Lilibee en mijn A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Lilibee
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:08
Locatie: Belgie
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 aug 2019, 20:19 2 x

Beste forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Liliane, Nederlandse maar ik woon al sinds 1996 in België. Mijn man Hub is ook Nederlander, een echte Zuid Limburger en ook een echte auto poetser :) Ik kom van oorsprong van Goeree-Overflakkee.

Ik heb de A2 een maandje geleden gekocht bij een handelaar in Antwerpen. We komen 31 augustus ook naar het treffen, het lijkt me echt heel leuk, allemaal van die A tweetjes bij elkaar.

Vandaag zijn we naar een AUDI dealer in Aken, Duitsland geweest, niet zo ver van hier. Het zonnedak maakte rare geluiden bij het overlappen van de delen, er zat in 1 koplamp wat vocht, de achterruit verwarming werkt aan het bovenste deel niet en we hadden een vraag over de stoelen die dus niet geweldig zitten zoals jullie ook al ervaren hebben.

Het zonnedak had gelukkig alleen een beetje smeer nodig om niet meer te knarsen en voor de koplamp moet een dichtingkje besteld worden. De achterruit verwarming zou 650 moeten gaan kosten dus die laten we even zitten.

De stoelen gaan we bij een (auto)meubelmaker laten opvullen. Ze moeten dan wel gedemonteerd aangeleverd worden. Voor 31/8 zal het wel gebeurt zijn. Het zou tussen de 80-120 euro per stoel kosten, zonder het in-en uithalen.

Hoe zijn jullie ervaringen met het opvullen van stoelen?

Groetjes Liliane
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2019, 00:30 0 x

Hoi Liliane,

Allereerst welkom hier en van harte gefeliciteerd met je A2! Omdat het overgrote deel van jouw verhaal een introductie betreft heb ik je verhaal naar de categorie "Even voorstellen" verplaatst.

De antwoorden op jouw vragen zullen vast snel volgen. En als Hub toch zo'n poetser is dan volgen wat mooie plaatjes vast vanzelf!

Veel fijne en veilige kilometers gewenst en tot ziens op de meeting! Vergeet je niet aan te melden :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 aug 2019, 08:42 0 x

Welkom Lilianne,

De stoelen, een Diesel met veel Km of veel in en uitstappen, of heeft een vorige eigenaar scheef in je auto gezeten... ?
Zit fouten geven scheef gezakte stoelen en rug klachten bij deze persoon!

Verder zijn de meeste tevreden over de vrij stevige stoelen, en opvullen met stevig schuim is wel vaker nodig.
Maar denk om de Airbags, die zitten in zijkant en bij zomaar loshalen kunnen ze ploffen.
Daarom willen ze alleen losse stoelen doen.

Een nieuwe raam is lijmen.... andere klep in kleur wisselen is dan voordeliger vaak mits je die kunt vinden.
Of met loup goed kijken of er een breuk te vinden is, licht opschuren, door solderen en zaterdag 31 augustus kom ik zeker als ik tijd heb even snuffelen.... bij andere Audi al eerder zo hersteld.
Oorzaak is teveel bagage van vorige eigenaar en slordig dicht rammen!


Veel lees plezier hier en tot 31 augustus... ik weet nog niet of ik die dag kan helaas...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 aug 2019, 09:52 1 x

Welkom welkom!
De stoelen van een A2 zullen van mij nooit een prijs krijgen qua zitcomfort. Het zitvlak is vrij kort (voor figuren van normale lengte), ze zijn vrij smal en zitten hard. Ik vraag me af of opvullen hier iets aan gaat verbeteren. Volgens mij kun je beter op zoek gaan naar twee andere stoelen. Uit een ander model Audi (A3?) of VW (Golf?). Er zijn ook handelaren die op Marktplaats speciale stoelen van merken als Scheel of Ass aanbieden. Kijk goed of de andere stoelen niet te breed uitvallen en of de montage geen onoverkomelijke problemen gaat opleveren... Succes!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2019, 10:05 0 x

De sportstoelen zitten echter heerlijk ;)
Op eBay Kleinanzeigen worden momenteel twee sets aangeboden, van de S-Line notabene:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-1777

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 5-223-5862
(met kleine scheur in bestuurderszitting)

Alternatief zijn de stoelen uit de eerste generatie TT of zelfs de A1 zoals je reeds had gevonden. Maar in die gevallen zijn aanpassingen aan onderstel nodig.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 aug 2019, 16:34 3 x

HansJan schreef:
09 aug 2019, 10:05
De sportstoelen zitten echter heerlijk ;)
Op eBay Kleinanzeigen worden momenteel twee sets aangeboden, van de S-Line notabene
Ik kan beamen dat het fijn rijden is op deze stoelen. (:
Gebruikersavatar
BlauweA2
Berichten: 342
Lid geworden op: 29 jul 2017, 07:47
Locatie: Leudal
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2019, 19:41 0 x

Hallo Liliane, welkom,

Zoek op Ebaykleinanzeigen ook eens op "Audi A2 Schlachtfest".
Mogelijk dat je op die manier nog aan mooie stoelen kan komen.
Succes !
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 aug 2019, 20:55 2 x

Leuke voorstelronde; 3 landenpunt.

Stoelen zijn inderdaad glijbanen en knap dat je in dit jaargetijde er achter bent gekomen dat de achteruitverwarming niet optimaal werkt.

Gelukkig kunnen we ons nog verheugen op de foto's...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 aug 2019, 10:56 0 x

Kreeg onderstaand bericht via PB.

Kobus ik stuur dit bericht naar jou, het is voor iedereen.

Verstuurd op: Gisteren, 23:39
Van: Lilibee
Ontvanger: kobus1978

Beste forumleden,

Dank voor al jullie reacties.

Er heeft zich inmiddels wel een nieuwe situatie voorgedaan, waardoor we geen tweede auto meer nodig hebben en de A2 dus al weer verkocht kan worden.

We hadden hem speciaal gekocht omdat ik weer wilde gaan werken maar daar ben ik al gauw weer van terug gekomen. Ik werk nu van thuis uit dus is het te gek om een auto voor de deur te hebben die niet gebruikt wordt.

Dus dat is al gelijk een teleurstellend bericht van het nieuwe lid, tenzij iemand een mooie zilverkleurige A2 wil overnemen.

Ik hoor wel wat jullie vinden. Het is misschien geen leuk bericht maar ik moet ook realistisch zijn helaas.

Met vriendelijke groeten, Lilibee
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

12 aug 2019, 12:46 0 x

Beste Lillibee,

Je mag als forumlid ook de auto te koop zetten, met vraagprijs en foto's en helaas zijn diesels iets minder populair, maar de 90 Pk is wel leuk.

Omdat Peter Maathuis er ook al een in aanbieding heeft, dat kan even duren maar liefhebbers genoeg.
Veel plezier met thuiswerk, dan is een Diesel overbodig en dat kan gebeuren.
Zelf blijf ik op Benzine en LPG rijden, wegens de milieu eisen die overal steeds strenger worden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie