A2 1.4 TDI met genoeg ervaring

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1076
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

30 aug 2020, 12:56 0 x

Caspeer schreef:
29 aug 2020, 22:27
Laatst parkeerde iemand zijn wagen in Duiven, even naast gaan staan en een praatje gemaakt. Kort, want moest aan het werk. Daardoor kon ik niet zijn mooie verhaal over de uitgebreide geluidsisolatie aanhoren, maar ja, kunt ook niet alles hebben.
Interessant, ik ben helemaal weg van audio upgrades. Ben wel benieuwd wat hij in zijn a2 heeft gemonteerd. Als je hem nog eens tegenkomt........
Gebruikersavatar
Caspeer
Audi A2 clublid
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 dec 2019, 18:20
Locatie: Lelystad
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

30 aug 2020, 13:41 1 x

Audio had hij niet veel over te zeggen, maar isolatie des te meer.
Toen hij begon over isolatie van het dak wist ik wel dat het serieus was. Het kost nogal wat moeite om de hemel te verwijderen.
Echter, dat was het nog niet. Alle rubber randen van ramen e.d. waren met electrical tape afgeplakt. Misschien een heel enkel naadje was nog open, maar lucht kreeg niet veel mogelijkheden om te sissen.
Om dit dan nog een beetje on-topic te houden: hij wilde alleen veel kms in de A2 rijden als die stil was. We zullen deze dus niet snel te koop zien staan.
Gebruikersavatar
DennisD
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2020, 23:36
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

30 aug 2020, 15:31 0 x

Wel cool, zulke eisen stellen en het vervolgens gewoon gaan regelen.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 5175
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2020, 17:57 0 x

Haha, je hebt @FrankDercks ontmoet, kan niet missen! Deze A2 is professioneel geïsoleerd en gedempt door bedrijf uit Ede die eveneens de audio onder handen hebben genomen. Focal speakers met een DAB headunit van Alpine.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + MAD -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Berichten: 3307
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

31 aug 2020, 16:46 0 x

DennisD schreef:
29 aug 2020, 23:22
Van de week was het spekglad op de wegen. Ideaal om te voelen wat een auto doet op zijn gripgrens op lage snelheid. Te vroeg op het gas, teveel sturen, te lage versnelling met te hoge toeren. Dan voel je snel wanneer de banden grip verliezen.

Op droog en hogere snelheid valt het op dat het ESP niet direct ingrijpt zoals ik ooit gelezen had. Het zit niet in de weg en laat dus een sportieve rijstijl toe. Dat verbaast mij in postitieve zin. Sportief rijden is niet waar we deze auto voor hebben gekocht.

Doorgaans rijd ik rustig, maar bochten neem vlot. Zonder piepende bandjes, maar met een mooie lijn. Dat gaat prima met deze A2.
Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.

Het nut van ESP is vooral bij nat weer en/of wisselende ondergrond. Ik zie het zelf als een veiligheidssysteem, op het moment
dat het ingrijpt had je blijkbaar de auto niet goed onder controle.
Bij droog weer/vlakke ondergrond is de auto vrij gemakkelijk tot op hoge snelheid
goed in de hand te houden zonder ingrijpen van het ESP. Mede door het lage zwaartepunt door de aluminium carrosserie.

Het standaard monteren van ESP door Audi op de de A2 had denk ik vooral te maken met
problemen die Mercedes had bij de introductie van de A-klasse. (google maar eens op elandproef).
Audi wilde dit soort problemen graag voor zijn.

Als autojournalist wil je natuurlijk graag uitproberen hoe goed het ESP nu eigenlijk werkt. Het liefst natuurlijk op een lekker breed circuit.
Heel frustrerend natuurlijk dat het veiligheidssysteem op dat moment voorkomt
dat je de volle breedte van de weg nodig hebt om de auto in bedwang te houden ...
Plaats reactie