeer op prijs stel en een auto in algemene zin is dit zeker niet..! Maar de A2 is hierin toch wel een “ bijzondere eend”.
Materialen en aandrijving zijn voor de toekomst nog zeker “waterproof”.
Mijn intentie is om een A2 aan te schaffen.
Op basis van het geringe aanbod in NL zullen we ons oriënteren tot De EU.
Ik zal via dit forum mijn kennis uitbouwen en hoop in de toekomst lijfelijk mensen te ontmoeten met dezelfde intenties tav deze auto.