Ik ben sinds gisteren eigenaar van mijn eerste A2. Het is een beetje een klusprojectje, maar ik heb op dit moment tijd, dus prima om m weer een beetje toonbaar te krijgen. Ik heb de A2 altijd een hele leuke innovatieve auto gevonden, dus nu toch maar eens eentje aangeschaft.
De auto: een donkergroen (alhoewel ook een beetje blauwig in de zon) metallic exemplaar uit 2001 met een 1.4 benzinemotortje. Beige van binnen en met niet werkend panorama dak. Hij (of is het meer een zij?)heeft 280.000km achter de kiezen en ziet er op dit moment niet heel fris uit. Ik denk dat de laatste wasbeurt 3 jaar geleden is geweest en er is 6 jaar fanatiek in gerookt met een ongelooflijk vieze bruine aanslag tot gevolg. Dat combineert lekker met de loslatende softlack

Hij heeft wel wat noodzakelijk onderhoud gehad, oa waterpomp en distributie bij 225dkm en een beurt 15dkm geleden, maar wel tijd voor nieuwe olie en filters. Verder nog geen hele gekke dingen gezien, de banden zijn wel van hele matige merken en zingen enorm. En het motorlampje brandt, dat zou een lambdasonde zijn vlgs de verkoper. Maar eens uitlezen.
Prio 1 nu de rembekrachtiger -> sist flink bij het rempedaal en ben er na klein beetje onderzoek wel achter dat het idd de bekrachtiger is. Had al voor de koop gezien dat die dingen nieuw goud geld kosten (de eerst serie, met electronica in de bekrachtiger) en daarbij zit ie op een erg vervelende plek.... dus nu via de onderdelenlijn een tweedehands exemplaar gekocht, 450 euro nieuw is me teveel...
Vandaag het plastic van het interieur schoongemaakt, van de week maar eens een stoomreiniger huren voor de bekleding. En hopelijk dan allemaal iets frisser.