Eindelijk weer een A2: Een rode CS 2005

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 jul 2019, 07:10 0 x

Als de hoesjes uitgedroogd zijn maar niet lekken bij masseren is alleen rubber voldoende, iets goedkopere... ik betaalde €1,38 per stuk en dat is iets goedkoper en je hoeft geen Metaal te vervangen en opnieuw uitlijnen.... dat ook niet gratis is... 4x €1,38 en ik rij er nu al weer enkele jaren mee, alle 5 langer in mijn bezit zijnde A2's al gedaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Zirkeler
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jul 2012, 10:30

07 jul 2019, 11:47 0 x

Dag,

Overweeg om ook de koni's aan te schaffen. Waar heb je uiteindelijk de jouwe gekocht en voor welke prijs ? Mocht je een lijstje hebben van alle beter te vervangen onderdelen als de dempers vervangen worden zou dit ook erg welkom zijn.

Ter info : laatste A2 had serienummer 5N020956 (zo kon ik achterhalen dat de mijne één van de laatste 2000 geproduceerde was in het laatste jaar 2005)

succes met de a2
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

07 jul 2019, 12:02 0 x

@ Zirkeler,

Even gegevens in profiel invoeren,
tussen de 1.4 en 1.6 benzine zit verschil in veren.....
Ook nog 3 diesels... en kun je ze zelf plaatsen?

Ik kom hier wel vaker fout bestelde tegen voor vriendenprijsje....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Zirkeler
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jul 2012, 10:30

07 jul 2019, 12:22 1 x

Dag,

Heb dit een tijdje geleden eens bekeken, maar had enkel prijs voor de schokdempers zelf opgevraagd bij Oscaro (zie hieronder voor de 1.4 tdi = 8745-1069 en 8045-1070 en dezelfde prijs was bij oscaro france per 2, en bij oscaro Belgie per stuk, vandaar onderstaande vraag) Ik zou die zelf wisselen, maar ik vroeg me af welke onderdelen ik beter terzelfdertijd wissel, vandaar mijn vraag. Dan moet ik inderdaad deze onderdelen bestellen maar geschikt voor mijn 1.4 tdi. Ik dacht dat de prijs hieronder scherp was, maar een dubbelcheck kan verhelderend zijn.- en de bilsteins zijn dan wel nog een stuk goedkoper,...en bij een zwarte passen zowel rode als gele dempers :|


Bonjour,

Suite à votre Mail, vous nous sollicitez au sujet du tarif des 4 amortisseurs pour votre véhicule.

J'ai procédé à la vérification, et je vous confirme que le tarif de ces 4 amortisseurs est bien de 335,71€.

Nous restons à votre disposition pour tout renseignement ou précision complémentaire.

A très bientôt sur Oscaro.be,

Votre conseiller Oscaro
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

08 jul 2019, 20:57 1 x

Dat is idd een zeer scherpe prijs, want ik betaalde 455,-- in duitsland bij Koni-online.de (TTS-tuning) na wat zoeken (incl verzendkosten). Goedkoper dan in NL, maar blijkbaar in Frankrijk nog een stuk billiger!

Toplager en aanslagrubbers ed onderdelenlijstje kwam van Hans Jan:

Montagemateriaal schokdemper voor
2 x Toplager 6N0412249C
2 x Afdekkapje toplager 6N0412359C
6 x bout M8x25 schokdemper bovenop N0195308
2 x bout M12x1,5x70 schokdemper onder N10207804
2 x borgmoer M12x1,5 N10106402
2 x aanslagrubber 8Z0412301D
2 x beschermpijp aanslagrubber 6N0413175A

Montagemateriaal schokdemper achter
4 x bout M10x35 N90648402
2 x bout M10x74x45 schokdemper onder N90517304
2 x borgmoer M10 N10286110
2 x aanslagrubber 8Z0512131C
2 x purrubber onderkant veer (1.4TDI) 1J0512149B (optioneel)
2 x afdekkapje toplager 1J0512135A

Inmiddels waren de afdekkapjes niet meer leverbaar vlgs de dealer hier in het dorp..maar die waren ook nog niet echt kapot :)

let wel dat je bij de dealer hiervoor bijna 200,-- kwijt bent! Alles kleine beetjes tellen op...

Eekhoorn: dank voor de tip! De mijn moest sowieso uitgelijnd worden en de spoorkogel fusees en draagarm fusees links én recht (4 items) kostte samen 38 euro incl verzenden bij auto-onderdelen24.nl! Daar kun je geen risico voor nemen toch? Meteen voor de eeuwigheid klaar en geen roestige schroefdraad meer: de spoorkogel moest ik eraf slijpen zelfs omdattie anders niet los kwam: inbus erin draaide door!

Een wonder: mijn eerste A2 waar ik alle 4 de kentekenverlichting schroefjes los kreeg!
Afbeelding
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
Zirkeler
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jul 2012, 10:30

09 jul 2019, 21:08 0 x

Bedankt
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 jul 2019, 10:17 2 x

Zirkeler schreef:
09 jul 2019, 21:08
Bedankt
Let op dat - als je de mogelijkheid hebt- het misschien handiger (voordeliger) is om de nieuwe onderdelen pas te kopen als alles naast de auto ligt, want wat mij opviel na installatie is dat je niet altijd ál die onderdelen nieuw nodig hebt. Sommige dingen zagen er bij mij nog verrassend goed uit, maar de toplagers waren allebei in min of meerdere mate echt wel 'heen' en dat waren de duurste delen.

Wat misschien nog miste in de lijst, waren de beide rubber platen bovenaan de veerpoten, nog boven de toplagers waar de 3 moeren voor de bovenste bevestiging in gaan. Die waren nog wel goed, maar de randen toonden wat droogtescheurtjes. Functioneel geen enkel probleem, maar als je voor de volledigheid álle rubberen onderdelen wil vervangen, zou dat er nog bij kunnen. Ik vond het wel goed zo ;)

Afbeelding

Inmiddels zit alles aan de voorkant erop:
- nwe Koni active dempers
- nwe aanslagrubbers
- nwe koppelstangen
- nwe remschijven en remblokken
- nwe remslangen
- nwe stuurstangkogels (fusees)
- nwe draagarm fusees
- 2 nwe voorbanden Continental5 185/50-16
- 4 nwe wieldoppen 'Style' :)

Ook meteen de thermostaat vervangen en de olie en oliefilter ververst.

Ontluchten van de remmen duurde nogal wat langer dan ik bij andere (veel oudere, zonder abs) auto's gewent was. Ik las ook ergens al dat het ontluchten bij iemand niet lukte, maar blijkbaar moet je gewoon een stuk langer doortrappen voordat de lucht mee komt. Was aan beide kanten het geval.

In het ritje van 3km naar het APK station wordt zo'n diesel nog niet eens warm genoeg om de thermostaat te testen, merkte ik al direct dat die Koni active dempers ook écht dempen. Vooral het niet voelbaar tot de aanslag komen en de zeer 'actieve' rebound voelde na de verkeersdrempel heel prettig aan! Hopelijk vandaag APK, dan even wat meer proefritten met de 'nieuwe' auto :)
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jul 2019, 12:44 1 x

In één keer goedgekeurd, yeah! :)
Ook de thermostaat kunnen testen door ietsjes langer te rijden: strak weer op 90 graden, joepie! Lijkt me een stuk zuiniger rijden ook. Snap niet dat iemand daar mee kon doorrijden of zoiets niet ziet. Nou ja, misschien een van de redenen van verkoop geweest.

Dit weekend ook de achterste Koni's ingebouwd en vooral het bakje van de bovenste veerpootschotel eens uitgebaggerd.Letterlijk! Met de schroevendraaier ook de afwatering weer geopend. Leek me wel zo goed even te doen nu ik daar toch bezig was.

Afbeelding

En na de APK even een statieportet van boven geschoten :mrgreen:

Afbeelding

Nu met de deurdranger bezig: bij mij waren/zijn zelfs de popnagels los gekomen! :flushed:
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 jul 2019, 13:48 0 x

Heb je geen stofhoes over de achterdemper gedaan?

Jos.
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 jul 2019, 18:39 0 x

jos_br schreef:
14 jul 2019, 13:48
Heb je geen stofhoes over de achterdemper gedaan?

Jos.
Nee, zat er origineel ook niet...?

Wel nu gezien wat dat nogal vage geluid in de deur maakte: de deurnieten waren zelfs los gekomen!

Dranger uit de deur:
Afbeelding

en de originele plastic rolletjes, die "een beetje" op waren:
Afbeelding

Nu weer met de nieuwe rolletjes van de 'squirl' terug gemonteerd en heerlijk in meerdere standen een deur die blijft staan en geen gekke geluiden meer maakt bij openen en dicht doen! Me very happy!
Misano rode CS FSI, (dood) panoramadak, orig. mistlampen, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, dubbele bodem in kofferbak, 16" velgen, facelift serviceklep
Plaats reactie