Ik wil mezelf even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Kasper
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

09 jun 2018, 07:26 0 x

Ik ben Kasper en kom uit Nijmegen,

Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een Audi A2. Ik was opzoek naar een auto op diesel omdat ik voor mijn werk veel moet rijden. Ik rijd zo'n 150 km per dag naar mijn werk en reed een Ford Focus op benzine... Dat was geen goede optie.. Het verbruik van de Ford is fors en ik ben op zoek gegaan naar een zuinigere auto. Ik was nog niet echt bekend met de Audi A2 echter kwam hij qua verbruik toch wel heel gunstig uit. Zeker voor zijn leeftijd. Ook toen ik wat verder in de technische details van de auto ben gedoken werd ik steeds enthousiaster. Ik ben opzoek gegaan en in eerste instantie ben ik gaan zoeken naar een 1.2 tdi echter was het aanbod erg schaars en er zat eigenlijk geen auto tussen waar ik erg enthousiast van werd. Het was sowieso een uitdaging om een A2 te vinden met een logische kilometerstand. Na een paar weken zoeken heb ik besloten dat een 1.4tdi ook een optie was.

Ik heb uiteindelijk mijn auto gevonden in Lelystad. Bij de aankoop werd me garantie aangeboden onder voorbehoud dat de onderdelen voor eigen rekening waren, dus alleen garantie in de vorm van arbeidsuren. Ik woon in Nijmegen en om dan naar Lelystad te rijden als er in de 1e drie maanden wat mankeert aan de auto vond ik geen handige optie. We hadden nog wat verschil in de prijsonderhandelingen en ik heb voorgesteld om de garantie te laten vervallen en zo doende wat van de prijs af te halen.. Dat bleek achteraf geen geen goede keuze, toen ik de auto en week of 2 had is de turbo er mee opgehouden.... Hij maakte voor die tijd geen raar geluid en hij was net zo snel als met de nieuwe turbo er op... Inmiddels nadat mijn auto een week bij Turbovoordeel Veenendaal heeft gestaan heb ik er een nieuwe turbo in zitten. Het grapje heeft me €1820,- gekost... :cry Ik heb al gelezen dat het ATL-blok sowieso een zwakke plek is de turbo.. Wel bijzonder dat hij kapot gaat op de inlaat van de turbo..

Ik ben blij dat hij het nu weer goed doet! Hij rijdt heerlijk en is lekker vlot en zuinig. Het enige wat er nu aan mankeert is dat het Driver Information System niet werkt. Hij doet niets als ik op de resetknop druk, hij geeft ook geen kilometers tot aan onderhoud aan.. Hij geeft eigenlijk helemaal niets aan.. Is er wellicht iemand bekend met dit probleem?

Voor de rest is het een heerlijke auto en ik hoop er nog jaren veel plezier van te hebben.

Groeten Kasper

20180520_110853.jpg
20180520_110853.jpg (1.89 MiB) 4298 keer bekeken

Hier nog een foto van de kapotte turbo:

20180605_200244.jpg
20180605_200244.jpg (1.18 MiB) 4298 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kasper op 09 jun 2018, 07:40, 2 keer totaal gewijzigd.
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2018, 07:33 0 x

Gefeliciteerd met je A2. Vervelend begin zo. Hopen dat je nu eerst zonder veel kosten kunt genieten van een bijzondere auto.
Kasper

09 jun 2018, 07:40 0 x

bjmeengs schreef:
09 jun 2018, 07:33
Gefeliciteerd met je A2. Vervelend begin zo. Hopen dat je nu eerst zonder veel kosten kunt genieten van een bijzondere auto.
Dank je wel!
DED@2
Audi A2 clublid

09 jun 2018, 08:27 0 x

Goedemorgen en welkom op het forum. Dat is idd een flinke tegenvaller. Het is nu de koe in de kont kijken, maar voor dat geld had ik zeker nog even verder gekeken. Wat zegt de factuur eigenlijk als verantwoording voor het totaal bedrag?

Voor wat betreft het Fahrer Information System (FIS), heb je de gebruiksgandleiding al door gespit? Daar staat namelijk in dat je het FIS ook kan uitschakelen door de resetknop onder de ruitenwisserhendel in gedrukt te houden. Zo gaat hij ook weer aan.
De FIS schermen zijn niet het sterkste punt van de A2, maar kunnen eenvoudig vervangen worden. Adressen zijn hier op het forum te vinden.

Veel succes en veilige kms gewenst, je hebt een mooie A2 op de kop getikt verder👍
Kasper

09 jun 2018, 09:39 0 x

DED@2 schreef:
09 jun 2018, 08:27
Goedemorgen en welkom op het forum. Dat is idd een flinke tegenvaller. Het is nu de koe in de kont kijken, maar voor dat geld had ik zeker nog even verder gekeken. Wat zegt de factuur eigenlijk als verantwoording voor het totaal bedrag?

Voor wat betreft het Fahrer Information System (FIS), heb je de gebruiksgandleiding al door gespit? Daar staat namelijk in dat je het FIS ook kan uitschakelen door de resetknop onder de ruitenwisserhendel in gedrukt te houden. Zo gaat hij ook weer aan.
De FIS schermen zijn niet het sterkste punt van de A2, maar kunnen eenvoudig vervangen worden. Adressen zijn hier op het forum te vinden.

Veel succes en veilige kms gewenst, je hebt een mooie A2 op de kop getikt verder👍
Thanks!

De turbo was alleen al 880 ex BTW
Motorblok is gereinigd , nieuwe olie, 2 stabilisatorstangen (zaten vast) EGR is schoongemaakt, pakkingset, nieuwe slangen en uitlijnen moest ook gebeuren. Zie nu net dat het 1722,- was..

De resetknop reageert hij helemaal niet op. Ik heb de handleiding er al bij gehad en de instructies toegepast maar dat mocht niet baten.. Ik zal een gaan zoeken op het forum op de Duitse afkorting... Wellicht dat ik dan wat meer vind (had gezocht op Driver Information System)
DED@2
Audi A2 clublid

09 jun 2018, 10:41 0 x

Neem anders even contact op met Morris van MT automotive. Hij adverteert op marktplaats en heeft volgens mij nog een op voorraad. Hij vervangt ook bestaande FIS displays. Dus voor en klein bedrag weer een functionerend FIS. Kans is aanwezig dat hij gewoon niet goed vast zit op de printplaat. Durf het haast niet uit te spreken, maar als hij al pixelverlies had dan kan de vorige eigenaar de teller uitgebouwd hebben en de display afgekoppeld.
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jun 2018, 10:56 0 x

Welkom op het forum en wat een nare start van jouw A2 avontuur. Hoop dat je vanaf nu er veel plezier aan mag beleven, veel veilige km gewenst.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Kasper

09 jun 2018, 12:30 0 x

DED@2 schreef:
09 jun 2018, 10:41
Neem anders even contact op met Morris van MT automotive. Hij adverteert op marktplaats en heeft volgens mij nog een op voorraad. Hij vervangt ook bestaande FIS displays. Dus voor en klein bedrag weer een functionerend FIS. Kans is aanwezig dat hij gewoon niet goed vast zit op de printplaat. Durf het haast niet uit te spreken, maar als hij al pixelverlies had dan kan de vorige eigenaar de teller uitgebouwd hebben en de display afgekoppeld.
En dan er 1 met een andere kilometerstand terug? Of bedoel je dat niet? De bovenste display doet het niet... de onderste met de kilometerstand wel.
Ik zit er aan te denken om er een 2 dins Android radio er in te bouwen, als ik daar zo'n OBD-module aan koppel dan kan ik misschien diezelfde info wel op mijn radio beschikbaar krijgen.. Ik zag dat Morris zijn advertenties van Marktplaats heeft verwijderd, ik zal binnenkort eens informeren naar wat dat gaat kosten.
Kasper

09 jun 2018, 12:36 0 x

kobus1978 schreef:
09 jun 2018, 10:56
Welkom op het forum en wat een nare start van jouw A2 avontuur. Hoop dat je vanaf nu er veel plezier aan mag beleven, veel veilige km gewenst.
Thanks!!
Kasper

09 jun 2018, 12:38 0 x

Kasper schreef:
09 jun 2018, 12:30
DED@2 schreef:
09 jun 2018, 10:41
En dan er 1 met een andere kilometerstand terug? Of bedoel je dat niet? Of bedoel je dat ik er dan geen ander meer in kan zetten? De bovenste display doet het niet... de onderste met de kilometerstand wel.
Ik zit er aan te denken om er een 2 dins Android radio er in te bouwen, als ik daar zo'n OBD-module aan koppel dan kan ik misschien diezelfde info wel op mijn radio beschikbaar krijgen.. Ik zag dat Morris zijn advertenties van Marktplaats heeft verwijderd, ik zal binnenkort eens informeren naar wat dat gaat kosten.
Plaats reactie