Even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
A(2)nne
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 mar 2019, 15:48 3 x

Hallo leden van het Audi-a2.nl forum,

Mijn naam is Anne en (met 'nog nat achter de oren') na een 15 jaar oude jongensdroom sinds zaterdag samen met mijn vriendin de troste eigenaar van een Audi A2 1.4 Benzine uit 2002. Via importeur Pon (waar mijn vader werkzaam is) ben ik getipt naar dit forum (en de Duitse tegenhanger) als voorbereiding op mijn aankoop, waar ik al een aantal maanden anoniem doorheen ben gespeurd. De posts met aankooptips zijn al erg waardevol gebleken, waarvoor dank! Maar nu inmiddels als A2 bezitter natuurlijk direct lid geworden.

IMG_7214.jpg
IMG_7214.jpg (1004.64 KiB) 4089 keer bekeken

Alhoewel ik weinig technische achtergrondkennis en -vaardigheden bezit m.b.t. autotechniek denk (hoop) ik toch een kwalitatief goede A2 te hebben gekocht. De A2 rijdt als een zonnetje. Zeker na de overstap van de oude Suzuki Alto van slechts één jaar ouder, is deze A2 'one small step for men, but a giant leap for mankind' voor ons. Wat een klasse verschil :)
De enige gebreken zijn een paar verweerde knoppen op de Audi Concert stereo en de schakelaar van de verlichting. Voor de rest heeft de A2 weinig gebruikerssporen en lijken de twee eerdere eigenaren er erg zuinig mee te zijn geweest. Die trend zet ik dan ook graag voort.

Ik hoop via dit forum meer informatie te vinden over bijv. het vervangen van verweerde knoppen. Wellicht hebben jullie hierin bruikbare tips? Via marktplaats kwam ik een partij tegen in Rotterdam (GPS Systems) die het paneel van de Audi Concert kon vervangen. Zijn jullie bekend met deze partij?
Verder zag ik al een mooie howto voor het installeren van een Bluetooth verbinding, zodat ik ook audio vanuit telefoon kan streamen naar de Bose speakers. Ik weet nog niet of ik dit zelf aandurf of opzoek ga naar een deskundige en betrouwbare partij die dit voor een vriendelijke prijs kan installeren.

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Wie weet kan ik iemand in de toekomst ook eens met een goede tip van dienst zijn.

Groet,
Anne
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

25 mar 2019, 16:11 3 x

Hallo Anne, en welkom!

Veel plezierige kilometers met je Alukogel (zoals ze liefkozend door ze Zjurmans genoemd worden).
Als paps bij Pon zit dan komt het wel goed qua modificaties en onderhoud denk ik zo!
(Misschien kan je FLINKE kortingen regelen voor het A2 forum........ ;) )
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

25 mar 2019, 18:42 1 x

Welkom,

En die knoppen, ja daar hebben we stickers voor of oude knoppen van 2000 of 2001 of andere types...

De koplampen, ja, die kosten nu boven de €100,- per stuk en polijsten kan.
Zou een meeting kunnen worden, maar gaan we ze dan ook aflakken met 2K lak of vaker poetsen?
Een maal gelakte zijn lastiger, moeten eerst kaal geschuurd worden als die dof worden.

Maar gebruik vooral de zoek functie rechts boven en je vind vele oude verhalen hoe je wel of beter niet iets kunt oplossen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

25 mar 2019, 19:57 1 x

Hoi Anne,

Welkom op het forum en bij de club. Veel veilige en mooie KM in je A2.

Koos
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

25 mar 2019, 20:04 1 x

https://www.audi-a2.nl/viewtopic.php?f=34&t=8399

Lijkt me handig als je meer wilt weten, kun je gelijk zien wat andere gedaan hebben.
Of ik kom, ik twijfel nog....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 mar 2019, 20:50 2 x

Welkom! Mooi om te lezen dat je zo in je nopjes bent met je nieuwe aanwinst. Dat wordt genieten de komende tijd. (:

Wat betreft BlueTooth voor muziek en bellen; @DED@2 heeft mij hierbij goed geholpen. De originele radio is behouden en alles functioneert prima (heb ook Bose <3). Ben er nog dagelijks blij mee!
A(2)nne
Audi A2 clublid

25 mar 2019, 21:27 1 x

Bedankt allemaal :D

@Spits helaas is Pon niet zo geutig met de kortingen. Wel handig voor tips en info, maar de prijzen kunnen ze helaas niet laten zakken.
@eekhoorntje die meeting had ik al eerder vandaag voorbij zien komen. Lijkt me heel interessant. Even kijken of de agenda nog leeg is voor die dag. Verder zie ik dat je schrijft over het vervangen van koplampen. Ik bedoelde eigenlijk de schakelaar hiervoor. Bijv. deze http://www.vagshop.nl/products/Audi-A2- ... rt%29.html

@iKnijff bedankt voor jouw tip!

Verder zie ik dat ik bij het bedrijf GPS Systems een verkeerde plaats heb genoemd. Het is gevestigd in Eindhoven (zelf kom ik uit Rotterdam). Iemand ervaring met dit bedrijf?
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

25 mar 2019, 21:39 2 x

grappige forumnaam heb je.

Welkom!

'k heb even niks zinnigers te melden.
Komt vast wel weer een keer...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

25 mar 2019, 21:44 2 x

Wacht!!!

Ik heb wèl wat!

Haha... in de wijde omgeving alleen maar ruimte... ga jij precies staan bij een verbodsbord verboden stil te staan.
Hoe krijg je het voor elkaar?

zo...

Toch nog wat zinnigs...
betutteling is zinloos; passie is Goud
A(2)nne
Audi A2 clublid

25 mar 2019, 21:54 0 x

@Veertienmeizeventien ik zie het nu pas :flushed: . Oeps...
In het vervolg zal ik niet alleen het gezicht van m’n vriendin ‘blurren’, maar ook alle verkeersborden om eventuele verkeersovertredingen weg te moffelen :rolleyes:
Plaats reactie