Puik bakkie stelt zich voor

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Olaf173
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 mar 2019, 22:50 0 x

Hallo mede A2jers. Ik ben Olaf en heb me zojuist ingeschreven op dit mooie forum. Zal z.s.m ook even contributie regelen, want zoiets als dit forum vedient een goed bestaan. Sinds kort zijn we opzoek gegaan naar een A2. Vriend van mij ook, en de vrouw vindt het wel een puik bakkie. Het moest i.i.g. een 1.6 FSI worden, want ze was een Ford Puma 1.7 gewend en houdt van pittig door tuffen. Het is een grijsblauwe geworden uit 2002. Met parkeersensoren en OSS. Kenteken is nog onderweg, maar we kunnen niet wachten om er lekker mee te gaan rijden. De eerste toevoegingen zijn al onderweg. Cruisecontrol en knipperlicht moodule zijn onderweg. Tevens de cuphouders beide gerepareerd en een radio met bleutooth carkit erin geprakt. Hij staat inmiddels op vers zomerrubber. Had er winterbanden met stalen velgen bij, vonden we handig maar niet voor in de zomer :blush: . Ik ben echt heel handig met auto's en doe alles zelf met onze XC90. Dat is een project wat eindelijk bijna klaar is. Nu de A2 lekker vertroetelen. Ben best nieuwsgierig om eens naar een meeting te komen. Wie weet tot snel. Gr. Olaf
Bijlagen
IMG-20190322-WA0017.jpg
Hij moet nog naar de carcleaner!
IMG-20190322-WA0017.jpg (262.65 KiB) 3551 keer bekeken
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2019, 07:41 1 x

Olaf173 schreef:
22 mar 2019, 22:50
Hallo mede A2jers. Ik ben Olaf en heb me zojuist ingeschreven op dit mooie forum. Zal z.s.m ook even contributie regelen, want zoiets als dit forum vedient een goed bestaan. Sinds kort zijn we opzoek gegaan naar een A2. Vriend van mij ook, en de vrouw vindt het wel een puik bakkie. Het moest i.i.g. een 1.6 FSI worden, want ze was een Ford Puma 1.7 gewend en houdt van pittig door tuffen. Het is een grijsblauwe geworden uit 2002. Met parkeersensoren en OSS. Kenteken is nog onderweg, maar we kunnen niet wachten om er lekker mee te gaan rijden. De eerste toevoegingebln zijn al onderweg. Cruisecontrol en knipperlicht midule zijn onderweg. Tevens de cuphouders beide gerepareerd en een radio met bleutooth carkit erin geprakt. Hij staat inmideels op vers zomerrubber. Had er winterbanden met stalen velgen bij, vonden we handig maar niet voor in de zomer :blush: . Ik ben echt heel handig met auto's en doe alles zelf met onze XC90. Dat is een project wat eindelijk bijna klaar is. Nu de A2 lekker vertroetelen. Ben best nieuwsgierig om eens naar een meeting te komen. Wie weet tot snel. Gr. Olaf
Leuke intro, en vanharte welkom! Prachtige wielen heb je er onder en een erg mooie kleur, (vind ik). De keuze voor een 1.6 lijkt me een goede als je van "door tuffen" houdt. Ik heb een 1.4 en die voldoet maar houdt niet over... Ligt mogelijk aan mij maar veel A2 bezitters hebben iets met Volvo... Of wil ik dat zien.. :)
betutteling is zinloos; passie is Goud
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

23 mar 2019, 09:41 1 x

Grappig, een stelling vol met Lenso velgen en dan zet je er Momo onder, maar ze staan goed!
Dat met die Volvo ‘s klopt wel, wij hebben vanaf 1998 Volvo ‘s gehad, en zijn nu door de A2 over naar Audi.
Welkom Olaf!
Olaf173

27 mar 2019, 21:33 2 x

Tja, er lag niks op voorraad van Lenso in de maat die ik nodig had. Maar ik ben erg tevreden met de Momo's :cool:
OSS is inmiddels weer helemaal aan de praat. De A2 heeft de afgelopen tijd buiten een dutje gedaan en had alle luiken goed dicht zitten :sleeping:
Nu mag ze weer op adem komen. Ze staat nu nog even binnen zodat ik haar in tip top conditie aan de vrouw mee kan geven.
Gelijk maar even een chapeau voor dit forum, wat een bak aan info en vriendelijke mede A2-jers.
Helaas kan ik 22 april niet maar wie weet lukt het daarna om een meeting te bezoeken.
Dank ook voor de leuke reacties :thumbmin:
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 mar 2019, 22:25 0 x

Goed bezig en welkom hier!

Ik heb jouw voorstelronde even afgesplitst van de voorstelronde van @Bobs. ;)

Je maakt me tevens nieuwsgierig mbt herstel OSS.
Dat vereist vrij specifieke kennis en methodieken voor afstellen en onderhoud. Gebruik van het goede vet is een must!

Wat was er precies mee aan de hand?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Stanley-Efu
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 mar 2019, 19:17 0 x

Welkom op het forum!
Het is leuk om te zien hoe een ieder zijn A2 koestert of soms gewoon op weg geholpen wordt door andere forumleden. Veel plezier!
Olaf173

31 mar 2019, 00:16 2 x

@@HansJan het OSS dakje viel al met al heel erg mee. Geen speling op de aandrijving en gewoon wat uitgeharde rubberhoekjes. Wel nog wat afgebroken plastic geleiders, maar dat is hersteld met plastic primer en 2k pu-lijm. Heb veel info gelezen en toen de eerste ruit eruit gehaald. Daarna kon ik er goed bij. Heb niet meer losgehaald dan nodig was. Ben nu zeker geen expert, maar het begin van de ervaring is er ;)
Hopelijk heb ik eind volgende week alle onderhoud en upgrades klaar. Dan kunnen we los :cool:
Plaats reactie