Eindelijk weer een A2: Een rode CS 2005

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 jun 2019, 22:52 2 x

Joepie, weer een A2! Na een hoop jaren zonder, nu toch weer rond gaan kijken en dan voor mijn persoonlijke favoriet: een ONK rode CS!
Er moet wel het nodige aan gedaan worden, maar ben er errug blij mee, zeker ook omdat het een hele late is (4-2005) en-ie maar 3 eigenaren voor mij heeft gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft een 3-spaaks stuur (optie of standaard CS?) en 16" velgen.

Valt de kenners hier nog zaken op die niet kloppen mss?
Tnx!
Gebruikersavatar
A3weiss
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jun 2018, 23:19
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jun 2019, 23:04 0 x

Nice! Geen ribbelgrille?
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jun 2019, 23:05 0 x

Kijk, kijk, weer een gevalletje het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Welkom terug! :mrgreen:

Er is erg veel te doen geweest om de gele CS, hoop dat kou hetzelfde bespaard blijft :tongueclose

Het enige dat mij opvalt is de vlakke grille. Vanaf MY juli 2003 werd de ribbelgrille geleverd, vermoed dat deze origineel NL A2 een tijd in de showroom heeft gestaan.

Het 3-spaaks sportstuur is een optie voor elke A2 en komt samen met de ronde pookknop. Fijne combi! En de 16 inch Style velgen staan hem erg goed. Heeft deze de typerende CS bekleding, oftewel rood/zwarte stof? Optionele mistlampen staan hem goed!

Hoe staat het verder met de kilometerstand? Beurten gehad, riem en waterpomp vervangen, etc? Wat staat er verder op het programma?

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst en wellicht tot ziens op een meeting!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

23 jun 2019, 23:20 0 x

Dank heren!
Goeie opmerkingen, interessante info.
Hoe zou je het 'echte bouwjaar' kunnen checken? Ik heb hier de Fahrzeug sticker voor me liggen. Mss is het na te kijken?

Deze Tdi heeft nu net ff 3 ton gereden en boekjes zijn tot 210K (eind 2012) ingevuld, dus ik denk dat er wat achterstalligheid in zit...
Remschijven voor zijn heel erg slecht, een fuseekogel moet vervangen worden (ik hóór hem), thermostaat blijft open hangen denk ik (komt niet hoger dan 70-80 graden) en het interieur moet echt gereinigd worden (tips?)

Ook vertrouw ik deze oliepeil kabeldraad niet want plastic stukje onderaan is erg kort, maar ik weet niet meer hoe lang dat ook alweer moest zijn...Is er nog een draadje met een goeie foto?

Binnenplaat van de achterklep zit half vast (en liet meteen los klep naar beneden trekken) en de achterste hoofdsteunen missen.
Is er nog een goeie achterklep plaat in de club waar alle plastic pikjes nog heel zijn?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jun 2019, 07:03 1 x

Elke A2 ging ooit van glimmende gladde naar de Rib gril...

De CS hoorde een matte te hebben en is alleen met achteraf geklooi door forum leden gedaan!
Het echte bouwjaar vind je in de Asbak, staat een productie datum.

Het achter deel heb ik liggen mits je echt zwarte en geen donker grijze hebt, ga even de pennen controleren... want dit is helaas een bekend probleem.
Zelf enkele met een busje Pleuris Schuim vastgezet en dat plakte prima... tot je er ooit bij moet!
Kleinkinderen zeggen dat er vele op zitten..... dus binnenkort kennis maken?

Maar Welkom en groetjes van een Kasteel Rode..... :@@
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2019, 07:09 1 x

eekhoorntje schreef:
24 jun 2019, 07:03
De CS hoorde een matte te hebben en is alleen met achteraf geklooi door forum leden gedaan!
Het echte bouwjaar vind je in de Asbak, staat een productie datum.
Compleet bij het verkeerde eind @eekhoorntje. Vanaf MY2004 zijn alle A2's voorzien van de ribbelgrille.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

24 jun 2019, 07:30 0 x

De in September 2004 gemaakte en Oktober 2004 in gebruik genomen met Audi papieren voor de datums is ook met doffe gril geleverd, de Rib is er later opgezet en ik denk dat ook Dealers deze wel eens wisselde omdat de Rib beter verkocht en toen nog goedkoop plastic was..... nu indien leverbaar €119,- gezien...

Maar hebben ze nu alle zwarte spiegels of ook in kleur?
Net als sommige zwarte handgrepen hadden?

Vooral het laatste jaar was het in de fabriek onderdelen opmaken en ik zag vreemde langs komen uit 2005.

Ben zelf met onderstaande bezig!
Moet alleen 89x grotere worden dan deze Mandel Beige uit museum....
Verder eerst Open Skype herstellen en schade rechts.....
Deze CS heeft zwarte spiegels en grepen, en ook matte gril en los erbij Rib... uit 2003 terwijl de auto echt 2004 is!
Bijlagen
IMG-20190622-WA0004.jpeg
IMG-20190622-WA0004.jpeg (773.7 KiB) 4365 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 jun 2019, 07:42 0 x

@eekhoorntje Nee, nee en nog eens nee. De ribbelgrille is onderdeel van de facelift, zie laatste alinea: http://www.audia2museum.de/59.html

Verder on-topic blijven graag.

@Airspeed ik vermoed dat onze @koop9 wellicht de productiedatum uit het systeem kan achterhalen. Heb die vraag voor je uitgezet, hij is geen regelmatige bezoeker meer van het forum.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 jun 2019, 08:12 0 x

HansJan schreef:
24 jun 2019, 07:42

@Airspeed ik vermoed dat onze @koop9 wellicht de productiedatum uit het systeem kan achterhalen. Heb die vraag voor je uitgezet, hij is geen regelmatige bezoeker meer van het forum.
Thank you!

Walter
Gebruikersavatar
Airspeed
Audi A2 clublid
Berichten: 357
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

24 jun 2019, 08:43 0 x

HansJan schreef:
23 jun 2019, 23:05
Heeft deze de typerende CS bekleding, oftewel rood/zwarte stof?
Nee, helaas niet! Gewoon lichtgrijs, maar wel de (dacht ik) wat sportievere CS stoelen (iets meer gevormd als ik het me goed herinner, specifiek voor CS modellen?) Denk dat zo'n interieur ook niet zo snel te koop komt, maar als iemand wat hoort, weet, hou ik me graag aanbevolen!
Verder zit er een beetje trieste en niet originele Grundig radio in (zoek nog een originele) en zijn uiteraard de meeste bekende knopjes wit afgesleten. Dacht dat daar een sticker setje voor was toch? Staan die nog ergens online te koop?

Verder is de linker deurdranger los (in de deur), maar begreep dat dat ook een bekend euvel is (gisteravond even wat 'bijgelezen' :) ) en er nwe plastic busjes voor waren? Is daar nog een linkje voor? En ook hoe je een deurpaneel los haalt?

@eekhoorntje: thanks dat je naar je reserve achterklep plaat wilt kijken! Laten we via PB even contact houden?

Groet,
Walter
Plaats reactie