Hallo mede A2-liefhebber! Helemaal nieuw ben ik uiteraard niet, daar ik op dit forum al weer ruim 1 jaar mee draai, maar sinds de aanschaf van mijn eerste A2 3L in 2015 ben ik steeds enthousiaster geworden over deze auto. Mijn 1e A2 was een proef (staat elders op dit forum voor een prikkie te koop overigens), maar ik was al een tijdje op zoek naar een 3L met alles erop en eraan zoals je die normaliter in de 1.4/1.6 aantreft. Tja..OSS, gordijnairbags en plafond-handgrepen, bleek letterlijk iets te hoog gegrepen, maar uiteindelijk toch nog onverwacht een schadevrije, technisch en optisch goede ebony zwarte 3L uit 2002 gevonden met de volgende opties: leren interieur, middenarmsteun, stoelverwarming, cc, comfortblinker, PDC, 4xel.ramen, winterpakket, bose, Navigatie Plus, usb/bluetooth, verlichtte makeup spiegels en maar 165.000 (echte) km op de teller. De vorige eigenaar mocht er van zijn vrouw vanwege zijn hoge leeftijd niet meer mee rijden, maar had er wel inmiddels wel zijn pensioengeld ingestopt

De auto is eigenlijk te mooi om mee te rijden, maar ja, waar heb je anders een auto voor?
Enige wat niet lijkt te werken is de knop van de lendensteun bestuurderszijde (motortje zoemt niet, stekkertjes wel gecontroleerd, bijrijderszijde werkt naar behoren). Op het Duitse A2 forum las ik dat dit nogal eens een defecte electromotor als oorzaak heeft en daarvoor moet zo'n beetje de halve stoel uit elkaar (en het de vraag is of die weer net zo netjes in elkaar kan worden gezet). Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee of tips?
Daarnaast: Weet een van jullie misschien waar je een youngtimer tegen werkelijke/taxatiewaarde kan verzekeren zonder daar gelijk de hoofdprijs qua premie voor te moeten neerleggen? Bij schade/verlies kijkt de verzekeraar naar de dagwaarde ANWB, en die gaat voor onze A2's zo langzamerhand naar de 0 euro toe. De werkelijke waarde ligt echter beduidend hoger.
Wel..tot zover deze update. Wie weet tot op een van de komende tour- of klus of dagen. Er is altijd wel iets te leren of te verbeteren of gewoon te genieten. Als uitsmijter uiteraard een paar foto's:

- A2-4.JPG (65.81 KiB) 4203 keer bekeken

- A2-17.JPG (41.81 KiB) 4203 keer bekeken

- A2-14.JPG (41.01 KiB) 4203 keer bekeken

- A2-12.JPG (33.66 KiB) 4203 keer bekeken

- A2-6.JPG (55.71 KiB) 4203 keer bekeken