Van een oud vrouwtje geweest
- Robtopus
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Goedenavond mede forumleden,
Sinds 1,5 week ben ik de trotse eigenaar van een Audi A2. Een 1.6 FSI met S-line uitrusting. Omdat mijn vrouw wat meer gaat werken en ik auto's lenen snel zat was, ben ik op zoek gegaan naar een fijne 2e auto. Bij voorkeur een youngtimer zonder dat het een koekblik wordt. Dat ik bij een Audi A2 uit zou komen had ik snel bedacht. Degelijk gebouwd, niet te krap, leuk model, fijne opties mogelijk.
Mijn speurtocht leidde mij naar de kop van Noord-Holland. Daar werd een (op het oog) heel aardige A2 aangeboden. Ik ben gaan kijken, heb proefgereden en hem gelijk mee naar huis genomen.
Het gaat dus om een grijze (Delfingrau Metallic) A2 met nog net geen 100k op de teller. De eigenaar wist me te vertellen dat deze auto van zijn ouders geweest is. Vader overleden en moeder reed er de laatste jaren weinig mee. Dat is hem aan te zien. Op wat krassen op de (mooie) velgen en de achterschermen na, punt gaaf. En dat na 17 jaar.
Ook het rijden is een feest. 110 pk op nog geen 1000 kg. Het S-line onderstel en de platte banden voel je wel, maar geeft ook veel communicatie. Het pookje schakelt heerlijk direct. Ik rijd mijn meeste km's nog in een Volvo V70, dus ben wellicht niet zoveel gewent.
Het lid worden van dit forum lijkt me vooral handig en leuk om wat doe het zelf projectjes aan de auto uit te voeren. Veel (alles) is al door jullie gedaan, ik hoop wat te kopiëren en jullie daarvan te vertellen. Denk aan: lichtschakelaar, veren achterklep, GROM op radio, velgen herstellen en spuiten.
Zoals ik het nu bekijk, blijft de A2 wel een tijdje, wat een fijne wagen. Tot later.
Rob
Sinds 1,5 week ben ik de trotse eigenaar van een Audi A2. Een 1.6 FSI met S-line uitrusting. Omdat mijn vrouw wat meer gaat werken en ik auto's lenen snel zat was, ben ik op zoek gegaan naar een fijne 2e auto. Bij voorkeur een youngtimer zonder dat het een koekblik wordt. Dat ik bij een Audi A2 uit zou komen had ik snel bedacht. Degelijk gebouwd, niet te krap, leuk model, fijne opties mogelijk.
Mijn speurtocht leidde mij naar de kop van Noord-Holland. Daar werd een (op het oog) heel aardige A2 aangeboden. Ik ben gaan kijken, heb proefgereden en hem gelijk mee naar huis genomen.
Het gaat dus om een grijze (Delfingrau Metallic) A2 met nog net geen 100k op de teller. De eigenaar wist me te vertellen dat deze auto van zijn ouders geweest is. Vader overleden en moeder reed er de laatste jaren weinig mee. Dat is hem aan te zien. Op wat krassen op de (mooie) velgen en de achterschermen na, punt gaaf. En dat na 17 jaar.
Ook het rijden is een feest. 110 pk op nog geen 1000 kg. Het S-line onderstel en de platte banden voel je wel, maar geeft ook veel communicatie. Het pookje schakelt heerlijk direct. Ik rijd mijn meeste km's nog in een Volvo V70, dus ben wellicht niet zoveel gewent.
Het lid worden van dit forum lijkt me vooral handig en leuk om wat doe het zelf projectjes aan de auto uit te voeren. Veel (alles) is al door jullie gedaan, ik hoop wat te kopiëren en jullie daarvan te vertellen. Denk aan: lichtschakelaar, veren achterklep, GROM op radio, velgen herstellen en spuiten.
Zoals ik het nu bekijk, blijft de A2 wel een tijdje, wat een fijne wagen. Tot later.
Rob
- Bijlagen
-
- Van buiten
- WhatsApp Image 2019-12-28 at 20.15.16.jpeg (218.84 KiB) 3652 keer bekeken
-
- Van binnen
- WhatsApp Image 2019-12-28 at 21.49.35.jpeg (42.48 KiB) 3652 keer bekeken
1.6 | S-line | Delfingrau | 2002
Ik geloof je op je woord dat ie van een oud stel afkomt, al zou ik er op een willekeurige MP advertentie meer moeite mee hebben het te geloven.
Daarentegen is het een mooie A2 waar je vast wel heel veel kilometers mee kan maken (of iemand anders)
Daarentegen is het een mooie A2 waar je vast wel heel veel kilometers mee kan maken (of iemand anders)
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Wooohooo, welkom Rob, wat een gaaf ding en die km stand...... Poeh, poeh! Sportstoelen zien er ook nog goed uit, enjoy en veel plezier ermee.
OH, bijna vergeten; Volvo V70.......
.
OH, bijna vergeten; Volvo V70.......

ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Mooie wagen Rob! Ik ben echt niet jaloers hoor, heus niet... Wat een geluk dat je aan zo'n auto bent gekomen.
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Nou dat is idd echt een hele mooie
. Veel plezier ervan en als je wat wilt weten, gewoon search functie gebruiken. Als je niet hebt gevonden een topic starten en vragen .
Tot op een meeting misschien

Tot op een meeting misschien
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ja dat stuurt prima met zo’n s-line onderstel.
Gefeliciteerd met je “ nieuwe” auto.
Misschien niet nodig om te zeggen, maar ga niet besparen op brandstof, daar krijg je problemen mee. Geen E -10 maar een goede premium brandstof met Ron98 minimaal( en dan ook nog E5).
Succes!
Gefeliciteerd met je “ nieuwe” auto.
Misschien niet nodig om te zeggen, maar ga niet besparen op brandstof, daar krijg je problemen mee. Geen E -10 maar een goede premium brandstof met Ron98 minimaal( en dan ook nog E5).
Succes!
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom R
b,
Van
te met je aanwinst. Veel plezier met lezen op het forum en veilige km toe geweest.

Van

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Welkom Dolfijn grijze!
Ik heb ook een 1.6 gekocht, iets meer km en minder goede.
402.204km en ondanks OSS en nog meer leuke dingen,
Niet vergelijkbaar dus, ondanks kleur en 1.6....
Ik heb er veel werk aan gehad, en hoop dat je juist tegenovergestelde hebt.
Ruim €1200,- onderdelen gemonteerd!
Tot naast elkaar op meeting!
Ik heb ook een 1.6 gekocht, iets meer km en minder goede.
402.204km en ondanks OSS en nog meer leuke dingen,
Niet vergelijkbaar dus, ondanks kleur en 1.6....
Ik heb er veel werk aan gehad, en hoop dat je juist tegenovergestelde hebt.
Ruim €1200,- onderdelen gemonteerd!
Tot naast elkaar op meeting!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom en vele veilige km's met de A2 gewenst. Mooie auto in een mooie kleur.
Ik verbaas me er soms over hoe een 1e eigenaar de auto samenstelt:
wel sportstoelen met stoelverwarming, maar geen mistlampen.
Wat is de verdere (meer)uitrusting van de auto?
Ik verbaas me er soms over hoe een 1e eigenaar de auto samenstelt:
wel sportstoelen met stoelverwarming, maar geen mistlampen.
Wat is de verdere (meer)uitrusting van de auto?