Ik wil me even voorstellen. Ik ben Henk, woon in Wolvega en heb mijn eerste Audi A2 gekocht. Straks ga ik hem ophalen. Het is een blauwe uit 2004 met 195.000 op de teller. Ik ben al een poosje aan het zoeken en ben er veel tegen gekomen met een onlogische kilometerstand. Daarom heb ik gekozen voor een A2 die origineel in Nederland is afgeleverd. Hij heeft voor mij 2 eigenaren gehad. Het is nog wel spannend hoe het zit met de staat van onderhoud en vooral de distributieriem. Ik heb contact gehad met de eerste eigenaar en daar heeft ie alle onderhoud gehad. Die heeft rond de 80.000 km. een nieuwe distributieriem laten plaatsen. Hij zou dus al lang een nieuwe gehad moeten hebben. Vanmiddag rijdt ik gelijk naar de garage om het te laten checken.
Veel rijplezier
Henk
Eindelijk een A2
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom Henk.
Mits goed onderhouden kunnen ze lang mee, en ik wens je veel leesplezier hier.
Dan ontdekte je vele mogelijkheden, vaak hoe je dingen zelf kunt oplossen, en wie nog meer in Friesland wonen, zoals voor uitlezen je niet naar dure dealer hoeft als je weet wie ook dit kastje heeft.
En straks een foto plaatsen? Meestal perfect gepoetst en later is dat bij de meeste anders...
Mits goed onderhouden kunnen ze lang mee, en ik wens je veel leesplezier hier.
Dan ontdekte je vele mogelijkheden, vaak hoe je dingen zelf kunt oplossen, en wie nog meer in Friesland wonen, zoals voor uitlezen je niet naar dure dealer hoeft als je weet wie ook dit kastje heeft.
En straks een foto plaatsen? Meestal perfect gepoetst en later is dat bij de meeste anders...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
prachtig kenteken
betutteling is zinloos; passie is Goud
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom Henk en wat een mooie aanwinst!
Tip: controleer of je wisserarm, specifiek dat zwarte blokje onder het wisserblad, niet teveel speling heeft en daardoor rust op de voorruit waardoor je krassen krijgt in je voorruit tijdens het wissen.
Heb ik pas geleden ontdekt bij mijn A2 en de schade was een diepe kras in de voorruit en een nieuwe wisserarm met wisserblad wat mij € 100,- koste.
Andere tip:
Vervang zo snel mogelijk de schroefjes van je kenteken verlichting door RVS exemplaren.
De originele schroefjes gaan roesten en zullen op een gegeven moment afbreken tijdens uitschroeven.
Vervanging van kenteken verlichting is dan noodzakelijk en is geen leuk klusje.
Helaas staat ook dit klusje op mijn to-do-lijst.
Verder heel veel rijplezier gewenst!
Tip: controleer of je wisserarm, specifiek dat zwarte blokje onder het wisserblad, niet teveel speling heeft en daardoor rust op de voorruit waardoor je krassen krijgt in je voorruit tijdens het wissen.
Heb ik pas geleden ontdekt bij mijn A2 en de schade was een diepe kras in de voorruit en een nieuwe wisserarm met wisserblad wat mij € 100,- koste.
Andere tip:
Vervang zo snel mogelijk de schroefjes van je kenteken verlichting door RVS exemplaren.
De originele schroefjes gaan roesten en zullen op een gegeven moment afbreken tijdens uitschroeven.
Vervanging van kenteken verlichting is dan noodzakelijk en is geen leuk klusje.
Helaas staat ook dit klusje op mijn to-do-lijst.
Verder heel veel rijplezier gewenst!
- henk1857
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bedankt voor de tips en complimenten.
Vrijdag bij EJR techniek een nieuwe distributieriem laten plaatsen. Geweldig dat dit op zeer korte termijn kon! Bleek dat ook de voorstemmen slecht waren. Nieuwe schijven en blokken erop. De A2 is helemaal top. Ik rijdt er met erg veel plezier in.
Groeten Henk
Vrijdag bij EJR techniek een nieuwe distributieriem laten plaatsen. Geweldig dat dit op zeer korte termijn kon! Bleek dat ook de voorstemmen slecht waren. Nieuwe schijven en blokken erop. De A2 is helemaal top. Ik rijdt er met erg veel plezier in.
Groeten Henk