Hallo sinds mei 2013 in het bezit van de A2 1.6 Fsi. heerlijke complete auto. Qua kwaliteit prijs geen betere auto tegengekomen. Ook de recente ontwikkelingen om de auto om te bouwen tot elektrisch vind ik zeer interessant. Een tijdloos concept dus.
Vanaf dag 1 krijg ik een motormanagementstoring van de lamda sonde sensor. Vervangen maar probleem blijft. Ik had het idee dat het verder geen invloed had op de prestaties van de auto en op advies van monteur gewoon mee doorgereden.
Afgelopen maanden begint de auto in een algehele storing te schieten. Alarmgeluid en alle lampjes gaan branden. Auto is stationair ook zenuwachtig. Je hebt het idee dat de gastoevoer niet regelmatig is. Gasklephuis is schoongemaakt maar probleem blijft. Kan het de verdeler zijn of toch ook de lamda sonde sensoren?
Overigens gisteren de deurvangers vervangen. Eitje met juiste aanwijzingen van het forum!
Blij dat ik jullie ben tegengekomen. Super site!
even voorstellen
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
6 jaren wachten? Dat is snel.
Maar welkom en ik denk dat @jos_br een beter alternatief is gezien de storingen.
Naar batterij auto ombouwen is veel werk en zit je al snel een heel jaar zonder auto.
Tot later!
Maar welkom en ik denk dat @jos_br een beter alternatief is gezien de storingen.
Naar batterij auto ombouwen is veel werk en zit je al snel een heel jaar zonder auto.
Tot later!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Een mankement aan de lambda sensor levert in ieder geval een geel motorlampje op. En helaas een verdeler is er niet bij de FSi .
Wat het dan wel is kan je pas over gaan denken als er wat meer foutcodes bekend zijn. Ik zou hem even bij Terpstra uit laten lezen, die werken regelmatig met A2-s.
http://www.autobedrijfterpstra.com/
Wat het dan wel is kan je pas over gaan denken als er wat meer foutcodes bekend zijn. Ik zou hem even bij Terpstra uit laten lezen, die werken regelmatig met A2-s.
http://www.autobedrijfterpstra.com/
- Lar
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Welkom. Er gaat niets boven een BAD. Nadat ik de NOx sensor heb laten wegschrijven, zijn er meerdere storingen verdwenen. Als je m laat uitlezen, wil je dan de foutcodes met het forum delen? Gr
- jongsma
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
even een update. problemen bleken toch te komen vanuit gasklephuis. Duur grapje voor 1.6fsi. Bij toeval kwam ik terecht op alieexpress en daar kon ik een gasklephuis bestelllen voor EUR 86,- in nederland EUR 1300,-. Gokje gewaagd vond het verschil te groot. Rijdt nu ongeveer een maand en de auto rijdt heerlijk. Niet meer zenuwachtig. en alle alarmbellen zijn niet meer afgegaan. Oude gasklephuis bekeken was wel iets smerig maar tandwielen etc leken allemaal goed. Zijn de meeste problemen met het gasklephuis elektronisch of toch de aanslag op de klep? Ik heb nu nog alleen de P2209 $10 melding de lambdasensor/nox sensor. Geinformeerd bij een chiptuner deze kan het laten wegschrijven of toch een nieuwe sensor. Ik twijfel nog
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Chip tuner?
Meestal niet goedkoopste en de eerder genoemde Terpstra en Jos_Br zijn voordeliger en deskundiger voor A2 storingen.
Je hebt kans dat reinigen voldoende was, maar het kan zonder storingen.
Of zijn de injectoren verschillend geworden, ooit een BAD gereinigd en laten bij regelen en daarna liep deze schoner en zuiniger.... storing bleef weg.
En nog leuker ik reed vandaag door de BAD straat, ook in Friesland!
Gewoon in Gordyk.
Meestal niet goedkoopste en de eerder genoemde Terpstra en Jos_Br zijn voordeliger en deskundiger voor A2 storingen.
Je hebt kans dat reinigen voldoende was, maar het kan zonder storingen.
Of zijn de injectoren verschillend geworden, ooit een BAD gereinigd en laten bij regelen en daarna liep deze schoner en zuiniger.... storing bleef weg.
En nog leuker ik reed vandaag door de BAD straat, ook in Friesland!
Gewoon in Gordyk.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ja....
Niet zo makkelijk om advies te geven,
Aan de ene kant, je rijdt al 6 jaar met het motormanagementlampje aan
dus dat is nu wel gewoon geworden. En als het inhouden en noodloop door het nieuwe gasklephuis zijn opgelost zou ik zeggen gewoon doorrijden.
Aan de andere kant kan een defecte NOx sensor op den duur ook weer voor nieuwe problemen gaan zorgen.
Een nieuwe NOx sensor zit iets boven de €200, dus dat kan je ook nog een keer proberen . Het verwisselen is niet echt moeilijk als je de beschikking over een brug hebt. De bevestiging van de uitlaat isolatie schildjes is even een uitdaging die breken snel af. Op het Engelse forum staat het verwisselen van de NOx sensor wel beschreven.
Dan blijft er nog een mogelijkheid over: de controller van de NOx sensor is stuk. Dat is een kastje die tussen de NOx sensor en de motorECU zit( in de geheime ruimte voor de bestuurders stoel) Dat wordt even een probleem om die te krijgen, 2 e hands bijna niet leverbaar en nieuw? Maar ik weet dat @luukske er 1 heeft liggen daar zou je dan de evt fout mee op kunnen sporen. En zo komen we toch weer bij de A2 dokter
Niet zo makkelijk om advies te geven,
Aan de ene kant, je rijdt al 6 jaar met het motormanagementlampje aan
dus dat is nu wel gewoon geworden. En als het inhouden en noodloop door het nieuwe gasklephuis zijn opgelost zou ik zeggen gewoon doorrijden.
Aan de andere kant kan een defecte NOx sensor op den duur ook weer voor nieuwe problemen gaan zorgen.
Een nieuwe NOx sensor zit iets boven de €200, dus dat kan je ook nog een keer proberen . Het verwisselen is niet echt moeilijk als je de beschikking over een brug hebt. De bevestiging van de uitlaat isolatie schildjes is even een uitdaging die breken snel af. Op het Engelse forum staat het verwisselen van de NOx sensor wel beschreven.
Dan blijft er nog een mogelijkheid over: de controller van de NOx sensor is stuk. Dat is een kastje die tussen de NOx sensor en de motorECU zit( in de geheime ruimte voor de bestuurders stoel) Dat wordt even een probleem om die te krijgen, 2 e hands bijna niet leverbaar en nieuw? Maar ik weet dat @luukske er 1 heeft liggen daar zou je dan de evt fout mee op kunnen sporen. En zo komen we toch weer bij de A2 dokter