8 maanden blij met de A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2019, 13:34 0 x

Het wordt tijd dat ik me eens voorstel. Vandaag heb ik me geregistreerd op dit forum, maar al sinds eind vorig jaar lees ik met belangstelling mee. In januari heb ik zelf een A2 gekocht, een benzine BBY-uitvoering met km-stand 232.000. Jan Eenink in Vorden heeft hem gekeurd en een aantal kleine reparaties uitgevoerd. Het belangrijkste waren een kapotte schakeling in het deurslot, waardoor de benzineklep niet meer open ging, en een lekkende olieafscheider. Sindsdien heb ik de gasveren van de achterklep vervangen, de airco laten vullen en de gasklep laten reinigen.

De discussie in dit forum over een vieze voorruit herinnerde mij er aan dat bij mij de voorruit geërodeerd was met ruitewisserstrepen. Dat gaf in het donker in het licht van koplampen van tegenliggers veel hinderlijk strooilicht. Ik heb de ruit in Apeldoorn laten polijsten en daarna was het zicht weer volkomen helder.

Inmiddels heb ik zo'n 10.000 km gereden en ben erg tevreden over de auto. Hij is ruim, comfortabel en zuinig (1 op 18 a 19).
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 sep 2019, 14:13 0 x

Hi Marti,

Welkom hier! Kan je nog wat meer vertellen over jouw A2? Kleur, opties, etc? We zijn hier ook gek op foto's. Zuinig is-tie in elk geval, neem aan dat je veel langere afstanden rijdt? Ben je nog van plan om modificaties uit te voeren?

Het polijsten van de voorruit is een interessante; ik heb ooit begrepen dat dit vertekening kan opleveren. Hoe ervaar jij dat? Die strepen krijgen de ruiten tzt allemaal. Is dit een kostbare ingreep?

Veel fijne en veilige kilometers gewenst! :)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 sep 2019, 11:04 1 x

De auto is lichtgrijs en heeft geen bijzondere opties. De hele 'optielijst' van deze auto is voor zover ik weet standaard. Alhoewel, de cruise control is wel extra geloof ik en die stel ik erg op prijs.

Dat de auto zuinig is komt ook door mijn rijstijl: vlot doortrekken maar met maximum 100 en regelmatig langere afstanden op 80-km wegen. De auto nodigt door de stille en niet al te krachtige motor uit tot rustig rijden en dat bevalt me wel. Mijn 2-wielige motor moet ik veel bewuster temmen.
Voor mij dus geen probleem als de maximum snelheid terug gaat naar 100 voor een verminderde stikstofuitstoot.

Het polijsten van de voorruit kostte ongeveer 80 euro, meen ik. De polijstmachine kan niet tot aan de rand van het glas komen en daar zie je dan ook nog de oude streepjes in het glas. Er wordt zo weinig weggehaald dat er geen enkele sprake is van vertekening, ook niet aan de randen. Ik kan het aanbevelen.
Gebruikersavatar
trebbor77
Audi A2 clublid
Berichten: 415
Lid geworden op: 20 sep 2017, 14:25
Locatie: Barneveld
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 sep 2019, 13:51 0 x

we gluren hier graag....foto's? :)
Plaats reactie