Voorstellen Lar
- Lar
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Lieden, ik ben nieuw op dit forum. Ik woon achter de duineh en drie jaar geleden voor de duineh getrouwd. Eerste auto was een Alfetta daarna Kever, Kadett, Alegro, Golf, Charade, Golf cabrio, 240, 2e Alfetta, Spider 916, 924, 156, A3, S60 en nu tijd voor een .....? In ieder geval kleiner want wij rijden steeds minder, ruimte op straat is beperkt en ik heb een zwak voor de A2. Ooit was het 1 van de dienstauto’s van het bedrijf waar ik werkte. Denk dat alleen het management er in mocht rijden want ik kreeg alleen een twingo mee. Toen de carrière beter ging werden de dienstauto’s Smartjes. Wel handig in Amsterdam. Enfin 5 december eerste A2 bekeken in s Gravenzande zoals verderop bij een ander item gemeld. Leuke kleur, mooi dak niet te veel kilometers, bekleding ok. Knopjes flink versleten velgen slecht en dat voor 2500. Twee golftassen op de achterbank en twee trolleys in de achterbak en je bent de koning te rijk! Had ik een aanbetaling moeten doen? Nee eerst overleggen thuis en toen was ie weg. Die arme handelaar had nog nooit zoveel reacties gehad. What’s Next? Ik wil meer leren over de A2. Het wordt geen diesel en dat is jammer want een automaat staat wel op de wenslijst. Panoramadak is leuk en eigenlijk hoe luxer hoe beter. Leer hoeft niet en niet weer een groene Audi al is er niets mis met groen. Enfin, ik ben benieuwd 

- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dag Lar,
Welkom!
Erg leuke introductie! "dat zouden meer mensen moeten doen".
Ik geniet nog steeds van de A2 en hoop dat jij dat ook gaat doen.
Welkom!
Erg leuke introductie! "dat zouden meer mensen moeten doen".
Ik geniet nog steeds van de A2 en hoop dat jij dat ook gaat doen.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum. had je dit topic: viewtopic.php?f=33&t=812Lar schreef: ↑08 dec 2018, 22:12....
What’s Next? Ik wil meer leren over de A2. Het wordt geen diesel en dat is jammer want een automaat staat wel op de wenslijst. Panoramadak is leuk en eigenlijk hoe luxer hoe beter. Leer hoeft niet en niet weer een groene Audi al is er niets mis met groen. Enfin, ik ben benieuwd![]()
met veel aankoop info al gevonden?
Automaat is nooit geleverd bij de benzine A2's, dus die optie kun je gelijk schrappen ...
Panoramadak is inderdaad leuk, maar is meestal stuk op deze leeftijd en/of risico op waterlekkage.
Een groene A2 is vrij zeldzaam, de meeste A2'jes zijn in zwart of zilver geleverd.
Een A2 zou ik zelf het liefst rechtstreeks kopen van een vorige eigenaar die de auto langere tijd heeft gehad en de auto heeft gekoesterd.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Omdat ik niet al mijn eerdere auto's zo kan opnoemen (dat zijn er circa 50), heb ik er een webpage aan gewijd...
http://www.maathuis.info/car/prevcars.html
Een A2-automaat staat ook op mijn verlanglijstje, maar dan elektrisch. Zou daar de te verwachten subsidie van € 6.000 (om de aanschaf van elektrische auto's te bevorderen) ook voor gelden?
http://www.maathuis.info/car/prevcars.html
Een A2-automaat staat ook op mijn verlanglijstje, maar dan elektrisch. Zou daar de te verwachten subsidie van € 6.000 (om de aanschaf van elektrische auto's te bevorderen) ook voor gelden?
- ArcSissy
Hallau hier op 't faurum @Lar .
Gènîge introduxie ...
Hier een 070-er die al in het bezit is van een A2 en die gang van het uitzoeken en aanschaffen al heeft ondergaan. Mocht je wat tips/truuks zoeken, kom gerust eens je licht op steken in het Yp'se. Veel lees- en leerplezier op het forum ....
ArcSissy,
Gènîge introduxie ...
Hier een 070-er die al in het bezit is van een A2 en die gang van het uitzoeken en aanschaffen al heeft ondergaan. Mocht je wat tips/truuks zoeken, kom gerust eens je licht op steken in het Yp'se. Veel lees- en leerplezier op het forum ....
ArcSissy,
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Google vraagt mij of ik de pagina wil vertalen

Welkom hier, hoop dat je de ware A2 zult vinden. De heel luxe zijn zeldzaam, maar ze bestaan wel (over de grens) met dito zeldzame vraagprijs. Bij de A2 geldt veelal: wat een gek ervoor geeft. Maar we helpen graag mee beoordelen, al duurt het 40 pagina's!

Succes met de zoektocht!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom Lar, naast de donker groene Piningrun is er ook een licht groene, net geen Zilver wel eens geleverd....
Maar ik zie meestal alleen een Zwarte, Donker Grijze of Licht Beige interieur!
Verder worden goede en koopjes vaak binnen 1 week verkocht, en andere zoals de hier zeer bekende Jetcars staan soms meer als een jaar en die kun je beter overslaan.
Helaas herplaatsen handelaren een advertentie vaak, maar de foto is voor deskundigen een datum op de foto zichtbaar na controle, ja digitale foto heeft dat... of op de website van de firma en niet bij marktplaats of zo kijken....
En kijk of onderhoud bekend is..... een Tandriemset met waterpomp en nieuwe koppeling kost al snel €1000,- als dat het enige was... en dan worden ze ingeruild.. en zit je al snel op €1500,- kosten....
Maar er zijn ook dubieuze handelaren die met stift een datum & km schreven en bij controle onder kapje zie ik geen 3 maanden maar 11 jaren oude Conti VW/Audi riem, dankzij productie datum die ze erop zetten....
En dat was bij een handelaar in Scheveningen!
Gelukkig is deze bij een proefrit gebroken en daarna voor leuke restwaarde toch bij mijn gekomen... en inmiddels weer volledig hersteld verkocht!
Beter een goede missen dan slechte kopen en financieel leeg lopen zeg ik dan maar!
Maar ik zie meestal alleen een Zwarte, Donker Grijze of Licht Beige interieur!
Verder worden goede en koopjes vaak binnen 1 week verkocht, en andere zoals de hier zeer bekende Jetcars staan soms meer als een jaar en die kun je beter overslaan.
Helaas herplaatsen handelaren een advertentie vaak, maar de foto is voor deskundigen een datum op de foto zichtbaar na controle, ja digitale foto heeft dat... of op de website van de firma en niet bij marktplaats of zo kijken....
En kijk of onderhoud bekend is..... een Tandriemset met waterpomp en nieuwe koppeling kost al snel €1000,- als dat het enige was... en dan worden ze ingeruild.. en zit je al snel op €1500,- kosten....
Maar er zijn ook dubieuze handelaren die met stift een datum & km schreven en bij controle onder kapje zie ik geen 3 maanden maar 11 jaren oude Conti VW/Audi riem, dankzij productie datum die ze erop zetten....
En dat was bij een handelaar in Scheveningen!
Gelukkig is deze bij een proefrit gebroken en daarna voor leuke restwaarde toch bij mijn gekomen... en inmiddels weer volledig hersteld verkocht!
Beter een goede missen dan slechte kopen en financieel leeg lopen zeg ik dan maar!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Lar
- Audi A2 clublid

Het voorste vaste deel van het panoramadak is flink gehavend. Louise de Keyser uit Zaventem lette even niet op bij de slagboom.

Er zit een leuke DAB radio in. Super geluid. Verder wil ik de wielnaafkapjes opknappen. Ben op zoek naar een ''how to''
Tot zover..
- Bijlagen
-
- 2019-01-03 16.11.20.jpg (2.03 MiB) 3831 keer bekeken
-
- 2019-01-03 16.11.05.jpg (2.06 MiB) 3831 keer bekeken