Goedenavond allemaal, allereerst even voorstellen: mijn naam is Stefan en al jaren heb ik een voorkeur voor Audi. Mijn huidige auto is een A3 Limousine en dat blijft voorlopig ook zo. Nu mijn vrouw en ik sinds een half jaar een dochter hebben zijn we op zoek naar een 2e auto. Mijn vrouw heeft haar zinnen gezet op een A2, nadat ze er verliefd op is geworden doordat mijn schoonvader er sinds een paar jaar één heeft. Vrijdag hopen we een A2 over te nemen van een particulier. De dealer had de voorkeur, maar na vele louche handelaren was deze particulier een verademing. Wel een import en qua historie maar beperkt inzichtelijk. Graag wil ik een aankoopkeuring doen. Heeft iemand ervaring hiermee en maakt het nog veel uit of de Audi dealer (lijken goedkoper) of een BOVAG garage het doet? Ik snap dat het vooral afhankelijk is van een monteur die er is/de ervaring met A2’s.
Hopelijk weten we binnenkort nog een set originele 16” 6-arms te scoren (iemand een tip?) dan kunnen we we tegenaan.
De laatste weken heb ik hier stiekem meegelezen, leuk om zelf mee te kunnen doen straks. Het gaat overigens om een A2 uit 2004, 1.4 benzine. Wel wat mitsen en maren (vlekken in de bekleding, voordeur links wat stroef, achterklep lijkt wat kuren te hebben, krasjes op de achterbumper) maar lijkt niet heel groots te zijn en een uitdaging er weer een nette wagen van te maken. Afijn, we spreken elkaar:)
Bijna een A2!
- Delphingrey88
- Motortype: Weet ik niet
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom,
Wat betreft de aankoopkeuring, dat zou je bij de A2 dokter kunnen doen. Het is dan wel verstandig even een afspraak te maken, hij heeft het erg druk.
Wat betreft de aankoopkeuring, dat zou je bij de A2 dokter kunnen doen. Het is dan wel verstandig even een afspraak te maken, hij heeft het erg druk.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Aanvullend advies;
Niet alleen laten keuren maar vraag aan de verkoper of je een grote beurt daar mag geven!
Die kale beurt betaal jij volledig zelf natuurlijk.
En dan alles wat er nog meer word gevonden word verrekend met de volle vraagprijs!
Als hij een goede leverde kreeg hij zonder zeuren de volle vraagprijs.....
En anders, jammer voor hem dan!
Ik heb het vaker zo gedaan, en achteraf was ik blij , verkoper zelden!
Niet alleen laten keuren maar vraag aan de verkoper of je een grote beurt daar mag geven!
Die kale beurt betaal jij volledig zelf natuurlijk.
En dan alles wat er nog meer word gevonden word verrekend met de volle vraagprijs!
Als hij een goede leverde kreeg hij zonder zeuren de volle vraagprijs.....
En anders, jammer voor hem dan!
Ik heb het vaker zo gedaan, en achteraf was ik blij , verkoper zelden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...