eindelijk ook een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suppe
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2020, 14:01
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 aug 2020, 13:33 0 x

Hallo Allemaal,

sinds een aantal dagen de eigenaar van een audi A2 (2004, 1.4, kobalblau metallic). Het is een pro line uitvoering, dus redelijk standaard.

Voor deze aankoop heb ik 2 andere exemplaren in Nederland bekeken, maar die waren in een andere staat dan omschreven. Een mooie gele colourstorm mocht het helaas van mijn partner, die meestal in de auto zal rijden, niet worden ;)

Het eerste wat ik ga aanpakken zijn de deurvangers van de voorportieren. Het reparatiesetje hiervoor is al via het forum besteld. Hierna volgen all filters en heb de howto's hier en het Duitse forum al dankbaar bekeken. Later volgt waarschijnlijk nog de cruise control van cum cartech, maar moet eerst nog een canbus interface/software aanschaffen.

groeten,

Suppe
Nijmegen
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 aug 2020, 18:33 0 x

Welkom Suppe,

Kobaltblau Metallic is een mooie kleur, en dat zeg ik zeker niet omdat de mijne dezelfde kleur heeft :tongueclose :tongueclose

Omschrijven van een auto gaat vaak mis, ik ben voor aanschaf van mijn eerste A2 wel zeker bij 8 andere geweest.

Heel veel veilige KM gewenst voor jou en je partner, en mocht je in de gelegenheid zijn een foto is natuurlijk altijd leuk :)
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 aug 2020, 22:11 0 x

Welkom, weet niet of de post Zaterdag of Dinsdag in jou brievenbus bezorgde....

Maar rustig eerst goed kijken wat nodig is, en kijk hoe de tandriem is....
Net weer een met gebroken riem gekocht, en de waterpomp draaide erg zwaar....
Een riem van SKF uit 37-2014 volgens opdruk maar blijkbaar geen complete set gezien de span rollen en waterpomp...

Weer volop onderdelen want er mankeerde nog veel meer aan...
Remschijven als oude LP... mooie groeven...
en ook de aandrijfas net niet lek....
En de 4 kogels Fusee en stuur nog niet lek maar nieuwe rubbers is goedkoper dan kogel of complete arm vervangen en uitlijnen...

Neem nooit risico want een hele mooie donker rode met OSS en Alcantara/leder is normaal veel geld waard... deze uit 2005 met 320.000 km en die km waren nauwelijks zichtbaar....
Gekocht voor de sloop tenzij ik een VW Polio blok kan vinden en erin kan zetten....

Wel veel werk en kosten maar daarom voor sloopprijs gekocht.
Leuke hobby voor mijn maar nu wel €2500,- minder waard dan ze zo gezien uiterlijk voor te koop werden aangeboden...

Hopelijk komt dit op ons forum niet voor, ik weet hoeveel werk en kosten dit is...
Succes en bij tijdig onderhoud kunnen ze moeiteloos 50 jaren mee...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
suppe
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 aug 2020, 14:01
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 aug 2020, 11:19 1 x

De distributieriem is als het goed is 20 duizend kilomter geleden vervangen, maar wil de auto door een kenner ook nog aan een inspectie laten onderwerpen. Nog tips voor de omgeving Nijmegen?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

21 aug 2020, 14:25 0 x

Locatie en Motortype invullen in forum profies en de andere uit Nijmegen of regio reageren wel of er iets is, of beter naar Waalwijk voor de A2 Dokter gaan....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
jordyvl
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 nov 2019, 22:00
Locatie: Moerdijk
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 aug 2020, 18:10 0 x

Als je trouwens toch bij cumcartec een cruise control set besteld wellicht ook interessant om dan comfort blinkers erbij te bestellen, is 45 euro extra en een beetje vechten met de knipperlicht kabel maar zalig voor het wisselen van baan op de snelweg (vind ik in ieder geval)
Audi A2 36-GS-ZZ Orgineel NL KM 262700 | Clima | CC | Elect. Ramen | Elec. Verwarmde buitenspiegels | Komfortblinker | VIOFO A119v2 | BT | DAB+ | USB | AUX | Multibox | Spacebox |
Plaats reactie