Hallo A2 liefhebbers
- Bobs
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb recent een a2 1.4 benzine gekocht. Vind de a2 een auto die technisch zijn tijd vooruit was. Ook trekt
de lage cd waarde mij aan in de auto. Had liever een 1.2tdi gehad vanwege de nog betere aerodynamica en mooiere techniek
maar helaas word er zo weinig met de a2 gereden dat het niet uitkan. Wel ga ik proberen de bodem delen die op de 1.2tdi zitten op mijn
a2 te zetten. Mits ik ze kan vinden.
de lage cd waarde mij aan in de auto. Had liever een 1.2tdi gehad vanwege de nog betere aerodynamica en mooiere techniek
maar helaas word er zo weinig met de a2 gereden dat het niet uitkan. Wel ga ik proberen de bodem delen die op de 1.2tdi zitten op mijn
- Bijlagen
-
- a2.jpg (117.79 KiB) 4448 keer bekeken
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ben het totaal niet met je eens. De 1.2tdi is in financiele zin een fors risico. De schakeltechniek is de prototypefase niet ontstegen. De gangsteller gaat stuk, de bak en de hydraulische pomp idem. Daarnaast is het onderstel - vergeleken met dat van de 1.4tdi - echt ruk.
Zuinig zijn ze wel (1:25), maar dat is de 1.4tdi (1:20) ook.
Heb jarenlang in een 1.2tdi gereden (ook veel aan gesleuteld) en nu in een 1.4tdi, dus weet er het nodige van...
Zuinig zijn ze wel (1:25), maar dat is de 1.4tdi (1:20) ook.
Heb jarenlang in een 1.2tdi gereden (ook veel aan gesleuteld) en nu in een 1.4tdi, dus weet er het nodige van...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom, en kijk eens goed, de smallere spatborden monteren en je ziet ze bij de eerste verkeersdempel vliegen!
Ook de wielen wisselen, nu 5 en die 4 boutjes passen niet, dus wisselen, alleen het merkje achterop is te doen...!
En vraag eens wat de originele 145....14 banden kosten... niet meer leverbaar...!
Bovendien weinig van verkocht en er is iemand die er een aanhanger van maakte dus nog minder over!
Ook de wielen wisselen, nu 5 en die 4 boutjes passen niet, dus wisselen, alleen het merkje achterop is te doen...!
En vraag eens wat de originele 145....14 banden kosten... niet meer leverbaar...!
Bovendien weinig van verkocht en er is iemand die er een aanhanger van maakte dus nog minder over!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- HansJan
- Moderator
Heren, heren, is dit de manier waarop we een nieuw forumlid een warm welkom heten? Er zijn hier genoeg 3L rijders die wel genieten van hun spaarpot en de soms ietwat hoge kosten voor lief nemen. Laten we een ieders ideeën waarderen en niet in de eerste voorstelronde afschieten. Dan wordt het hier snel heel stil.
Dus bij deze: van harte welkom op ons A2 vrienden forum en houdt ons vooral op de hoogte van de ontwikkelingen.
Veel plezierige en veilige kilometers met jouw A2 gewenst!
Dus bij deze: van harte welkom op ons A2 vrienden forum en houdt ons vooral op de hoogte van de ontwikkelingen.
Veel plezierige en veilige kilometers met jouw A2 gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 (op benzine).
De 1.2TDI had met de versnellingsbak met schakelrobot wel mooie,
maar naar later bleek ook heel kwetsbare techniek.
De auto wel door de keuze van banden/remmen e.d. wel heel erg op zuinigheid met brandstof gebouwd.
Ik meen gelezen te hebben dat sommige bezitters van de 1.2 TDI
de versnellingsbak naar handgeschakeld hebben ongebouwd.
Ben je in ieder geval van de schakelrobot af ...
Het probleem van niet (meer) of moeilijk verkrijgbare bandenmaten speelt ook
bij de andere modellen. Door de meeste forummers wordt daar creatief mee omgegaan ...
De 1.2TDI had met de versnellingsbak met schakelrobot wel mooie,
maar naar later bleek ook heel kwetsbare techniek.
De auto wel door de keuze van banden/remmen e.d. wel heel erg op zuinigheid met brandstof gebouwd.
Ik meen gelezen te hebben dat sommige bezitters van de 1.2 TDI
de versnellingsbak naar handgeschakeld hebben ongebouwd.
Ben je in ieder geval van de schakelrobot af ...
Het probleem van niet (meer) of moeilijk verkrijgbare bandenmaten speelt ook
bij de andere modellen. Door de meeste forummers wordt daar creatief mee omgegaan ...

- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Sorry sorry, ik vergat te zeggen welkom welkom!

Met 'bodemdelen' bedoel je hopelijk niet de (lichtere) veerarmen en rubbers ed. van de 1.2tdi. Die van de 1.4 zijn echt beter...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Zulllen we hem maar even Telefoon velgen adviseren, die zijn lichter dan deze originele spaken die ik ook nog heb en vrijwel niemand wil hebben....
Ja, de 1.4 Tdi is wel duurder in belasting en gebruikte ook meer, maar ik weet dat er iemand vele gangenstellers van Lupo en A2 3L ging bij regelen en afstellen...
Deze 1.2 was duurder en trager maar wel hele klasse lichter door geen gietijzer maar alu blok en zo dus elke jaar €300,- minder motorrijTUIGbelasting...
Ik heb zelf geen interesse meer in diesels wegens de milieu plannen en de Euro 3 problemen, en laat nu de 1.2 Tdi als enige niet met OSS geleverd worden.... en ik heb er nu 6 OSS in de familie....
Hopelijk komen we alle nieuwe van dit jaar tegen op een meeting, weer begint beter te worden en dan zien de nieuwe forum leden de Led lampen, Rib gril en nog veel meer leuks om bij weg te dromen!
Ja, de 1.4 Tdi is wel duurder in belasting en gebruikte ook meer, maar ik weet dat er iemand vele gangenstellers van Lupo en A2 3L ging bij regelen en afstellen...
Deze 1.2 was duurder en trager maar wel hele klasse lichter door geen gietijzer maar alu blok en zo dus elke jaar €300,- minder motorrijTUIGbelasting...
Ik heb zelf geen interesse meer in diesels wegens de milieu plannen en de Euro 3 problemen, en laat nu de 1.2 Tdi als enige niet met OSS geleverd worden.... en ik heb er nu 6 OSS in de familie....
Hopelijk komen we alle nieuwe van dit jaar tegen op een meeting, weer begint beter te worden en dan zien de nieuwe forum leden de Led lampen, Rib gril en nog veel meer leuks om bij weg te dromen!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum!
De A2 is inderdaad al redelijk aerodynamisch gevormd, de 1.2 TDI ligt volgens mij wat lager en heeft zoals genoemd minder brede spatborden en smallere bandjes. De 1.4 benzine motor is robuust maar niet gebouwd voor z'n zuinigheid in tegenstelling tot de 1.2 TDI. Een auto met een moderne 3 cilinder, bijvoorbeeld een VW up zal in de praktijk zuiniger zijn, ondanks dat de A2 aerodynamischer is.
Mocht je een idee zoeken om creatief te worden: Voor foto's van de bouw zie http://www.cathelijne.nl/aerotail/
De A2 is inderdaad al redelijk aerodynamisch gevormd, de 1.2 TDI ligt volgens mij wat lager en heeft zoals genoemd minder brede spatborden en smallere bandjes. De 1.4 benzine motor is robuust maar niet gebouwd voor z'n zuinigheid in tegenstelling tot de 1.2 TDI. Een auto met een moderne 3 cilinder, bijvoorbeeld een VW up zal in de praktijk zuiniger zijn, ondanks dat de A2 aerodynamischer is.
Mocht je een idee zoeken om creatief te worden: Voor foto's van de bouw zie http://www.cathelijne.nl/aerotail/
Er is weer sprake van 1.2 bashing!
€200 minder mrb per jaar tov 1.4tdi en eenvoudig 5km meer per liter.
Ik rij in mijn 2e 3L (eerst lupo, nu A2), al zo'n 7 jaar met dik 25000km pj, nog geen extra onderhoud aan het schakelgebeuren.
Maar idd moet je wel voorbij het omslagpunt benzine / diesel aan km per jaar rijden.
Welkom op het forum!
€200 minder mrb per jaar tov 1.4tdi en eenvoudig 5km meer per liter.
Ik rij in mijn 2e 3L (eerst lupo, nu A2), al zo'n 7 jaar met dik 25000km pj, nog geen extra onderhoud aan het schakelgebeuren.
Maar idd moet je wel voorbij het omslagpunt benzine / diesel aan km per jaar rijden.
Welkom op het forum!
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Van harte welkom man!Bobs schreef: ↑20 mar 2019, 12:43Heb recent een a2 1.4 benzine gekocht. Vind de a2 een auto die technisch zijn tijd vooruit was. Ook trekt
Een beetje het niveau van: Ik ben Bob en ik doe Donald Duck na, maar desondanks: veel forumplezier.
betutteling is zinloos; passie is Goud