voorstellen
- Harm
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Hallo Allemaal,
Mag ik mij even voorstellen.
Ik ben Harm Hoekstra, 54 jaar en woonachtig in Drachten FRL.
Ik ben op zoek naar een een A2 voor mijn vrouw en mijzelf als 2e auto.
Dit model van Audi heeft altijd al een magische aantrekkingskracht op mij gehad.
Misschien dat ik via dit forum een mooi en betrouwbaar exemplaar kan bemachtigen,
dat zou leuk zijn.
Het zal wel een tijdje duren voordat ik een beetje op nivo ben qua kennis e.d. maar inlezen in de materie is 1 van de leuke kanten van een forum.
Ik hoop dat we elkaar in de toekomst eens ontmoeten in het land op een Treffen maar eerst een A2 scoren!
Vriendelijke groet aan iedereen en tot ziens!
Mag ik mij even voorstellen.
Ik ben Harm Hoekstra, 54 jaar en woonachtig in Drachten FRL.
Ik ben op zoek naar een een A2 voor mijn vrouw en mijzelf als 2e auto.
Dit model van Audi heeft altijd al een magische aantrekkingskracht op mij gehad.
Misschien dat ik via dit forum een mooi en betrouwbaar exemplaar kan bemachtigen,
dat zou leuk zijn.
Het zal wel een tijdje duren voordat ik een beetje op nivo ben qua kennis e.d. maar inlezen in de materie is 1 van de leuke kanten van een forum.
Ik hoop dat we elkaar in de toekomst eens ontmoeten in het land op een Treffen maar eerst een A2 scoren!
Vriendelijke groet aan iedereen en tot ziens!
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Welkom Harm,
We hoeven je dus niet meer te overtuigen van de voordelen van een A2?
Als je er in gaat rijden zal de binnenruimte en de rij eigenschappen je vast nog wel verbazen.
Het is wel mooi als je een paar uitgangspunten hebt zoals de keuze benzine/ diesel en het beschikbare aankoop bedrag.
Er is ook een rubriek aankooptips op het forum.
We hoeven je dus niet meer te overtuigen van de voordelen van een A2?
Als je er in gaat rijden zal de binnenruimte en de rij eigenschappen je vast nog wel verbazen.
Het is wel mooi als je een paar uitgangspunten hebt zoals de keuze benzine/ diesel en het beschikbare aankoop bedrag.
Er is ook een rubriek aankooptips op het forum.
- Harm
Dankjewel Jaapje
Je hoeft mij niet meer te bekeren hoor.
Benzine moet het worden. Lichte voorkeur voor de 1.6 FSI ivm de extra pk's maar
pin me er niet op vast.
5k max. is het uitgangspunt. De algehele staat en uitrusting van de auto plus de km-stand is natuurlijk doorslaggevend.
Het speuren alleen al is ontzettend leuk, wikken en wegen ook!
Als je leest wat de zwakke punten zijn en wat er kapot kan gaan en gaat,
zou je nooit weer eenauto kopen.
Maar goed, op een forum komt werkelijk alles boven drijven zowel positief als negatief.

Je hoeft mij niet meer te bekeren hoor.

Benzine moet het worden. Lichte voorkeur voor de 1.6 FSI ivm de extra pk's maar
pin me er niet op vast.
5k max. is het uitgangspunt. De algehele staat en uitrusting van de auto plus de km-stand is natuurlijk doorslaggevend.
Het speuren alleen al is ontzettend leuk, wikken en wegen ook!
Als je leest wat de zwakke punten zijn en wat er kapot kan gaan en gaat,
zou je nooit weer eenauto kopen.

Maar goed, op een forum komt werkelijk alles boven drijven zowel positief als negatief.
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Welkom Harm,
Veel plezier op het forum en veel succes met het vinden van een goede en passende A2!
Weet niet of zo'n FSI een goed idee is..... Maar trek je niks aan van mij, ik ben toch meer van de diesel (devil's fuel noemen ze het tegenwoordig geloof ik....)
Cheers!
Veel plezier op het forum en veel succes met het vinden van een goede en passende A2!
Weet niet of zo'n FSI een goed idee is..... Maar trek je niks aan van mij, ik ben toch meer van de diesel (devil's fuel noemen ze het tegenwoordig geloof ik....)

Cheers!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom en veel plezier met de speurtocht!
(Sommige mensen beweren "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak").
Geintje, je gaat er vast een vinden en er van genieten.
Hopelijk tot ziens op een volgende bijeenkomst.
(Sommige mensen beweren "Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak").

Geintje, je gaat er vast een vinden en er van genieten.
Hopelijk tot ziens op een volgende bijeenkomst.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Koop er dan maar 2..... 1 voor je vrouw dichtbij die op benzine rijd en een 1.4 en zet daar gas in... dat kost maar ,€60,- per jaar aan belasting extra en rijd prima.
Wel komt de tank vanaf €1395,- maar voor €1550,- heb je een betere installatie er dan bij.
Gezien de diesel meerprijs in belasting en elk Centrum in te mogen is dat zeker het overwegen waard.
Ik ben er mee bezig en zal straks laten zien wat ik gedaan heb.
Bij slechts 10.000 km per jaar heb je de G3 installatie na 3 jaren al gratis heb ik berekend...
Dus met 75.000 Km binnen half jaar terug en met een 50 liter tank achterin in plaats van 34 of 42....
dan rij je goedkoop veel Km en ze kunnen het best hebben die 1.4 benzine motoren...
Skoda Fabia met zelfde blok heeft er al 650.000 Km op zitten zonder problemen!
Wel is het zoeken naar een nette auto hele klus...
Zelf iets ingekocht uit Wallonië, uit de Ardennen dus en dat zag ik na aankoop onder de motorkap...
Wel komt de tank vanaf €1395,- maar voor €1550,- heb je een betere installatie er dan bij.
Gezien de diesel meerprijs in belasting en elk Centrum in te mogen is dat zeker het overwegen waard.
Ik ben er mee bezig en zal straks laten zien wat ik gedaan heb.
Bij slechts 10.000 km per jaar heb je de G3 installatie na 3 jaren al gratis heb ik berekend...
Dus met 75.000 Km binnen half jaar terug en met een 50 liter tank achterin in plaats van 34 of 42....
dan rij je goedkoop veel Km en ze kunnen het best hebben die 1.4 benzine motoren...
Skoda Fabia met zelfde blok heeft er al 650.000 Km op zitten zonder problemen!
Wel is het zoeken naar een nette auto hele klus...
Zelf iets ingekocht uit Wallonië, uit de Ardennen dus en dat zag ik na aankoop onder de motorkap...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hallo Harm,
Welkom op het forum. Gek genoeg worden er niet zoveel aangeboden op het forum. Aan de andere kant de laatste tijd meer dan normaal . De meesten zijn zo blij met hun A2 dat ze er in willen blijven tijden, dus goede keus!
Veel plezier tijdens de zoektocht en we hopen natuurlijk dat je ons wat op de hoogte houdt. Er is genoeg expertise hier op het forum.
Grt
Welkom op het forum. Gek genoeg worden er niet zoveel aangeboden op het forum. Aan de andere kant de laatste tijd meer dan normaal . De meesten zijn zo blij met hun A2 dat ze er in willen blijven tijden, dus goede keus!
Veel plezier tijdens de zoektocht en we hopen natuurlijk dat je ons wat op de hoogte houdt. Er is genoeg expertise hier op het forum.
Grt
- ArcSissy
Hallo Harm,
Welkom op het forum. Ik hoop dat je hier de gewenste informatie kunt vinden, zo niet ... stel je vragen en je zult verbaast staan van de kennis bij de forum-leden. Je komt hier A2 enthousiastelingen tegen, die je graag op weg helpen in de zoektocht naar ... van alles voor de A2.
Ik ben pas sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een Alukugel, maar ik kan me de voorbereidende maanden van lezen en graven naar info noch goed heugen. Dit bleek voor mij een belangrijke en leuke fase ... welke motor, welke uitrusting, welke kleur en wat is de afkomst!
Tenslotte natuurlijk de laatste stap: is er iets beschikbaar wat hieraan voldoet? Ik heb veel aan het A2-forum gehad in mijn voorbereiding. Dit heeft mij meervoudig behoed voor een overhaaste beslissing en mede hierdoor is mij een kat in de zak voorkomen.
Veel plezier bij je zoektocht en ik hoop dat je een exemplaar van jullie wensen vindt.
ArcSissy
Welkom op het forum. Ik hoop dat je hier de gewenste informatie kunt vinden, zo niet ... stel je vragen en je zult verbaast staan van de kennis bij de forum-leden. Je komt hier A2 enthousiastelingen tegen, die je graag op weg helpen in de zoektocht naar ... van alles voor de A2.
Ik ben pas sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een Alukugel, maar ik kan me de voorbereidende maanden van lezen en graven naar info noch goed heugen. Dit bleek voor mij een belangrijke en leuke fase ... welke motor, welke uitrusting, welke kleur en wat is de afkomst!
Tenslotte natuurlijk de laatste stap: is er iets beschikbaar wat hieraan voldoet? Ik heb veel aan het A2-forum gehad in mijn voorbereiding. Dit heeft mij meervoudig behoed voor een overhaaste beslissing en mede hierdoor is mij een kat in de zak voorkomen.
Veel plezier bij je zoektocht en ik hoop dat je een exemplaar van jullie wensen vindt.
ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe