Arnhem kleurde geel en zwart, door naar rood met zwart!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2018, 11:14 7 x

Zo nieuw ben ik hier niet meer, maar ik kan mijn auto (en mijzelf) nu eindelijk officieel voorstellen, want ik heb 'm: de gele Audi A2 Colour Storm!

Wie ben ik?
Karol, 32 jaar oud, inwoner van de mooie stad Arnhem. De ideale allochtoon die ernaar streeft de wereld te verrijken met het beste van twee interessante culturen. Hardwerkend in de marketing, fotografie en retail. Hobby's heb ik zo veel, dat ik regelmatig wekenlang vrij neem en dan verdwijn op reis, achter mijn fotocamera's, in de tuin, bij mijn modelspoorbaan, in huis tijdens een verbouwing of achter de notebook op zoek naar nieuwe gadgets.

Mijn liefde voor de Audi A2
In 2008 zocht ik een nieuwe auto en ik was weg van de Audi A2. Het originele ontwerp, het innovatieve verhaal, het 'milieuvriendelijke' aspect, het was de perfecte auto voor mij. Toen ik er een bekeek en mijn beste vriend zei: "Jezus wat is dit een lelijke auto" deed dat ergens pijn. Ik heb niet eens een proefrit gemaakt en ben gegaan voor veilig: een Seat Ibiza. Waar ik overigens veel plezier van heb gehad.

Regelmatig werd ik een beetje blij als ik een Audi A2 voorbij zag komen. Tot ik een maand geleden dacht: als ik 'm nu niet koop, komt het er nooit meer van.

De zoektocht naar mijn Audi A2
Redelijk spontaan ben ik samen met mijn vriend (@richardk) gaan kijken naar een Audi A2. Het was niet meer de luxe auto zoals ik die in 2008 zag (de auto was toen nog nieuw en het was een luxe versie), maar nog steeds een toffe wagen. Gewoon helemaal van deze tijd, rijdt lekker, zit heerlijk.

Toen we de gele CS ontdekten waren we verkocht. Even dacht ik nog dat het rood kon worden, maar geel en zwart horen bij Arnhem natuurlijk (de kleuren Vitesse). Nee, zonder gein, ik vind de gele CS mega vet.

Met veel hulp van jullie hebben we meerdere Audi A2's bekeken en heb ik weken het internet afgespeurd (tijdens het verbouwen in huis door). De hulp hier op dit forum is echt ongelooflijk fijn en goed. We zijn met de auto bij de A2 dokter langs geweest en die heeft hem uitvoerig bekeken, getest en uitgelezen en hij was mega enthousiast! De koop was rond.

Onze Audi A2
Over twee weken is hij vijftien jaar oud (09-2003) en met al bijna 200k op de teller is het echt een oudje. Omdat hij maar één (nette) eigenaar heeft gehad ziet hij er nog schitterend uit. Een mooie versie met allerlei extra's waaronder cruise control, mooi Audi alarmsysteem, OSS, gele stoelen en zo verder. Hij wordt de komende tijd flink opgepoetst door ons, zodat hij nog meer gaat stralen! :heart:

De plannen
Los van vele trips door Europa zal de auto nog wat opgeknapt moeten worden, waarbij ik jullie hulp weer zal vragen, direct of indirect (via de zoekmachine).

Een paar van de punten waar ik mee aan de slag wil de komende maanden:
- koplampen poetsen/polijsten (zijn dof);
- polijsten van de auto (hoop tips te vinden specifiek voor de A2);
- aanschaf winterbanden (in combinatie met mooie velgen);
- de airco werkt matig;
- de cruise control werkt niet meer;
- de afstandsbedieningen (sleutels) werken niet meer;
- het gehele interieur grondig reinigen en
- radio inbouwen (nog niet over uit of het 1 of 2 din wordt).

Kortom, jullie zijn nog niet van mij af. :D

Nogmaals duizend maal dank voor het meedenken de afgelopen tijd en het enthousiasme rondom alles! :blush:
Bijlagen
fullsizeoutput_37ca.jpeg
fullsizeoutput_37ca.jpeg (4.37 MiB) 4658 keer bekeken
fullsizeoutput_37c8.jpeg
fullsizeoutput_37c8.jpeg (5.97 MiB) 4658 keer bekeken
fullsizeoutput_37b8.jpeg
fullsizeoutput_37b8.jpeg (5.79 MiB) 4658 keer bekeken
fullsizeoutput_37bf.jpeg
fullsizeoutput_37bf.jpeg (7.31 MiB) 4658 keer bekeken
fullsizeoutput_37be.jpeg
fullsizeoutput_37be.jpeg (6.17 MiB) 4658 keer bekeken
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2018, 11:35 3 x

Nogmaals welkom! Altijd leuk om te zien dat een zoektocht uiteindelijk eindigt met een mooie A2.

De meeste van je aangehaalde punten zijn al eens voorbij gekomen op het forum, dus daar zul je nog wel wat over kunnen terugvinden. Wat betreft de koplampen zou je kunnen overwegen om ook nieuwe te halen in plaats van te polijsten. De meeste lampen van de A2's die ik gezien heb verweren namelijk ook aan de binnenkant (waarschijnlijk combinatie van leeftijd, invloed UV-licht en warmte van de gloeilampen) en dat polijst je er niet meer uit.

Met betrekking tot de cruise control, sleutels en airco is waarschijnlijk handig om hem als eerste even uit te lezen als dit nog niet gedaan is. Kleine moeite en levert wellicht wat meer info op over welke richting je op moet zoeken (eventueel kan ik, of waarschijnlijk @HansJan als ik voor hem mag praten dit wel voor je doen).
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 sep 2018, 13:49 1 x

Winterbanden, ik heb nog originele 15" velgen waar halve forum nog mee rond rijd.
Wel moet je de zomerbanden dan weg doen.
Dit zijn redelijke velgen met kapjes en banden, ja die hoef ik niet....

Of ga je voor 17" die heb ik ook nog, en een ritje Arnhem, lijkt me leuk.
De naafkapjes zijn waardeloos dus bij Ali Express nieuwe uitzoeken naar keuze, (€20,-)
Mindere banden en ook velg rand schade dus plamuren en spuiten en dan pas banden zoeken.
Deze 17" met 7 J hebben nu 205/40/17 maar 215/40/40 voor minder velg schade lijkt me beter of 205/45.17 voor meer comfort...
Er zijn enkele die 195/45/17 monteerden en dat is op de velg meestal te zien... dus parkeer je wel eens langs een stoep?

De rest mag je elders zoeken.
Succes Karol en nu maar hopen dat ik niet bij Hans Jan deze per ongeluk ga bezorgen...
Bijlagen
IMG-20180304-WA0002.jpeg
IMG-20180304-WA0002.jpeg (423.98 KiB) 4619 keer bekeken
123.jpg
123.jpg (379.73 KiB) 4619 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2018, 20:07 2 x

Karol, je hebt Arnhem niet alleen verrijkt als de ideale allochtoon maar ook als A2 rijder en indirect Vitesse sponsor :tongueclose

Ontzettend leuk verhaal en de auto staat er beter bij dan de advertentie deed vermoeden. Natuurlijk zullen de 200k hun tol hebben geëist, maar daar valt vast wel iets aan te doen.

Voor uitlezen en bijpraten ben je van harte welkom in Arnhem Zuid. Staat de auto voor de eerste foto's in de binnenstad?

Heel veel plezier en hopelijk evenveel kilometers met de A2! :cool: :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 sep 2018, 20:37 2 x

Het wordt druk met de A2's in Arnhem: vandaag heeft Jaap (@frisgenoeg) zijn kristallblau A2 bij mij opgehaald en naar Arnhem gereden :D

Wat betreft je (niet-werkende) cruise control - VCDS is je vriend (meetwaardeblokken)...
- check of de stand van de pedalen (koppeling en rem) doorkomt bij de ECU
- check of de schakelaar correcte signalen afgeeft aan de ECU (aan / uit / + / - )
- check of de ECU een snelheidssignaal krijgt

De eerste twee punten zijn stilstaand met VCDS te controleren - voor het laatste punt moet je met z'n tweeën zijn: jij rijdt, een ander kijkt wat de ECU doorkrijgt. Als de ECU geen snelheid doorkrijgt, zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in je instrumentenpaneel (defecte gateway).
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 sep 2018, 21:55 1 x

Koplampen poetsen, wel ook gelijk K2 lak kopen of 2 Componenten blanke lak van goed merk dat langer mee gaat dan het plastic.... dus geen Action zooi....
Dit moet dus de normale blanke lak zijn die ook over de Metallic lakken heen gaat en dat gaat moeiteloos 30 jaren mee.


En Vitesse, ik weet dat ze niet voordelig zijn maar om nu beide in dat Shirt te komen....?
Mijn kleindochter heeft wel Maja de Bij T shirt dus als ze mee gaat mag ze kiezen uit de vele Gele CS die hier aanwezig zijn!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2018, 22:03 1 x

Thanks allemaal! Leuk weer! :D

Vandaag de auto begonnen heel erg grondig te poetsen (tot en met elk randje wordt weer als nieuw). Jeetje, wat wordt dit ding mooi!

De komende dagen zal ik nog wel bezig zijn (naast mijn normale leven) met schoonmaken (ik sla graag door :tongueclose ), daarna ga ik aan de slag met de genoemde punten en kom ik terug op de tips van jullie!
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1142
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 sep 2018, 22:18 1 x

👍..@HansJan heeft een adres voor nieuwe koplampen.
Wat ze kosten ben ik vergeten maar het was niet heel duur.
Ik zeg het maar even voordat je een tennisarm krijgt van het koplampen poetsen😀
Succes!
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2018, 22:20 0 x

jaapje schreef:
03 sep 2018, 22:18
👍..@HansJan heeft een adres voor nieuwe koplampen.
Wat ze kosten ben ik vergeten maar het was niet heel duur.
Ik zeg het maar even voordat je een tennisarm krijgt van het koplampen poetsen😀
Succes!
Dankjewel! En nogmaals dank voor je hulp en het meekijken/meedenken!! :)
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2018, 22:48 3 x

Ik meen te weten dat gelakte koplampen (en achterlichten idem dito) leiden tot APK-afkeur. Liever nieuwe monteren, bij https://www.voorwindenparts.nl/koplamp- ... =Koplampen worden ze aangeboden voor € 117 per stuk. Daar kun je nauwelijks voor polijsten en de binnenkant al helemaal niet :dizzy:
Plaats reactie