Voorstellen
- Hannahjb
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo forumleden.
Ik ben nieuw hier en ben van plan een a2 aan te schaffen.
Mijn naam is Jolanda en ik ben woonachtig in Bredevoort.
Vandaag ga ik kijken naar een a2 1.4.
Waar ik tegen aan hik is dat deze auto 247.000 gelopen heeft.Hoe lang kan deze nog mee. Het is een benzine variant.
Ik vind de auto prachtig en heb dit forum goed doorgespit.
Ik ben afhankelijk van een auto ivm woon-werkverkeer. Ik kan zelf geen reparaties verrichten. Wel kan ik kleine dingen zelf.
Doe ik er verstandig aan een a2 te kopen?
Groet Jolanda.
Ik ben nieuw hier en ben van plan een a2 aan te schaffen.
Mijn naam is Jolanda en ik ben woonachtig in Bredevoort.
Vandaag ga ik kijken naar een a2 1.4.
Waar ik tegen aan hik is dat deze auto 247.000 gelopen heeft.Hoe lang kan deze nog mee. Het is een benzine variant.
Ik vind de auto prachtig en heb dit forum goed doorgespit.
Ik ben afhankelijk van een auto ivm woon-werkverkeer. Ik kan zelf geen reparaties verrichten. Wel kan ik kleine dingen zelf.
Doe ik er verstandig aan een a2 te kopen?
Groet Jolanda.
- bjmeengs
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dag Jolanda. Welkom op het forum. Neem eens contact op met Jan Eenink in Vorden.Audi A2 centrum. Heeft er altijd wel 15 staan en kan je er veel van vertellen.
Daarnaast blijft het een auto van 15 jaar en ouder. Je zult nergens een auto vinden waar je geen storingen mee kunt krijgen.
Maar Heelveel zaken zijn met mensen van het forum wel op te lossen of je krijgt een goed advies.
Succes met de zoektocht en neem de tijd.
Daarnaast blijft het een auto van 15 jaar en ouder. Je zult nergens een auto vinden waar je geen storingen mee kunt krijgen.
Maar Heelveel zaken zijn met mensen van het forum wel op te lossen of je krijgt een goed advies.
Succes met de zoektocht en neem de tijd.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
En laat daar nu een gele staan met 247.000 km.....
Maar er is meer en ook voor minder geld kun je iets kopen maar hoe is de garantie?
Een voertuig van €1500,- met €2000,- reparaties of deze....
Verder is een goede Garage ook belangrijk dus lees hier eerst , want een Audi dealer is wel duurder maar niet beter dan onze Jos_br, Lukas in Waalwijk, of koop9 in Zandvoort....
Veel plezier met het zoeken, en vergeet niet, een polo is goedkoper, zelfde motor maar die roesten dus voor meer jaren is vooral op lagere termijn een A2 goedkoper mits je een redelijk onderhouden kocht.
Maar er is meer en ook voor minder geld kun je iets kopen maar hoe is de garantie?
Een voertuig van €1500,- met €2000,- reparaties of deze....
Verder is een goede Garage ook belangrijk dus lees hier eerst , want een Audi dealer is wel duurder maar niet beter dan onze Jos_br, Lukas in Waalwijk, of koop9 in Zandvoort....
Veel plezier met het zoeken, en vergeet niet, een polo is goedkoper, zelfde motor maar die roesten dus voor meer jaren is vooral op lagere termijn een A2 goedkoper mits je een redelijk onderhouden kocht.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Beste Jolanda, Ik zal nooit zeggen dat je af moet gaan op kilometerstanden. Zoals aangegeven is de staat en aantoonbaar onderhoud belangrijker dan een gegeven kilometerstand.
Ik vind wel dat de vraagprijs bij Jan Eenink aan de hoge kant is. Ik zou het aan mijn stand verplicht zijn om nog even verder te kijken. Eentje met minder kilometers en meer opties.
Wat mij betreft is het duidelijk dat het hier niet om een S-line gaat, maar om een standaard colour storm met oa optie climatronic. Je hebt iig wel een adres voor onderhoud enigszins in de buurt.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. De A2 is voor velen even wennen in het begin, in positieve zin weliswaar. Afhankelijk van het onderhoud moet je bij deze kmst wel rekening houden met remmerij, onderstel (schokbrekers/ veren, lagers). Distributie is fris daar heb je voorlopig geen omkijken naar. Probeer ook vooral de airconditioning, wordt hij goed koud zonder nare luchtjes. Reparaties aan het systeem kunnen kostbaar zijn. Opmerking als airco moet alleen bijgevuld worden, zou de aandacht moeten krijgen.
Lees vooral de aandachtspunten en aankoopadviezen goed door.
Laat vooral weten hoe de zoektocht je vergaat.
Succes
Ik vind wel dat de vraagprijs bij Jan Eenink aan de hoge kant is. Ik zou het aan mijn stand verplicht zijn om nog even verder te kijken. Eentje met minder kilometers en meer opties.
Wat mij betreft is het duidelijk dat het hier niet om een S-line gaat, maar om een standaard colour storm met oa optie climatronic. Je hebt iig wel een adres voor onderhoud enigszins in de buurt.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. De A2 is voor velen even wennen in het begin, in positieve zin weliswaar. Afhankelijk van het onderhoud moet je bij deze kmst wel rekening houden met remmerij, onderstel (schokbrekers/ veren, lagers). Distributie is fris daar heb je voorlopig geen omkijken naar. Probeer ook vooral de airconditioning, wordt hij goed koud zonder nare luchtjes. Reparaties aan het systeem kunnen kostbaar zijn. Opmerking als airco moet alleen bijgevuld worden, zou de aandacht moeten krijgen.
Lees vooral de aandachtspunten en aankoopadviezen goed door.
Laat vooral weten hoe de zoektocht je vergaat.
Succes

- Hannahjb
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Des hartelijk dank voor de uitleg. Wordt gewaardeerd.
Ik heb echter toch de auto gekocht en Ja,ik ben nu in het bezit van een A2.
Voor mij zijn opties niet belangrijk. Ik ben een vrouw van 60 jaar en een auto moet voor mij goedkoop in de vaste lasten zijn,goed rijden en bovenal moet ik hem mooi vinden!!!!
Natuurlijk zullen er goedkopere te vinden zijn maar ik was op slag verliefd op deze auto.
En daarbij, Jan kwam heel betrouwbaar over en deskundig en eerlijk.
En daarbij een goede inruil van mijn oude auto.
Ik ben van een Renault Twingo uit 2004 zo veel vooruit gegaan!!!
Er stond ook een sportuitvoering met parkeersensoren enz. Maar de kleur en interieur spraken me totaal niet aan. Je weet hoe vrouwen zijn he.
Hartelijke groet.Jolanda.
Ik heb echter toch de auto gekocht en Ja,ik ben nu in het bezit van een A2.
Voor mij zijn opties niet belangrijk. Ik ben een vrouw van 60 jaar en een auto moet voor mij goedkoop in de vaste lasten zijn,goed rijden en bovenal moet ik hem mooi vinden!!!!
Natuurlijk zullen er goedkopere te vinden zijn maar ik was op slag verliefd op deze auto.
En daarbij, Jan kwam heel betrouwbaar over en deskundig en eerlijk.
En daarbij een goede inruil van mijn oude auto.
Ik ben van een Renault Twingo uit 2004 zo veel vooruit gegaan!!!
Er stond ook een sportuitvoering met parkeersensoren enz. Maar de kleur en interieur spraken me totaal niet aan. Je weet hoe vrouwen zijn he.
Hartelijke groet.Jolanda.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Gefeliciteerd, is het deze soms...?
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-a ... /foto.html
Gister afgeleverd, en ziet er netjes uit....
https://www.autowereld.nl/audi/a2/1-4-a ... /foto.html
Gister afgeleverd, en ziet er netjes uit....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Wat fijn om te horen dat je geslaagd bent. Vanaf een Renault Twingo is het idd wel een stap vooruit
. Met name de instap zal een stuk aangenamer zijn.
Een auto aanschaffen is heel persoonlijk en wij respecteren natuurlijk de keuzes.
Heel veel plezier van de jouw A2 en veilige kilometers gewenst.

Een auto aanschaffen is heel persoonlijk en wij respecteren natuurlijk de keuzes.
Heel veel plezier van de jouw A2 en veilige kilometers gewenst.