Alvast even voorstellen...

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Johan

01 sep 2009, 21:08 0 x

Hallo,

Ik ben Johan en rij nu al bijna 8 jaar met een A4 avant 1.9 TDI uit 1998, wat me uitstekend bevalt! Zodoende heb ik twee jaar geleden een 80 uit 1995 voor de vrouw erbij gekocht.

Zij vond echter een A2 altijd een auto die de volgende moest worden, maar dan wel een met open Sky. Dit wist mijn garagebedrijf intussen ook en gisteren kreeg ik een telefoontje dat hij binnenkort een blauwe (weet niet welk blauw, dat tussenkleurtje zeg maar) 1.4 TDI 90 pk heeft!

Nou, daar hebben we niet lang over nagedacht en eigenlijk is de wagen zojuist, zonder gezien te hebben gekocht! Beetje vreemd misschien, maar ik ken de man al jaren en als het niet goed blijkt te zijn, kunnen we er gewoon vanaf.

Uiteraard hebben we wel foto's ontvangen. Deze zal ik z.s.m. posten, maar ik vond al snel dit jonge forum wat me erg enthousiast maakt!

Tevens rij ik in mijn vrije tijd op het circuit rond in een aangepaste, oude BMW (durf het bijna niet te zeggen), maar daar gaat dit forum niet over.

Ik hoop veel ervaringen uit te wisselen en veel van een ieder op te steken. Aangezien ik op A2 gebied een leek ben, zal dit wel gaan lukken denk ik.

Groeten,

Johan
Gerrit-Jan

02 sep 2009, 00:05 0 x

ik zou zeggen: Welkom :)

ik rij zelf in een Kobalt Blauwe A2!! mooi kleurtje, net van zwart af.

veel plezier met je nieuwe audi en op het forum! :)

Groeten,
Gerrit-Jan
arjan

02 sep 2009, 11:34 0 x

Welkom bij de club. :D
Peter

02 sep 2009, 15:25 0 x

Hoi en welkom ! Bijzonder verhaal :) We zijn, zoals altijd, benieuwd naar de foto's !
Johan

02 sep 2009, 16:20 0 x

Dank u voor het welkom 8-) Intussen ben ik wel een beetje bijgekomen.....

Bij deze;
<!-- ia1 -->SNC12957.JPG<!-- ia1 -->
<!-- ia0 -->SNC12959.JPG<!-- ia0 -->
De juiste kleur en uitvoering is bij mij nog niet bekend. Wel zijn de volgende items duidelijk;

climate control
sportstoelen
Park distance control achterzijde
stoelverwarming
koplampsproeiers

Wat ik ga modificeren weet ik nog niet precies. Waarschijnlijk zal onderstaande lijstje nog wel anders worden.

17' (twee setjes, één met winterbanden)
Navigatie, liefst dubbel din ingebouwd
Koni FSD dempers i.c.m. H&R veren
Cruise control
carkit, liefst bij navigatie inbegrepen
Xenon met een lage kleurweergave (wit)
3 spaaks stuur

Uiteraard is dit slechts een verlanglijstje. Stukje bij beetje hoop ik e.e.a. te kunnen vervullen.
arjan

03 sep 2009, 15:24 0 x

He leuke wagen hoor mooie kleur.

En vooral de nieuwe grille met lamellen super.

Veel plezier er mee maar dat zal wel lukken.

Arjan
Johan

12 sep 2009, 23:47 0 x

Afgelopen maandag wezen kijken en een proefrit gemaakt. Wat een geweldige wagen! De motor klinkt een beetje als een naaimachine maar is enorm soepel. Wat een trekkracht en koppel :twisted: Ook het comfort is van hoog niveau. Lekker stil en climate control doet goed zijn werk. Alleen met het dak open geeft een hoop windgeruis (who cares, als je harder rijd doe je hem toch dicht?).
Enige minpuntje wat ik kon vinden is dat de auto wat overheld bij bochten, iets wat ik niet gewend ben.
Niets dan lof over dit kleine wonder, dus de koop was snel beklonken.

Kan niet wachten tot hij voor de deur staat ;) .
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 sep 2009, 15:40 0 x

Hallo Johan,

Even v.w.b. hetgeen je wilt gaan aanpassen, de wet (en dus ook de APK-eisen) zijn onlangs aangepast m.b.t. de achteraf ingebouwde Xenon verlichting!! Deze dient nu te voldoen aan de eisen die gesteld worden aan xenonverlichting d.w.z. de lampen moeten automatisch versteld worden met bij het wijzigen van het wagengewicht (zoals bij af fabriek xenon al het geval is), het mag dus niet meer handmatig!

Gezien het feit dat jij gewend bent aan de vering en schokdemping van de A4 zou het monteren van 17" wielen met de daarbij behorende lage banden (om toch de juiste totaalomtrek te behouden) wel eens tegen kunnen vallen gezien het feit dat je behoorlijk gaat inleveren aan veercomfort!

Theo
Johan

13 sep 2009, 21:02 0 x

Bedankt voor de info Theo! Ik had er wel iets over gehoord, maar nog niet in verdiept. Het staat ook zeker niet bovenaan het lijstje en kan er dus gewoon van afvallen.

Wat betreft het comfort van de 17"; Mijn A4 is iets verlaagd, Koni FSD dempers (die tegenvallend stug zijn, maar toch wel lekker rijden) en 18" velgen met dus ook een 40 hoog bandje. Dus ik ben wel wat stugheid gewend en vind het wel lekker eigenlijk. Toegegeven, het gaat ten koste van het comfort, maar ik ben erg voor een goede wegligging en gek genoeg, mijn vriendin ook.

We rijden ook regelmatig op het circuit met een aangepaste oude BMW. Dus daar zal dan wel weer de wens van weggligging vandaan komen... We rijden dan ook behoorlijk stevig een klavertje vier door en dergelijke en gek genoeg, ik houd me altijd aan de max snelheid!
Pyro_loe
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

16 sep 2009, 21:55 0 x

Mooi auto Johan, veel plezier ermee.

Driespaaks stuur heb ik evt. in de aanbieding voor je.
Kijk even in de rubriek "te koop aangeboden"

groet,
Louis
Plaats reactie