Ijsland groene A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Grondstra
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 dec 2018, 00:08 3 x

Hallo Forumers,

Ik heb hier aangemeld oo het forum omdat ik reeds 1,5 jaar een prachtige Audi A2 rij en via dit forum hoop ik nog wat extra kennis op te doen.

In Audi land ben ik absoluut niet nieuw en onbekend. Ik rij al sinds 2005 Audi. En die liefde voor Audi heb ik al sinds 1994 toen mijn vader zijn 1e Audi 80 kocht. Inmiddels heb ik zelf een redelijke collectie met 2 Audi 90 quattro's, een Cabriolet en een ijsland groene A2.

Mijn werkzaamheden vinden dagelijks plaats bij de Audi dealer in Emmen. En ik ben daarnaast ook bestuurslid bij de Audi sport club Nederland.

Origineel nederlands, ijsland groen uit 2002 (modeljaar 2003) met 1400 BBY motor. En van binnen is het een leuke colour edition. Blauwe sportstoel, blauw stuurwiel, pookknop, handrem en armeleuningen in de deur. Ik vind dat den erg frisse en hippe uitvoering.

Kmstand is inmiddels 167dkm. Staat van onderhoud is keurig. Helaas wel de bekende waterlekkage gehad via de ventilatie achter de achterbumper. Verder rijd ie heerlijk probleemloos.

Maar goed genoeg over mij. Ik ga eens ff lezen wat er hier op dit forum allemaal gebeurd.
IMG_1533.JPG
IMG_1533.JPG (2.22 MiB) 2619 keer bekeken
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

02 dec 2018, 08:32 0 x

Welkom Grondstra op dit forum
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

02 dec 2018, 09:33 0 x

Welkom,
Het is een aparte kleur dat IJslands groen, weer eens wat anders dan zwart en zilverkleurig😀
Het is me wel eens opgevallen dat een A2 in die kleur helemaal niet gedateerd lijkt.
Onder het lezen zal je nog wel eens tegen komen dat de Audi dealers er soms niet zo goed afkomen mbt reparaties aan de A2, daar moet je dan maar wat overheen lezen.
Mooi dat er nu weer iemand bij het forum is gekomen die dicht bij het Audi-vuurtje zit.
HansJan
Moderator

02 dec 2018, 11:02 0 x

Welkom! Leuk om weer een Audi medewerker met voorliefde voor de A2 in ons midden te hebben. Mooie collectie heb je, de A2 is vast het dagelijks vervoer?

De ijslandgroene is een frisse verschijning, hij staat er prachtig bij! In de combinatie met de blauwe interieurdelen bijzonder. En als origineel Nederlandse A2 zelfs zeldzaam, dit soort samenstellingen zie je meer bij Duitse versies. Ben nu wel benieuwd naar wat foto's van het interieur ;)

Genoemde lekkage heeft hier recent ook de revue nog gepasseerd, de onze is het nog bespaard gebleven. Treffen jullie nog veel A2 rijders in de werkplaats? Zoals @jaapje aanhaalde zijn de ervaringen met Audi dealers hier over het algemeen genomen niet erg positief, puur vanwege het ontbreken van kennis en wellicht zelfs voorliefde, uitzonderingen daargelaten.

Heel veel leesplezier gewenst en hopelijk treffen we elkaar bij een volgende meeting :thumbmin: Heeft Audi Sport Club enige relatie met de Audi Club of is het een op zichzelf staande club net zoals de Audi A2 Club?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Grondstra

02 dec 2018, 22:42 0 x

Dank je wel voor het warme onthaal

Ja de A2 is inderdaad dagelijks vervoer. De andere Audi's zijn niet de meest economische keus gezien het hoge verbruik van die oude 5 cilinders😬.

Bij ons in de wekplaats in Emmen hebben we nog een stuk of 6 A2's in onderhoud. (Nou zijn wij ook maar een kleine werkplaats met 4 monteurs) Stuk voor stuk zijn onze klanten ook allemaal liefhebbers. Door hun enthousiastme ben ik de A2 ook meer gaan waarderen. De vader van mijn werkplaatchef rijd ook al vanaf nieuw in een A2. Die onderhoud hij ook prive. Dus kennis en liefde voor de A2 zit bij ons wel goed.

Foto's van het interieur heb ik zo gauw niet op mijn telefoon. Zal ze van de week ff uploaden via mijn pc
Plaats reactie