Ik wil mij even voorstellen aan de club

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Krullenbol
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2019, 11:35 0 x

Hallo allemaal,

Ik ben (een) Krullenbol en ik woon in de buurt van Arnhem.
Als dame ben ik redelijk goed technisch onderlegt maar qua kennis en ervaring zeker geen automoteur/-enginieur.
Mijn ervaring met het sleutelen aan auto's en motoren is niet echt gering dus met een beetje goede/duidelijke uitleg ga ik graag een uitdaging aan.

Begin van dit jaar heb ik voor het eerst een Audi A2 gekocht, van een dealer.
Het is een bijzonder fijne auto om meerdere reden.
Lekker ruim, prima wegligging en een stuk veiliger dan mijn vorige auto. ;)

Ik heb wel wat probleem(pjes) met de auto waarvoor ik jullie graag wat vragen stel in een van de andere onderwerpsgroepen.
Hopelijk kunnen jullie mijn A2 ervaring nog verder verbeteren. :blush:

Groetjes Krullenbol
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2019, 13:13 0 x

Ha Krullenbol! Ik zou toch zweren dat mijn vrouw zich hier heeft aangemeld :joy:

Maar evengoed warm welkom hier, leuk dat je de weg naar het A2 Forum (en wellicht later ook de club) hebt gevonden!
Wat kan je zoals over de A2 vertellen? We zijn hier gek op foto's! Verder zien we de uitdagingen graag tegemoet, voor alles een oplossing!

Veel plezier en veilige kilometers met jouw alu kogel gewenst!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Johan 3L

09 jul 2019, 16:50 3 x

Welkom,
Je schrijft
"Als dame ben ik redelijk goed technisch onderlegt maar qua kennis en ervaring zeker geen automoteur/-enginieur. "

Ben ik volkomen met je eens, want

onderlegt moet zijn onderlegd
automoteur moet zijn automonteur
enginieur moet zijn ingenieur

Sorry, maar ik kon deze niet laten schieten
ArcSissy
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 jul 2019, 17:50 0 x

Hoi @Krullenbol,

Welkom op het forum en ik denk dat je hier veel antwoorden gaat vinden op jouw A2 vragen. Ik heb zo’n jaar geleden ook een A2 aangeschaft, nadat ik me hier de nodige moed had ingelezen en de echte A2 Dokter heb leren kennen ... en toen de sprong in het diepe.
Ik ben nu een jaar verder en heb veel meer gedaan dan ik me voor had genomen. Veel van de benodigde kennis en ook voorbeelden heb ik op dit forum opgedaan. Daarnaast is de kwaliteit van de materialen zo goed, dat ik de angst voor ‘kaput machen’ heb verloren. Het is een leuke auto om aan te sleutelen, apart en erg dankbaar.

Ik wens je veel plezier bij jouw A2 avonturen en het lijkt me leuk als we elkaar een keertje ergens tegen komen.

ArcSissy
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie

09 jul 2019, 20:57 0 x

HansJan schreef:
09 jul 2019, 13:13
Ha Krullenbol! Ik zou toch zweren dat mijn vrouw zich hier heeft aangemeld :joy:
@HansJan , will Je mijn text niet stellen. :tongueclose

@Krullenbol , Welkom op het forum. Denk dat je je antwoorden hier wel gaat vinden.

Leuk dat we een dame in ons midden mogen verwelkomen en die ook nog een beetje motoriesge kennes ;) in huis heeft. :thumbmin:

Wens je heel veel plezier op het forum en mooie kilometers toe.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

09 jul 2019, 21:57 0 x

Welkom...
betutteling is zinloos; passie is Goud
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2019, 23:12 0 x

Veertienmeizeventien schreef:
09 jul 2019, 21:57
Welkom...
De rest volgt na een goede nachtrust ... ?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 jul 2019, 02:28 0 x

Een H E E L Hartelijk en warm welkom op het A2 forum! Uiteraard veel plezierige kilometers met je nieuwe wielen, en graag zie ik een feateauh van je.......... A2 :blush: ;)

Problemen worden hier soms gepareerd met nog meer problemen :rolleyes: (neem ze gerust met een korrel/berg zout!), maar voor alles is een oplossing te vinden uiteindelijk.
Dus schroom niet, en spui je technische problemen in de desbetreffende afdelingen hier op het forum; Er zit altijd wel een antwoord tussen waar je mee uit de voeten kan.

Cheers, Menno.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

10 jul 2019, 07:14 0 x

Hartelijk Welkom,

Het enige risico wat we nu lopen dat er een Meeting in Arnhem gaat komen....
Zoveel uit 1 relatief niet zo grote stad?

Veel leesplezier en hoe meer je leest, des te meer je wilt.....
Ik kocht nu 4 jaren terug deze na ooit erg prijzig te zijn en ben nu zwaar besmet met de A2 ziekte.
En ja, ook mijn familie is nu slachtoffer geworden van deze betaalbare ziekte.

Het is een Auto die mede door het Aluminum langer mee kan dan de VW Polo, Seat Ibiza en Skoda Fabia van zelfde VAG groep. Onderdelen zat voor de motor, zolang het juiste wordt gebruikt!

Wel handig als je via de zoekfunctie rechtsboven dit soort fouten van een plaatselijke garage kunt voorkomen, of je ga met je A2 naar de A2 dokter in Waalwijk! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid

10 jul 2019, 21:24 0 x

HansJan schreef:
09 jul 2019, 23:12
Veertienmeizeventien schreef:
09 jul 2019, 21:57
Welkom...
De rest volgt na een goede nachtrust ... ?

Haha! goei...

ik dacht: laat ik nu eens geen fout maken ...

Maar dacht al: ik krijg gelazer met zo'n kort bericht...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Plaats reactie