Voorstellen: Reem uit Den Haag
- ReemW
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik las dat het gewaardeerd wordt je even voor te stellen voordat je het forum bestookt met vragen, dus dat doe ik graag. Mijn naam is Reem (van Remigius), ik kom oorspronkelijk uit Leeuwarden, maar woon nu al een tijd in Den Haag. De Audi A2 , 1.4 uit 2002, die ik onlangs in Tilburg kocht is pas mijn tweede auto. Ik heb lang geen auto gehad, maar nu wilde ik wel graag die luxe terug hebben maar ik weet er dus niet veel vanaf!
Ik heb deze auto gekocht omdat het ontwerp en het benzinegebruik me erg aanstaan. Ik heb met opzet gekozen voor een 'simpele' uitvoering, geen FSI en open dak, omdat ik liever geen problemen met deze, op zich leuke, opties wilde krijgen.
De auto betreft een import uit Belgie, twee eigenaren aldaar, kwam in 2012 in Nederland, ik ben de derde NL eigenaar. Het karretje heeft 190.000 km op de teller staan. De verkoper heeft zover ik kon beoordelen wel goed onderhoud laten doen, waaronder bij de 'A2-dokter', die een nieuwe distributieriem plaatste. Misschien jullie welbekend?
De auto was wel erg vies! Het meeste heb ik al gepoetst, maar ik wil ook het interieur wat opfrissen.
Narigheid die ik wil oplossen betreft een schade aan de achterbumper en het vervangen van een vreselijke inbouw radio, met klapscherm, die niet echt lekker werkt. Waarschijnlijk ook een probleem met de speakers. Ook kan de overbodige en lelijk geplaatste carkit (parrot)wel weg. En ik heb denk ik ook een nieuwe bekerhouder nodig want eentje doet het niet meer.
Misschien zijn er leden in de buurt van Den Haag, die me wat tips kunnen geven? Ik maak graag kennis.
Vriendelijke groeten,
Reem
- Bijlagen
-
- 20180726_090517.jpg (1.48 MiB) 4347 keer bekeken
-
- 20180726_090510.jpg (2.14 MiB) 4347 keer bekeken
-
- 20180726_090304.jpg (1.73 MiB) 4347 keer bekeken
-
- 20180726_090248.jpg (2.28 MiB) 4347 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hi Reem,
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. Ik kom uit Zoetermeer en ben redelijk tot goed thuis in de A2 wat audio betreft. Uiteraard ven bereid je een aantal tips te geven. Misschien kunnen we een keer afspreken. @ArcSissy komt ook uit den haag en die vindt het ook erg leuk om info te delen.
Grtz
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf. Ik kom uit Zoetermeer en ben redelijk tot goed thuis in de A2 wat audio betreft. Uiteraard ven bereid je een aantal tips te geven. Misschien kunnen we een keer afspreken. @ArcSissy komt ook uit den haag en die vindt het ook erg leuk om info te delen.
Grtz
- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Zeker Reem,
Welkom op het forum. Ik ben pas een half jaar in het bezit van een A2 en heb intussen wat TLC ervaring. Ik woon in de buurt (Yp) en het lijkt me wel wat om een keer samen met @DED@2 een Cars & Alu te doen. Laat maar horen waar en wanneer.
ArcSissy
Welkom op het forum. Ik ben pas een half jaar in het bezit van een A2 en heb intussen wat TLC ervaring. Ik woon in de buurt (Yp) en het lijkt me wel wat om een keer samen met @DED@2 een Cars & Alu te doen. Laat maar horen waar en wanneer.
ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Van harte welkom op dit forum Reem en dank voor je introductie. Dit wordt zeer gewaardeerd
Vanaf de plaatjes te zien heb je onder een hoop viezigheid toch een mooie A2 weten aan te schaffen. De kleine manco's zijn vast goed op te lossen, met @DED@2 en @ArcSissy in de buurt komt dat vast goed.
De A2 dokter is hier zeker zeer bekend en kan je wellicht wel aan een nieuwe bekerhouder helpen. Hij heeft een grote voorraad met onderdelen. Wellicht ook wel een vervangende bumper. Heb je de aankooptips ook al geraadpleegd? Hier staan ook nuttige zaken in.
Heel veel plezier van de Alu-Kogel!

Vanaf de plaatjes te zien heb je onder een hoop viezigheid toch een mooie A2 weten aan te schaffen. De kleine manco's zijn vast goed op te lossen, met @DED@2 en @ArcSissy in de buurt komt dat vast goed.

De A2 dokter is hier zeker zeer bekend en kan je wellicht wel aan een nieuwe bekerhouder helpen. Hij heeft een grote voorraad met onderdelen. Wellicht ook wel een vervangende bumper. Heb je de aankooptips ook al geraadpleegd? Hier staan ook nuttige zaken in.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- ReemW
Beste Hans-Jan, Hartelijk dank! Het is vooral de rechterkant die nog mooi is :S Ik ga verder rustig verder met hett opknappen en poetsen. Ik ga vast nog veel nut hebben van de expertise op dit forum! Misschien tot ziens. Groeten, ReemHansJan schreef: ↑26 jul 2018, 23:11Van harte welkom op dit forum Reem en dank voor je introductie. Dit wordt zeer gewaardeerd![]()
Vanaf de plaatjes te zien heb je onder een hoop viezigheid toch een mooie A2 weten aan te schaffen. De kleine manco's zijn vast goed op te lossen, met @DED@2 en @ArcSissy in de buurt komt dat vast goed.![]()
- ReemW
Lijkt me goed! Even wachten tot de hittegolf voorbij is? wat houdt een 'Cars en Alu' precies in? Is het met koffie en gebak? ;-)ArcSissy schreef: ↑26 jul 2018, 17:27Zeker Reem,
ArcSissy
Audi Ringen.gif