Hoi

Stel hier jezelf en je A2 voor.
MartijnK
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 nov 2018, 20:43 0 x

Hallo allemaal, mijn naam is Martijn en in 2001 reed ik een lease Audi A3. Ik weet nog dat ik toen over de A2 dacht "wat een geld voor zo'n klein ding". En wat boeide mij het vebruik nou...

Verstand komt met de jaren, zeggen ze wel eens... ;) Vorig jaar moest ik mijn lease Megane inleveren. Uiteindelijk toen een Renault Laguna uit 2010 gekocht. Hele fijne auto, betrouwbaar. Maar zwaar en hij lust een slok teveel. Dus wederom een zoektocht. Mijn vrouw vond een Aygo, C1 of een ander klein ding prima. We rijden veel korte afstanden maar af en toe ook familiebezoekjes en dan is heen en weer al snel 200km. Dat zie ik niet zo zitten in zo'n kleine auto.

We hebben besloten niet teveel geld aan een auto te willen besteden. We hebben op dit moment andere prioriteiten. Dus dan is een klein autootje van 2014 ofzo wel haalbaar.

Maar ja, waarom dan geen Audi A2? Die had ik destijds al eens bekeken voordat de Laguna er kwam, maar de grootte en ruimte van de Laguna wonnen het toen. Natuurlijk een jongere auto ook.

Maar goed, wat meer onderzoek naar de A2 doen. Leuke auto, licht, zuinig, mooi afgewerkt. Climate control. Audi. Mooi lijstje.

De leeftijd van een A2 schrikt me niet af. Waar ik naar op zoek ben is een leuke, nette auto. Dus, niet afgeleefd van binnen. Op marktplaats wisselen de prijzen enorm. Heb vanmiddag al met Jan Eenink gesproken, zijn enthousiasme is aanstekelijk. :D

De Laguna staat in de verkoop, eens kijken hoe dat verloopt.

Ik houd van goed geluid in de auto, hoe is dat Bose systeem in de A2? Is het ook achteraf in te bouwen uit bv een sloopauto?
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

21 nov 2018, 21:05 0 x

Hi Martijn,

Welkom op het forum 👍. Wij zijn altijd blij met nieuwe enthousiastelingen 😝. Er is idd behoorlijk wat aanbod, de ene beter dan de ander. Bekijk het topic aankooptips voor pointers tijdens jullie oriëntatie en mogelijke proefrit. Onder andere bij Jan Eenink krijg je een idee wat er zoal te krijgen is. Maar als je een beetje goed zoekt dan kan je ook goedkoper uit zijn.
Geluid is relatief goed in de A2 wanneer de achter luidsprekers ingebouwd zijn. Nog beter is Bose. In deze bouwperiode misschien wel de meest geslaagde, afgezet tegen de A3,A4 en A6 met bose.

Achteraf zeker de moeite waard en mogelijk om in te bouwen. Intussen al meerdere keren gedaan. Wel kostbaar! Beter een A2 zoeken waar al bose in zit.

Succes en houdt ons op de hoogte😉
MartijnK

21 nov 2018, 21:12 0 x

Dank!

Heb de aankooptips al doorgelezen, ik bijt me meestal nogal vast in dit soort dingen. Ik ga ook eens kijken wat er in Duitsland zoals te vinden is.
Al vind ik dat altijd een lastige, want een Mini Cooper die we wilden verkopen en ooit geimporteerd was, was volgens velen minder waard juist omdat ie uit Duitsland kwam.

Maar goed, ik ga er vanuit dat een A2 lang bij ons kan blijven. :)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

21 nov 2018, 22:40 0 x

Hallo Martijn,

Voorheen had een import een lagere waarde, maar ook lagere aanschaf en vaak completer.

Maar de A2 60% Nederlandse en 40% geïmporteerde en zelf een uit de Ardennen....
Wel kun je ook Jan Eenink vragen voor import als je ergens elders in Europa een leuke vind,
want hij heeft iets meer ervaring en kan makkelijker onderhandelen en ik heb wel eens meegemaakt
zelfs de door Jan Eenink afgeleverde lager was dan de Duitse vraagprijs, ondanks al het werk en kosten....

Veel plezier met het hier doorlezen en hopelijk kun je binnenkort je aanwinst hier tonen.
Bij vragen, dat mag, soms weten we van bepaalde handelaren of voertuigen die we liever hier niet
meer zagen.... en we willen niet dat je een miskoop hebt en wij het mogen oplossen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 nov 2018, 08:37 0 x

Welkom!
MartijnK schreef:
21 nov 2018, 20:43
Ik houd van goed geluid in de auto, hoe is dat Bose systeem in de A2? Is het ook achteraf in te bouwen uit bv een sloopauto?
Wij hebben een A2 met Bose en eentje zonder, het verschil is aanzienlijk. Zorg in ieder geval dat je een A2 haalt met ook speakers in de achterdeuren, dat scheelt ook al behoorlijk (dat is in de meeste A2's geleverd).
MartijnK schreef:
21 nov 2018, 21:12
Heb de aankooptips al doorgelezen, ik bijt me meestal nogal vast in dit soort dingen. Ik ga ook eens kijken wat er in Duitsland zoals te vinden is.
Al vind ik dat altijd een lastige, want een Mini Cooper die we wilden verkopen en ooit geimporteerd was, was volgens velen minder waard juist omdat ie uit Duitsland kwam.
Veel A2's zijn geïmporteerd, het hoeft niet per se een nadeel te zijn aangezien de mooiste modellen meestal uit Duitsland komen, en dat auto's daar wat beter verzorgd worden gemiddeld. Wel zijn ze wat gevoelig voor het terugdraaien van Km-standen bij het ontbreken van een NAP, maar dit is wel te ondervangen met onder andere een onderhouds geschiedenis.
MartijnK

26 nov 2018, 22:24 1 x

Ehm nou... hoe snel kunnen dingen veranderen.

Stom toevallig tegen een hele andere auto aangelopen. Een Honda Insight Hybride uit 2009. Super nette auto, van binnen als nieuw en ook aan de buitenkant heel weinig op aan te merken. Kon m voor het bedrag (minder dan een A2 uit 2002 met 180k op de teller bij Jan Eenink) niet laten staan.

Misschien komt de A2 later nog eens... In ieder geval dank voor het warme welkom, het was onverwacht van korte duur...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

26 nov 2018, 22:32 0 x

Hoe is de accu en de garantie daarop?

Als een Hybride voordelig is..... ????

Tot over paar jaren na veel laden en nauwelijks stroom opslaan, hoewel ik nu hoop dat ik totaal verkeerd zit...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
MartijnK

27 nov 2018, 07:22 2 x

Het is een auto uit 2009, daar zit geen garantie meer op het accupakket. Bij de Honda Civic Hybride gingen ze nog wel eens kapot, maar de Honda dealer waar ik de auto heb laten controleren zei dat ze bij een Insight nog nooit een accupakket hebben moeten vervangen. Deze was nog helemaal "gezond". En dan nog kun je ze aan huis laten reviseren tegenwoordig voor een paar honderd euro.
En goedkoop? Ja, 1170Kg en 1 op 22. Ik tufte gister op de snelweg (100km/u) met een daadwerkelijk verbruik van 4 liter per 100km.

Maar goed, dit gaat wel erg off topic nu. :dizzy:
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2018, 08:42 2 x

Jammer! Maar wel begrijpelijk hoor, goede A2's beginnen zeldzaam te worden en kunnen dan prijzig zijn. De Japanse hybrides zijn behoorlijk robuust, en zuiniger dan een benzine auto van 10 jaar ouder. Maar natuurlijk niet zo uniek als een A2 ;)

Buiten Nederland zie je behoorlijk wat Priussen rondrijden als taxi om maar aan te geven dat de techniek betrouwbaar is, en goedkoop te onderhouden. En mocht er een accu-cel kapot gaan zijn er inderdaad bedrijven die deze voor weinig vervangen. Overigens is het vervangen van het complete accu pakket bij de dealer kwa prijs nog wel te overzien. Kan Audi met hun onderdeelprijzen nog wat van leren..
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2018, 09:17 2 x

Veel veilige kms's met de Honda Insight gewenst.

Laten we eerlijk zijn wie wil geen zuinige automaat die vrijwel nooit stuk gaat?
De A2 met het motorisch gedeelte van de Insight, dit zou het beste van 2 werelden
kunnen zijn ...
Plaats reactie