TJT wil zich even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

01 jan 2022, 13:23 2 x

Om feiten en fictie over brandstoffen van elkaar te scheiden.

6C7C05BD-E08F-4C32-B620-CA1D381F7D8D.jpeg
6C7C05BD-E08F-4C32-B620-CA1D381F7D8D.jpeg (427.91 KiB) 1033 keer bekeken

… bij BP dus geen ongeraffineerde plantenresten door de EGR/verbrandingskamer en ook geen ethanol op pakkingen/rubbers …

(Bovenstaande brandstof wordt in het bijzonder voor BAD motoren aangeraden, hier is de FSI motor immers voor ontwikkeld)
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 jan 2022, 17:11 0 x

Ook shell V power (e5) blijkt ook geen ethanol te bevatten .

Maar voor hoelang,mogen de Bp en of Shell dit doen .

Hoop niet ze dit wettelijk de brandstof benzine e5 de leveranciers gaan verplichten het 5 % ethanol moet bevatten ..

Ik hoop niet dat dit zal veranderen voor de Fsi rijders...

In benzine E5 mag er tot maximaal 5 % ethanol toegevoegd worden,het is geen verplichting ..

Dus bij overige benzine of de witte pompen merken kun je het best die websites je laten informeren.

Info v power e5
Voor shell dus :
https://support.shell.nl/hc/nl/articles ... ndstoffen-
Bijlagen
Screenshot_20220101-170119_Chrome.jpg
Screenshot_20220101-170119_Chrome.jpg (250.3 KiB) 989 keer bekeken
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 jan 2022, 19:06 0 x

De E10 is tot 10% bijvullen en minimaal 5%.

De E 5 tot 5% maar 0,0001% als Homeopatie is voldoende.
Als er tekort bio brandstof is en wegens ze moeten in de E10 minimaal 5.1% erin doen....

Er is een tekort aan biomassa omdat we allen E10 gingen tanken!
E5 zal alleen in andere landen een probleem kunnen worden omdat die eisen minimaal 3,5% zoals in France begreep ik...

Duitsers weer andere regels en die gegevens even kwijt.
Maar E5 is tot 5% en omdat Bio duurder is dan Benzine doen ze er vrijwel niets meer in.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2022, 22:58 1 x

Dank voor jullie bijdrage.
Het was mij al bekend dat er bij BP Ultimate en Shell V-power geen ethanol is bijgevoegd in de brandstof. Ik heb daar al eens eerder onderzoek naar gedaan en er zijn nog wel meerdere merken die geen ethanol bijvoegen bij hun Super 98.
Ik dacht dat de Super 98 van Total dan weer wel 5% ethanol bevat, dus die kun je dan beter links laten liggen.
Anyway, voor nu vind ik het niet de moeite waard om blijvend Super 98 te tanken.
De BBY loopt weer lekker, verbruik is ook met E10 blijvend verbeterd, dus ik denk dat die vier nieuwe penbobines, paar tankbeurten BP Ultimate en 4 flesjes Wynn’s injector cleaner toch hun vruchten hebben afgeworpen.
Daarbij is die nieuwe kachelventilator ook echt effectief wat betreft het stabiele stationair draaien van de BBY.
Klinkt wellicht gek, maar ik ervaar toch echt het verschil.
Op het laatst waren er ook grote temperatuurverschillen.
Had ik op de climatronic 22 graden ingesteld, dan kwam er maar lauwe lucht uit, terwijl het buiten koud was en moest ik de clima instellen op 25 graden om de gewenste temperatuur te krijgen die ik normaal met 22 graden zou krijgen in dezelfde omstandigheden.
En als ik dat dan had gedaan, dan bleef de temperatuur de ene keer stabiel en de andere keer moest ik even later weer terug naar 22 graden, want dan werd het weer heel warm in de auto en dat terwijl de V68 temperatuurregelklep-motor recent was vervangen.
Kun je nagaan wat zo’n defecte kachelweerstand en ventilator allemaal kan ontregelen…
Het is gelukkig nu weer allemaal goed.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jul 2022, 21:11 4 x

Tijd voor een update!

20 Juni de A2 met een kilometerstand van 230.115 naar de garage gebracht voor een kleine onderhoudsbeurt in combinatie met APK.
De uiterste APK datum was oorspronkelijk 24 november, toevallig ook de dag dat ik naar Jan Eenink ging voor bezichtiging in 2020.
De A2 was toen letterlijk net een paar uur APK goed gekeurd toen ik aankwam en ik had dan ook de primeur om als eerste een proefrit te maken met de nieuwe remmerij en gietijzeren draagarmen.
De A2 kwam nu wederom gelukkig zonder problemen door de keuring heen.
Ja, wederom, want natuurlijk heb ik afgelopen najaar ook een APK laten doen, waarbij er ook toen gelukkig geen gebreken aan het licht kwamen, maar in een half jaar tijd kan er toch veel gebeuren, dus het was toch even spannend.
De reden dat ik de APK datum heb aangepast is omdat ik de onderhoudsbeurten altijd zo tussen eind mei of begin juni laat doen en ik vond 20 juni in dit geval ook wel een mooie datum omdat dit de eerste tenaamstelling is van de auto, dus dat staat leuk in de administratie. :mrgreen:
Bij de kleine onderhoudsbeurt bleek dat er een half litertje olie was verbruikt door het motorblok. Dat vind ik toch best netjes, te bedenken dat de vorige reguliere onderhoudsbeurt was bij een kilometerstand van 210.669 en ik dus 19.446 kilometer heb gereden in één jaar tijd zonder tussentijds olie te hebben bijgevuld.
De misfires zijn ook uit het niets verdwenen.
Daar heb ik al sinds april geen last meer van.
Ik ben dan ook heel benieuwd of dit zo blijft, want zoals ik al eens eerder zei lijkt het wel samen te hangen met de temperatuur, dus ik ben benieuwd hoe het van het najaar zal gaan…

Voor de rest niets spannends gebeurd.
Alles doet het gewoon naar behoren.
Nou ja, één klapsleutel heeft tegenwoordig last van een slecht geheugen. Ik denk de ouderdom, want batterij is nog niet zo oud. Het is wat irritant, maar nog niet onoverkomelijk en nog geen reden om een nieuwe afstandsbediening te bestellen.

Verder staan er nog wel wat dingen op de planning:

Het eerste zal denk ik een nieuwe bout voor een van de koplampen zijn.
Ik wilde wegrijden van de garage en in de weerspiegeling van de ruit zag ik dat een H3 lampje ermee ophield. Wat een timing. :joy:
Die wilde ik vervangen, maar kwam erachter dat een bout behoorlijk vast is gaan zitten en de kop is dolgedraaid, dus die moet een professional eruit gaan halen…
Uiteindelijk het lampje wel kunnen verwisselen, maar wat een gepriegel! :|

Nieuwe ruitenwisserarm.

Nieuwe schokbrekers voorzijde met nieuwe toplagers.

Achterbumper en wielkasten achterzijde laten overspuiten.

Trekhaak laten aanbrengen door Jan Eenink.

A2 een keer samen met @Jeroenreekers gaan polijsten.


Dat was het weer voor nu.
Een mooie zomer aan jullie allen gewenst!
Plaats reactie