Na jarenlang geen auto te hebben gehad (Amsterdammers he) toch maar weer eens op zoek gegaan naar een auto, met een dochtertje van 4 toch wel heel handig. Lang getwijfeld tussen een Laguna 2 en een Audi a2 (bijna elkaars tegenpool maar ik vind het beide hele mooie auto's) nu toch de knoop doorgehakt en een a2 gekocht.
Ik neem de auto over van particulieren (tweede eigenaar) die er om ouderdomsredenen afstand van doen. Eerste eigenaar heeft hem onderhouden bij Audi en vorig jaar zijn de distributie etc. vervangen door de huidige eigenaren. Het betreft een 1.4 benzine uit 2002 met 230.000 op de teller in licht metallic blauw met blauwe gestreepte (als jullie begrijpen wat ik bedoel) bekleding, ik vind het een prachtige combi. De auto beschikt verder over auto airco, een OSS (die zover ik kan zien het wonderwel goed doet). Behoorlijk goed gekeken en behalve één middelste luchtrooster dat het niet doet tot nu toe geen gebreken kunnen vinden. Er zullen ongetwijfeld nog wel wat dingetjes zijn, dus roep maar vast wat waarschuwingen

Ik haal de auto zaterdag op en heb er ontzettend veel zin in, gewoon een heel bijzondere auto. Al twee keer telefonische feedback gehad van Eenink en de A2 dokter, leuk om te zien dat er echt heel veel liefhebbers zijn. Eerste wat ik wil doen is een cruisecontrol laten inbouwen, trekhaak twijfelen we nog over vanwege de hoge kosten, maar kan wel erg handig zijn om bijvoorbeeld kinderfietsje mee te nemen als we gaan kamperen.
Mijn laatste auto was een mercedes w123 waar we heel veel plezier hebben gehad van het forum dat daarvoor bestond, met name om de roest een beetje in toom te houden. Roest verwacht ik bij deze auto niet

Ik probeer dit weekend of volgende week wat foto's te posten.